Tinuta de drum
Ținuta de drum... Și acum oftez. De dor, bineînțeles. Mazda MX-5 RF este una dintre puținele mașini care păstrează intactă acea bucurie simplă de a conduce. Totul vine extrem de natural. De aici și senzația că această mașină îți vine turnată ca o mănușă de astronaut.
Ai un diferențial blocant, iar suspensia lipește mașina de asfalt și îți oferă senzația de kart. Este rigidă, însă nu atât de mult încât să te deranjeze în rularea de zi cu zi. E drept că dacă ai ceva probleme cu spatele, un drum mai lung s-ar putea să devină supărător.
Direcția contribuie la ținuta de drum foarte bună, oferind o precizie excepțională și un feeling cum rar mai găsești în industria auto actuală, când totul este asistat pentru a învârti mai ușor de volan. E drept că în oraș o să depui ceva mai mult efort în învârtirea lui, dar asta face parte din farmecul oricărui MX-5.
Bun. Acum că am terminat cu odele, trebuie să discutăm puțin și despre dezactivarea ESP-ului. Apeși butonul și deja ești de unul singur. Un copil abandonat într-o fabrică de ciocolată. Sunt două variante: mănânci până nu mai poți sau te bucuri de fiecare sortiment în parte.
Ideal ar fi să o iei treptat, pentru că MX-5, fie că vorbim de RF-ul nostru, fie de varianta soft-top, nu prea e dus la biserică. Adică pune pe tavă tot ce are și învârte roțile spate suficient de bine cât să îți garanteze tot tacâmul: drifturi, cerculețe și alte abuzuri ale anvelopelor.
Așa că e ușor să-ți pierzi mințile și să cazi în păcat. Nici n-ai cum să nu abuzezi când simți că totul vine atât de natural. Aproape că Mazda MX-5 RF te face să te simți pilot fără să-ți pună prea multe întrebări. Așa că e nevoie de cumpătare.
Unde sunt facute pozele? e superb locul......