Calitate / Pret
Până când vom afla prețurile pentru Fiat 124 în România, Mazda MX-5 și Mazda MX-5 RF nu au practic concurent direct. Dacă prețurile pentru MX-5 cu soft-top sunt cunoscute deja, varianta RF va putea fi achiziționată pentru 25.900 euro (TVA inclus) pentru varianta G130 (1.5 litri de 130 CP).
Varianta de top G160 Revolution Top, cea mai scumpă din portofoliul acestei mașini, costă 30.900 euro. Pentru ce oferă acest automobil este un preț corect și e foarte probabil să rămână cel mai accesibil automobil din acest segment.
Așa cum spunea și Mircea atunci când a testat versiunea de 160 CP cu soft-top, nu îți cumperi acest automobil pentru latura sa practică, ci pentru satisfacția pe care ți-o oferă într-o eră a mașinilor supratehnologizate. MX-5 RF rămâne fidel rețetei pure a automobului sport: caroserie ușoară, motor longitudinal și tracțiune spate.
Titlu inspirat si test obiectiv, dar ceva nu rimeaza cu pretul (prezumtiv poate?) al variantei RF, fiindca-n vest versiunea targa e taxata-n plus doar cu 2.500-2.700, iar la noi de obicei sumele-s mai mici (inclusiv pretul de baza al cabrioletului - "doar" 20.090 euro.) Posibil sa fie vorba de obligativitatea unui nivel superior de echipare pt RF si cu motorul 1.5, asa ca meritam o clarificare - daca ea exista, evident. Va avea cred succes si-n Romania, fiind mai confortabila si mai silentioasa decit sora ei cu pavilion textil - in ciuda suieraturilor sesizate - si-n plus mai protejata de vandalii care nu lipsesc nici la noi. In rest, RF-ul are ceva din farmecul fostelor... si disparutelor mici coupe-uri britanice sau italiene (ba chiar si germane - v. "anticul" Opel GT) si practic n-are concurent deocamdata, asa ca Mazda poate cere pe RF cam cit vrea. ;-)