Tinuta de drum
Dacă există un capitol unde Mazda MX-5 RF excelează, acela este cel al ținutei de drum. Cu toate că este o idee mai grea, versiunea cu hard-top este la fel de agilă ca versiunea clasică cu plafon textil. Direcția de o precizie chirurgicală este la fel de prezentă, la fel și suspensia excelent reglată. Parcurgerea oricărui drum virajat devine o plăcere la volanul modelului MX-5 RF. Ba chiar și trecerea prin sensurile giratorii se transformă în momente fascinante, în care simți că mașina de sub tine se comportă ca un soi de prelungire a ta.
Iar dacă ne simțim stăpâni pe situație, putem decupla sistemul ESP la simpla atingere a unui buton. Spatele va pleca în viraje, dar totul este controlabil și intuitiv. Factorul fun nu a dispărut, ci este la fel de prezent ca în orice alt exemplar al modelului MX-5.
Trebuie însă menționat zgomotul la vânt destul de pregnant care se aude în habitaclul atunci când rulăm cu plafonul capotat. Acesta se aude din zona elementelor de caroserie aflata imediat în spatele tetierelor și probabil va fi remediat de constructor după un viitor facelift.
Titlu inspirat si test obiectiv, dar ceva nu rimeaza cu pretul (prezumtiv poate?) al variantei RF, fiindca-n vest versiunea targa e taxata-n plus doar cu 2.500-2.700, iar la noi de obicei sumele-s mai mici (inclusiv pretul de baza al cabrioletului - "doar" 20.090 euro.) Posibil sa fie vorba de obligativitatea unui nivel superior de echipare pt RF si cu motorul 1.5, asa ca meritam o clarificare - daca ea exista, evident. Va avea cred succes si-n Romania, fiind mai confortabila si mai silentioasa decit sora ei cu pavilion textil - in ciuda suieraturilor sesizate - si-n plus mai protejata de vandalii care nu lipsesc nici la noi. In rest, RF-ul are ceva din farmecul fostelor... si disparutelor mici coupe-uri britanice sau italiene (ba chiar si germane - v. "anticul" Opel GT) si practic n-are concurent deocamdata, asa ca Mazda poate cere pe RF cam cit vrea. ;-)