Performante
Cei 160 CP furnizați de motorul de 2.0 litri sunt arhisuficienți pentru roadsterul cu hard-top electric. Deși nu-ți va rupe capul la accelerații, oferă performanțe excelente. Pentru a atinge 100 km/h, Mazda MX-5 RF 2.0 are nevoie de 7.5 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 215 km/oră.
După cum am mai spus, diferența de greutate față de varianta cu soft-top este de doar 45 kg, iar cifra accelerație este afectată puțin, cu 0.2 secunde, față de modelul cu plafon textil.
Titlu inspirat si test obiectiv, dar ceva nu rimeaza cu pretul (prezumtiv poate?) al variantei RF, fiindca-n vest versiunea targa e taxata-n plus doar cu 2.500-2.700, iar la noi de obicei sumele-s mai mici (inclusiv pretul de baza al cabrioletului - "doar" 20.090 euro.) Posibil sa fie vorba de obligativitatea unui nivel superior de echipare pt RF si cu motorul 1.5, asa ca meritam o clarificare - daca ea exista, evident. Va avea cred succes si-n Romania, fiind mai confortabila si mai silentioasa decit sora ei cu pavilion textil - in ciuda suieraturilor sesizate - si-n plus mai protejata de vandalii care nu lipsesc nici la noi. In rest, RF-ul are ceva din farmecul fostelor... si disparutelor mici coupe-uri britanice sau italiene (ba chiar si germane - v. "anticul" Opel GT) si practic n-are concurent deocamdata, asa ca Mazda poate cere pe RF cam cit vrea. ;-)