Mazda MX-5 RF

2.0 Benzina (Skyactiv-G) 160CP Man6 Revolution Top

Interior

3.0

Dacă interiorul modelului MX-5 cu soft-top este mic și înghesuit, RF-ul este chiar și mai mic. Dacă ești claustrofob sau ai peste 1.80 (sau ambele) va fi destul de dificil să te simți în largul tău la volanului unui RF. 

Mazda a încercat să eficientizeze cât s-a putut de bine interiorul. Clasicul torpedou a dispărut și a fost înlocuit cu un spațiu de depozitare acoperit care se află între cele două scaune. Există un suport pentru băuturi în același loc și atât. Asta este tot. Portierele nu au buzunare, deasupra schimbatorului spațiul este minuscul, iar porbagajul are doar 127 litri, fiind mai mic decât în cazul versiunii-surori cu soft top. Pentru a eficientiza pe cât posibil spațiul interior, Mazda a mutat chiar și difuzoarele sistemului audio în tetierele scaunelor.

Deci trebuie să-ți calculezi bine lista de nevoi atunci când pleci la plimbare cu o Mazda MX-5 RF. Două trolere mici încap în portbagaj, dar doar dacă le pui unul peste altul. Cu un pic de noroc, îți încape și un rucsac.

Un lucru interesant este faptul că inginerii japonezi au reușit să-i facă loc plafonului electric între portbagaj și cele două locuri fără să fie nevoie de separatoare sau alte elemente. Un simplu buton cu două poziții pliază hard-top-ul în 13 secunde, lăsând privirii o superbă siluetă targa combinată cu liniile unui mini fastback.

Deși pare de neacceptat pentru o mașină care costă între 25.000 și 30.000 euro, adevărul este că spațiul interior ultralimitat contează mai puțin într-un astfel de roadster. Vei trece pentru faptul că nu ai unde să-ți pui portofelul și că nu poți să îți reglezi volanul pe înălțime, pentru că mașina asta oferă cu totul altceva: fericirea nefiltrată de a conduce un roadster clasic cu tracțiune spate. Și îți va pune cu siguranță zâmbetul pe buze.

  • Kirotractor, joi, 02.02.2017 11:27

    Titlu inspirat si test obiectiv, dar ceva nu rimeaza cu pretul (prezumtiv poate?) al variantei RF, fiindca-n vest versiunea targa e taxata-n plus doar cu 2.500-2.700, iar la noi de obicei sumele-s mai mici (inclusiv pretul de baza al cabrioletului - "doar" 20.090 euro.) Posibil sa fie vorba de obligativitatea unui nivel superior de echipare pt RF si cu motorul 1.5, asa ca meritam o clarificare - daca ea exista, evident. Va avea cred succes si-n Romania, fiind mai confortabila si mai silentioasa decit sora ei cu pavilion textil - in ciuda suieraturilor sesizate - si-n plus mai protejata de vandalii care nu lipsesc nici la noi. In rest, RF-ul are ceva din farmecul fostelor... si disparutelor mici coupe-uri britanice sau italiene (ba chiar si germane - v. "anticul" Opel GT) si practic n-are concurent deocamdata, asa ca Mazda poate cere pe RF cam cit vrea. ;-)

  • mm, joi, 02.02.2017 11:50

    una dintre putinele masini sport pur sange, fun si atat, fara purcel, fara basini de club si mai ales fara cursuri speciale de conduns.

  • vianu, joi, 02.02.2017 12:15

    cred ca cei de la Mazda merita felicitati pentru modelul asta. Practic, fara concurenta, in opinia mea, este ultimul reprezentant al old class. In comparatie, masina asta nu se lauda cu puteri de neimaginat ori tehnologii elogiate pana la greata, n-are "n" turbine" si nici motoare premiate, n-are realitate augumentata ori virtual cockpit si nu vine niciun designer sa-mi explice ce a vrut el sa transmita. Este o masina adevarata pentru cei care stiu ca pilotajul este mai mult decat acceleratia fulminanta, liniutzele demne de pus pe net ori viteza maxima pe autostrazi, motiv de mandrie absoluta. Walter Rohrl spunea o chestie faina: pilotul si masina isi dau examenul pe drumurile virajate, oricine poate merge drept....

  • gtrazvan, joi, 02.02.2017 17:42

    Real, o dezamagire detstul de mare masina asta, motor slab performant si foarte gurmand, insonirizare foarte slaba, finisarea foarte slaba pentru o Mazda si asa dorinta s-a transformat in dispret.

  • gtrazvan, joi, 02.02.2017 20:32

    Mentionez ca am fost primul propietar de Mazda MX-5 ND G160 Revolution!

  • vianu, vineri, 03.02.2017 01:33

    @gtrazvan pai n-ai testat-o initial? ai aruncat 'jdemii de parai, pur si simplu? intrebarile sunt retorice...vad ca pe forumul de dedicat nu pari sa te plangi de achizitie

  • mm, vineri, 03.02.2017 09:24

    @gtrazvan pai se pare ca n-ai inteles care-i scopul acestei masini, daca ai luat-o sa te dai mare sau ca ti-a placut designul exterior, atunci te-ai cam inselat. Oricum ideea e ca la noi nu prea te poti bucura de ea, drumurile de coasta (ma refer la serpentinele de munte) fiind ori prea aglomerate ori prea proaste, iar ca sa mergi cu ea pe autostrada sau prin oras este total inutil.

  • maximuspc, joi, 09.02.2017 13:35

    @gtrazvan: poti da mai multe detalii despre MX5? Ma intereseaza si pe mine si nu sunt 100% hotarat. Merci!