Consum
În mod normal am fi comparat cifrele de consum cu cele ale concurenței directe, doar că în cazul modelului Mazda MX-5 RF nu există încă un concurent direct. Cel mai apropiat este fratele de platformă tehnică, Fiat 124, dar acest model încă nu se comercializează în România.
Modelele roadster premium ceva mai mari ca Porsche 718 Boxster, de exemplu, sunt într-o cu totul altă categorie de putere, iar BMW Z4 se află la final de carieră, la fel ca și Mercedes-Benz SLC (fostul SLK).
Cifra oficială de consum pentru Mazda MX-5 RF, model ce cântărește cu 45 de kilograme mai mult față de versiunea cu soft-top, este de 6.6 litri/100 km în regim mixt. Curios, este exact aceeași valoare precum cea întâlnită în cazul fratelui cu plafon din pânză.
În timpul testului nostru din Spania, traseul a inclus atât drumuri naționale, cât și autostradă, plus o traversare a orașului Barcelona la oră de vârf. Cifra înregistrată de computerul de bord a fost de 8.4 litri/100 km în condițiile în care nu am iertat-o atunci când drumul a fost virajat.
Titlu inspirat si test obiectiv, dar ceva nu rimeaza cu pretul (prezumtiv poate?) al variantei RF, fiindca-n vest versiunea targa e taxata-n plus doar cu 2.500-2.700, iar la noi de obicei sumele-s mai mici (inclusiv pretul de baza al cabrioletului - "doar" 20.090 euro.) Posibil sa fie vorba de obligativitatea unui nivel superior de echipare pt RF si cu motorul 1.5, asa ca meritam o clarificare - daca ea exista, evident. Va avea cred succes si-n Romania, fiind mai confortabila si mai silentioasa decit sora ei cu pavilion textil - in ciuda suieraturilor sesizate - si-n plus mai protejata de vandalii care nu lipsesc nici la noi. In rest, RF-ul are ceva din farmecul fostelor... si disparutelor mici coupe-uri britanice sau italiene (ba chiar si germane - v. "anticul" Opel GT) si practic n-are concurent deocamdata, asa ca Mazda poate cere pe RF cam cit vrea. ;-)