Mazda MX-5
Democratizarea roadster-ului
Am auzit de nenumărate ori că atunci când te afli în șaua unei motociclete senzația de libertate și de integrare în decorul din jur sunt mult mai puternice decât atunci când te afli într-o mașină. Am urcat de vreo câteva ori în șaua unei motociclete ca pasager și pot confirma asta.
Există însă o senzație apropiată și atunci când te afli la volan. După vreo 700 de kilometri petrecuți alături de cel mai popular roadster din lume, pot spune că lipsa unui acoperiș deasupra capului și poziția la volan extrem de coborâtă îți oferă senzații apropiate de cele simțite pe două roți. Bonus: un nivel mai mare de siguranță.
Mazda a înțeles asta acum câteva decenii, atunci când a demarat un amplu proces de democratizare a roadster-ului. De-a lungul timpului, MX-5 s-a afirmat ca acel model decapotabil accesibil tuturor. Generația actuală continuă pe aceeași idee. Ba, uneori, plusează și cu o ediție specială plină de dotări, cum este Takumi-ul de mai jos.
Frana de mana e tot Takumi su e de la Sapanta de Maramu?