Siguranta
Mazda MX-5 a trecut prin testele de impact EuroNCAP într-o sesiune din anul 2015. A obținut atunci un scor general de patru stele, dar vorbim de versiunea cu soft-top. Steaua pierdută a fost cauzată de lipsa unui sistem automat de frânare care nu există nici ca opțiune.
Cel mai probabil, un scor similar ar fi înregistrat și de versiunea RF cu hard-top electric dacă va fi testată de către EuroNCAP.
Chiar dacă sistemul de frânare automată nu există nici pe versiunea RF, modelul oferă suficiente sisteme active de siguranță, așa cum sunt avertizarea la părăsirea accidentală a benzii de rulare sau sistemul de avertizare pentru unghiul mort.
Titlu inspirat si test obiectiv, dar ceva nu rimeaza cu pretul (prezumtiv poate?) al variantei RF, fiindca-n vest versiunea targa e taxata-n plus doar cu 2.500-2.700, iar la noi de obicei sumele-s mai mici (inclusiv pretul de baza al cabrioletului - "doar" 20.090 euro.) Posibil sa fie vorba de obligativitatea unui nivel superior de echipare pt RF si cu motorul 1.5, asa ca meritam o clarificare - daca ea exista, evident. Va avea cred succes si-n Romania, fiind mai confortabila si mai silentioasa decit sora ei cu pavilion textil - in ciuda suieraturilor sesizate - si-n plus mai protejata de vandalii care nu lipsesc nici la noi. In rest, RF-ul are ceva din farmecul fostelor... si disparutelor mici coupe-uri britanice sau italiene (ba chiar si germane - v. "anticul" Opel GT) si practic n-are concurent deocamdata, asa ca Mazda poate cere pe RF cam cit vrea. ;-)