4.3
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 27 ianuarie

Paradox

Inovație sau improvizație? De multe ori ne e foarte greu sa facem diferența între aceste două concepte. E de înțeles, până la urmă, pentru că ambele au aceeași origine: o nevoie. De la telecomanda banală a televizorului tău, până la anumite mașini din ziua de azi, care sunt adevărate paradoxuri pe roți. Cum așa?

Păi, până nu de mult, dacă te uitai la valorile brandurilor de mare performanță observai câteva cuvinte cheie. Printre ele regăseai lucruri precum „cai putere”, „cuplu”, „accelerație”, dar și un alt cuvânt, esențial, „masă redusă”. Pentru că, pentru o mașină M sau AMG, greutatea a jucat mereu un rol important.

Ei bine, în ziua de azi, producătorii se văd obligați „să uite” anumite principii sau valori. Pentru că se pare că lumea nu mai are răbdare iar clienții cumpără din ce în ce mai multe mașini electrice în fiecare lună. Dacă te uiți pe vânzările producătorilor auto vei observa că mașinile electrice înregistrează creșteri de peste 25% lunar, în timp ce mașinile termice scad cu aproape aceeași viteză.

Iar din moment ce setea de performanță rămâne acolo, vom vedea din ce în ce mai multe modele AMG sau M, oferite cu trenuri de rulare electrice. Printre primele oferte de acest gen se numără și jucăria despre care veți citi astăzi: un Mercedes-AMG EQE 43. Rolul său urmează să fie ceva mai clar definit.

PREZENTAREA MAȘINII DE TEST

  • Mike, vineri, 27.01.2023 14:07

    .... Superbă, dar trebuia făcută mai impunătoare ! Ştiu că am zis că ... adio... dar este o ştire huge : Şeful Toyota a demisionat brusc !! Şi va fi înlocuit cu un CEO care.... nu este membru al familiei ! Asta vine imediat după publicarea datelor Tesla foarte bune şi a inaugurării fabricii din Nevada care va produce Tesla Semi plus bateriile noi ! Şah mat !

  • Deputy, vineri, 27.01.2023 14:58

    Consuma cat un tractor. la 23kW/100Km nu ajunge la o autonomie reala de nici 300Km in regim de autostrada. Mega scumpa, luxoasa ce-i drept, e Mercedes, dar overpriced. Practic cumperi tablete, prize si alte gadgeturi si nu masina.

  • Mihai, vineri, 27.01.2023 16:17

    Cui se adreseaza: tineri??? Interesanta dar mega scumpa si cu siguranta majoritatea tinerilor nu au bani pentru ea decat daca sunt pesti, smecheri si cocalari de bani gata.

  • @mike, vineri, 27.01.2023 17:33

    mai impunatoare adica mai urata? e scumpa, altfel ozn pt dizelistii nostri...carora le rupe "cuplul"(de turbo!) pe genunchi..

  • Banditos, vineri, 27.01.2023 19:17

    @Mike(ulita) Şeful Toyota a demisionat brusc !! ei pe bune!? demisia va intra in vigoare de la 1 aprilie 2023. Ce vezi tu aici "brusc"? pana si my bottom e mai "huge" decat stirea asta.

  • r, sâmbătă, 28.01.2023 16:19

    Felicitări pentru veridicitatea datelor. Și desigur pentru eleganța de a nu-l compara cu Tesla

  • PMC, sâmbătă, 28.01.2023 17:01

    E frumoasa, desi mie nu-mi place grila fata de la niciun model Merc cu baterii in portbagaj. In rest, un E Klasse costa 50.000. Asta costa dublu pentru ca are baterii in portbagaj. Si te duce vreo 300 de km ditai magaoaia de 2.5 tone. Daca asta e "avans tehnologic"...

  • nume, sâmbătă, 28.01.2023 18:05

    "Puterea mică pentru un model AMG". :))) PS: Care este, pana la urma, subiectul principal al acestui test? In text ni se vorbeste despre Mercedes-AMG EQE 43, insa in casuta cu preturile, dar si in stanga scorului este trecut Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+.

  • Andrei, luni, 30.01.2023 08:43

    E primul AMG care va merge pe prima banda pe autobahn, din motive de viteza mai mica decat a imensei majoritati a autoturismelor. In curand ne luam permis categoria C, pentru ca toata tehnologia asta nu e in stare sa faca niste masini usoare, ci balene fara sens.