Tehnologie
Nivelul tehnologic al sistemelor aflate la bordul versiunii RF este similar cu cel pe care-l regăsim pe un MX-5 clasic. Avem același display de șapte inch plasat deasupra consolei centrale și care oferă o grafică decentă. Sistemul de navigație este bun, dar în timpul excursiei noastre pe drumurile virajate din apropierea Barcelonei a cedat de două ori. Ecranul s-a stins brusc pentru ca apoi să repornească după câteva secunde. Din fericire, sistemul a reluat automat și indicațiile de navigare.
Sistemul audio-infotainment este controlat cu un buton rotativ amplasat între cele două scaune, acolo unde se află și butonul pentru controlul volumului audio. Sistemul audio Bose oferă o calitate excelentă, iar difuzoarele din tetieră adaugă un plus al percepției audio.
Titlu inspirat si test obiectiv, dar ceva nu rimeaza cu pretul (prezumtiv poate?) al variantei RF, fiindca-n vest versiunea targa e taxata-n plus doar cu 2.500-2.700, iar la noi de obicei sumele-s mai mici (inclusiv pretul de baza al cabrioletului - "doar" 20.090 euro.) Posibil sa fie vorba de obligativitatea unui nivel superior de echipare pt RF si cu motorul 1.5, asa ca meritam o clarificare - daca ea exista, evident. Va avea cred succes si-n Romania, fiind mai confortabila si mai silentioasa decit sora ei cu pavilion textil - in ciuda suieraturilor sesizate - si-n plus mai protejata de vandalii care nu lipsesc nici la noi. In rest, RF-ul are ceva din farmecul fostelor... si disparutelor mici coupe-uri britanice sau italiene (ba chiar si germane - v. "anticul" Opel GT) si practic n-are concurent deocamdata, asa ca Mazda poate cere pe RF cam cit vrea. ;-)