Interior

4.5

Interiorul este, fără îndoială, atracția principală a lui Mazda6 20th Anniversary. Este un spațiu unde finisajele de înaltă calitate, specifice gamei premium aș putea spune, se îmbină cu materiale fine, precum velur Legano (imită Alcantara), accente metalice, ornamente care imită lemnul și, nu în ultimul rând, pielea Nappa maro, care îmbracă scaunele.

Tunelul median este îmbrăcat, la rândul său în piele, neagră de această dată, cu o serie de cusături contrastante maro. Tot piele naturală regăsim și pe volan, dar și pe selectorul transmisiei automate.

Scaunele sunt confortabile și vin cu funcție de încălzire și răcire. Până și bancheta este încălzită.

Mazda6 este una dintre puținele mașini care nu a renunțat la butoane. Pe lângă faptul că ai butoane pentru mai toate funcțiile mașinii, cum ar fi încălzirea în scaune, încălzirea în volan, activarea/dezactivarea unor sisteme de siguranță, ai butoane și pe volan (fără funcție tactilă și alte artificii), iar unele au chiar un finisaj metalic, foarte plăcut.

Un interior elegant, fără benzi de iluminare ambientală și fără o mulțime de ecrane.

Este cunoscută atenția la detalii a japonezilor de la Mazda, tocmai de aceea și în cazul ediției aniversare găsești câteva elemente speciale. Spre exemplu, emblema 20th Anniversary imprimată în relief pe tetierele scaunelor din față.

Nu duci lipsă de spații de depozitare generoase și nici de spațiu, în general. În funcție de poziția scaunelor din față, pasagerii din spate ar putea fi puțin înghesuiți, dar numai dacă au o înălțime peste medie.

Portbagajul nu este acționat electric, dar măcar ai la dispoziție un spațiu destul de generos: 480 de litri cu toate scaunele în poziție normală. Dacă rabatezi bancheta, încape lejer un brad de Crăciun cu lungimea de aproape 2 metri. Pe încercate.

Peugeot 508 are un portbagaj de 487 de litri, Toyota Camry se poziționează pe locul 2 cu 524 de litri, iar Skoda Superb este campionul absolut din acest punct de vedere. Modelul ceh propune un portbagaj de 625 de litri, sau 1.760 de litri dacă rabatezi locurile din spate.

 
  • Banditos, joi, 22.02.2024 11:59

    o bijuterie

  • dan_grc, joi, 22.02.2024 12:07

    Într-adevăr o raritate datorită motorului aspirat de 2.5, felicit Mazda pentru această încăpățânare, un sedan reușit cu tot ce trebuie, fără dotări inutile, la un preț decent .

  • ds, joi, 22.02.2024 12:31

    Oldies but goldies, cum s-ar zice. Chiar o mașină după care întorci capul pe stardă. Cel mai probabil că se va retrage și din Europa, nu numai din Japonia. Păcat! La un moment dat chiar o luasem în calcul în familie. Clasicul motor aspirat chiar își face bine treaba. Și cu puterea și cu consumul. Bine, îl ajută mult inovația Skyactive-G.

  • quest, joi, 22.02.2024 13:11

    @ AM,AM acest G nu-i acel motor aspirat,cu raport de compresie astronomic, cu aprindere prin compresie de la bujie, si care fara a avea nici un fel de supraalimentare,[se specifica se doua ori in articol] are o turbosuflanta cu rol de alizeu?

  • nsrei, joi, 22.02.2024 13:11

    n-are a face. motorul desi aspirat este tot direct injection si bineinteles complicat un plus pentru cutia de viteze automata. Per total pentru oras e o masina mult prea mare. Mi as lua de la mazda doar mazda 3 sedan aia mi se pare ce mi trebuie mie.

  • ds, joi, 22.02.2024 13:47

    @ quest - raport de compresie 14:1 fărăr nicio turbosuflantă.

  • parere, joi, 22.02.2024 15:31

    Din testate, Camry consuma muuult mai putin ca asta.

  • M, joi, 22.02.2024 16:00

    Ce-mi mai place. O raritate.... un sedan reușit cu tot ce trebuie, fără dotări inutile, la un preț decent...oldies but goldies...o bijuterie.... dar niciunul nu a cumparat-o.

  • ., joi, 22.02.2024 16:07

    La exterior e superba. Interiorul insa e cam aiurea. Arata mai bine interiorul de la generatia anterioara.

  • Andrei, joi, 22.02.2024 22:10

    Exteriorul arata bine. Din pacate are portbagaj mic, roti cu dimensiuni ciudate (subtiri), un 4 cilindri in linie care trebuie turat destul de mult. Ar merita un 2 litri turbo, s-ar misca mult mai bine la turatii joase/medii. Pret imens. Vanzari slabe.

  • PMC, joi, 22.02.2024 22:41

    Mazda vizeaza o categorie de clienti de varsta mijlocie care nu se mai regasesc in electrificare si digitizare absurde. Pretul e mare, nejustificiat de mare, masina e o frumusete, dar vanzari nu va face. Felicitari Mazda. Felicitari pentru recenzie AM.

  • Banditos, vineri, 23.02.2024 12:11

    M6 pleaca de la 32.760Eu si la 38.500Eu te poti opri pentru ca in banii astia ai cam tot ce iti trebuie. Nu cred ca e f mult. Editia aniversara e pentru cei care au de gand sa sparga banii...lucru pe care nu il putem judeca. Trec zilnic pe langa un M6 ca in articol si de fiecare data il felicit, in gand, pe proprietar.

  • pipo, vineri, 23.02.2024 20:53

    @Banditos- cred ca ai dreptate, nu am stat sa verific, dar știu ca destul de recent am verificat pretul pt Mazda 6 ( doar ca sa fac o comparație) si era sub 40 k în variantele cele mai dotate , deci da, nu vad de ce sa iti iei aceasta ediție. Dar ma rog , or fi ceva fani cu dare de mana și cred ca pe alte continente ( unde 2,5 aspirat nu este inca ceva exclusivist) sunt chiar mulți. Oricum, e superb ( inca) modelul (desi, pe mine personal, culoarea asta nu m-ar încânta deloc). @ quest - ala e Skyactive X ( nu G).

  • sandu, joi, 29.02.2024 10:50

    masina arata bine, dar motorul si cutia...lasa de dorit. de aceea nu mi-am luat mazda. consumul este urias, si asta din testat o alta mazda 6, acelasi motor. proprietarul a lasat-o in parcare din cauza consumului si si-a luat o alta masina mica. motorul nu trage cum trebuie portbagaj nu ai,....nu prea exista multe motive sa iti cumperi aceasta mazda.