Tehnologie

4.0

Nu ai cum să nu ai măcar o urmă de admirație pentru un sedan clasic, cu motor de 2.5 litri aspirat natural, fără nicio formă de electrificare. Dar, când este prea "clasic", din punct de vedere al tehnologiei, parcă nici așa nu e bine.

Să nu mă înțelegi greșit. Apreciez că Mazda a ales să combine un ecran digital cu ceasuri de bord analog. Acesta este integrat în mijlocul instrumentarului de bord și include vitezometrul, iar cu ajutorul butoanelor de pe volan poți naviga și printre celelalte funcții, inclusiv pentru a vedea consumul.

De asemenea, nu este rău că display-ul central al sistemului multimedia are "doar" 8 inch. Dar grafica pare puțin cam învechită, să nu spun din secolul trecut, camerele video nu au cea mai bună calitate a imaginii, mai ales pe timp de noapte, iar funcția touchscreen este disponibilă numai atunci când staționezi. Din motive de siguranță, presupun.

Chiar și așa, sistemul multimedia disponibil pe Mazda6 20th Anniversary are conexiune Apple CarPlay și Android Auto, dar numai una este fără fir. Te las pe tine să ghicești care. Îți dau doar un indiciu: mărul.

Oricum, este foarte bine că îți poți integra telefonul mobil și poți utiliza aplicații de navigație cunoscute, cum ar fi Waze sau Google Maps. Pentru că, deși vorbim despre un nivel de echipare de top, navigația nu este inclusă.

Ca să nu rămâi fără baterie la telefon, ai la dispoziție o zonă de încărcare prin inducție, dar și port-uri USB dacă vrei să încarci mai multe dispozitive deodată.

De asemenea, am apreciat sistemul audio Bose cu 11 incinte.

  • Banditos, joi, 22.02.2024 11:59

    o bijuterie

  • dan_grc, joi, 22.02.2024 12:07

    Într-adevăr o raritate datorită motorului aspirat de 2.5, felicit Mazda pentru această încăpățânare, un sedan reușit cu tot ce trebuie, fără dotări inutile, la un preț decent .

  • ds, joi, 22.02.2024 12:31

    Oldies but goldies, cum s-ar zice. Chiar o mașină după care întorci capul pe stardă. Cel mai probabil că se va retrage și din Europa, nu numai din Japonia. Păcat! La un moment dat chiar o luasem în calcul în familie. Clasicul motor aspirat chiar își face bine treaba. Și cu puterea și cu consumul. Bine, îl ajută mult inovația Skyactive-G.

  • quest, joi, 22.02.2024 13:11

    @ AM,AM acest G nu-i acel motor aspirat,cu raport de compresie astronomic, cu aprindere prin compresie de la bujie, si care fara a avea nici un fel de supraalimentare,[se specifica se doua ori in articol] are o turbosuflanta cu rol de alizeu?

  • nsrei, joi, 22.02.2024 13:11

    n-are a face. motorul desi aspirat este tot direct injection si bineinteles complicat un plus pentru cutia de viteze automata. Per total pentru oras e o masina mult prea mare. Mi as lua de la mazda doar mazda 3 sedan aia mi se pare ce mi trebuie mie.

  • ds, joi, 22.02.2024 13:47

    @ quest - raport de compresie 14:1 fărăr nicio turbosuflantă.

  • parere, joi, 22.02.2024 15:31

    Din testate, Camry consuma muuult mai putin ca asta.

  • M, joi, 22.02.2024 16:00

    Ce-mi mai place. O raritate.... un sedan reușit cu tot ce trebuie, fără dotări inutile, la un preț decent...oldies but goldies...o bijuterie.... dar niciunul nu a cumparat-o.

  • ., joi, 22.02.2024 16:07

    La exterior e superba. Interiorul insa e cam aiurea. Arata mai bine interiorul de la generatia anterioara.

  • Andrei, joi, 22.02.2024 22:10

    Exteriorul arata bine. Din pacate are portbagaj mic, roti cu dimensiuni ciudate (subtiri), un 4 cilindri in linie care trebuie turat destul de mult. Ar merita un 2 litri turbo, s-ar misca mult mai bine la turatii joase/medii. Pret imens. Vanzari slabe.

  • PMC, joi, 22.02.2024 22:41

    Mazda vizeaza o categorie de clienti de varsta mijlocie care nu se mai regasesc in electrificare si digitizare absurde. Pretul e mare, nejustificiat de mare, masina e o frumusete, dar vanzari nu va face. Felicitari Mazda. Felicitari pentru recenzie AM.

  • Banditos, vineri, 23.02.2024 12:11

    M6 pleaca de la 32.760Eu si la 38.500Eu te poti opri pentru ca in banii astia ai cam tot ce iti trebuie. Nu cred ca e f mult. Editia aniversara e pentru cei care au de gand sa sparga banii...lucru pe care nu il putem judeca. Trec zilnic pe langa un M6 ca in articol si de fiecare data il felicit, in gand, pe proprietar.

  • pipo, vineri, 23.02.2024 20:53

    @Banditos- cred ca ai dreptate, nu am stat sa verific, dar știu ca destul de recent am verificat pretul pt Mazda 6 ( doar ca sa fac o comparație) si era sub 40 k în variantele cele mai dotate , deci da, nu vad de ce sa iti iei aceasta ediție. Dar ma rog , or fi ceva fani cu dare de mana și cred ca pe alte continente ( unde 2,5 aspirat nu este inca ceva exclusivist) sunt chiar mulți. Oricum, e superb ( inca) modelul (desi, pe mine personal, culoarea asta nu m-ar încânta deloc). @ quest - ala e Skyactive X ( nu G).

  • sandu, joi, 29.02.2024 10:50

    masina arata bine, dar motorul si cutia...lasa de dorit. de aceea nu mi-am luat mazda. consumul este urias, si asta din testat o alta mazda 6, acelasi motor. proprietarul a lasat-o in parcare din cauza consumului si si-a luat o alta masina mica. motorul nu trage cum trebuie portbagaj nu ai,....nu prea exista multe motive sa iti cumperi aceasta mazda.