Interior
Dacă interiorul modelului MX-5 cu soft-top este mic și înghesuit, RF-ul este chiar și mai mic. Dacă ești claustrofob sau ai peste 1.80 (sau ambele) va fi destul de dificil să te simți în largul tău la volanului unui RF.
Mazda a încercat să eficientizeze cât s-a putut de bine interiorul. Clasicul torpedou a dispărut și a fost înlocuit cu un spațiu de depozitare acoperit care se află între cele două scaune. Există un suport pentru băuturi în același loc și atât. Asta este tot. Portierele nu au buzunare, deasupra schimbatorului spațiul este minuscul, iar porbagajul are doar 127 litri, fiind mai mic decât în cazul versiunii-surori cu soft top. Pentru a eficientiza pe cât posibil spațiul interior, Mazda a mutat chiar și difuzoarele sistemului audio în tetierele scaunelor.
Deci trebuie să-ți calculezi bine lista de nevoi atunci când pleci la plimbare cu o Mazda MX-5 RF. Două trolere mici încap în portbagaj, dar doar dacă le pui unul peste altul. Cu un pic de noroc, îți încape și un rucsac.
Un lucru interesant este faptul că inginerii japonezi au reușit să-i facă loc plafonului electric între portbagaj și cele două locuri fără să fie nevoie de separatoare sau alte elemente. Un simplu buton cu două poziții pliază hard-top-ul în 13 secunde, lăsând privirii o superbă siluetă targa combinată cu liniile unui mini fastback.
Deși pare de neacceptat pentru o mașină care costă între 25.000 și 30.000 euro, adevărul este că spațiul interior ultralimitat contează mai puțin într-un astfel de roadster. Vei trece pentru faptul că nu ai unde să-ți pui portofelul și că nu poți să îți reglezi volanul pe înălțime, pentru că mașina asta oferă cu totul altceva: fericirea nefiltrată de a conduce un roadster clasic cu tracțiune spate. Și îți va pune cu siguranță zâmbetul pe buze.
Titlu inspirat si test obiectiv, dar ceva nu rimeaza cu pretul (prezumtiv poate?) al variantei RF, fiindca-n vest versiunea targa e taxata-n plus doar cu 2.500-2.700, iar la noi de obicei sumele-s mai mici (inclusiv pretul de baza al cabrioletului - "doar" 20.090 euro.) Posibil sa fie vorba de obligativitatea unui nivel superior de echipare pt RF si cu motorul 1.5, asa ca meritam o clarificare - daca ea exista, evident. Va avea cred succes si-n Romania, fiind mai confortabila si mai silentioasa decit sora ei cu pavilion textil - in ciuda suieraturilor sesizate - si-n plus mai protejata de vandalii care nu lipsesc nici la noi. In rest, RF-ul are ceva din farmecul fostelor... si disparutelor mici coupe-uri britanice sau italiene (ba chiar si germane - v. "anticul" Opel GT) si practic n-are concurent deocamdata, asa ca Mazda poate cere pe RF cam cit vrea. ;-)