Vizibilitate
Dacă în cazul versiunii cu soft-top vizibilitatea devine problematică atunci când profonul textil este la locul lui, în cazul modelului RF avem parte de chiar și mai multe elemente care uneori jenează vizibilitatea pentru cel de la volan.
Primul element de care ne împidicăm cu privirea este oglinda retrovizoare centrală. Este mult prea mare și poate jena destul de serios atunci când vrem să privim spre dreapta. O oglindă de dimensiuni mai mici, eventual ără ramă din plastic, ar fi rezolvat această problemă. Apoi, chiar când decapotăm mașina și luneta dispare, vizibilitatea în spate nu este grozavă în cazul versiunii RF.
Titlu inspirat si test obiectiv, dar ceva nu rimeaza cu pretul (prezumtiv poate?) al variantei RF, fiindca-n vest versiunea targa e taxata-n plus doar cu 2.500-2.700, iar la noi de obicei sumele-s mai mici (inclusiv pretul de baza al cabrioletului - "doar" 20.090 euro.) Posibil sa fie vorba de obligativitatea unui nivel superior de echipare pt RF si cu motorul 1.5, asa ca meritam o clarificare - daca ea exista, evident. Va avea cred succes si-n Romania, fiind mai confortabila si mai silentioasa decit sora ei cu pavilion textil - in ciuda suieraturilor sesizate - si-n plus mai protejata de vandalii care nu lipsesc nici la noi. In rest, RF-ul are ceva din farmecul fostelor... si disparutelor mici coupe-uri britanice sau italiene (ba chiar si germane - v. "anticul" Opel GT) si practic n-are concurent deocamdata, asa ca Mazda poate cere pe RF cam cit vrea. ;-)