Motor / Transmisie

5.0

Mercedes-AMG EQE 43 este unul dintre primele modele aruncate în ringul electric de către compania din Stuttgart. Este unul dintre primele modele Mercedes care poartă, atât sigla AMG, cât și cea EQ. Iar fuziunea dintre cele două divizii ale grupului german era normal să ridice niște sprâncene.

Ce se află totuși sub caroseria super optimizată aerodinamic? Platforma EVA2, dezvoltată special pentru mașinile electrice ale Mercedes-EQ și adaptată pentru a fi demnă de sigla AMG.

Practic, pe fiecare axă a acestui model vei găsi un motor electric care se va ocupa de roțile din imediata sa apropiere. În total, Mercedes-AMG EQE 43 se poate baza pe un maxim de 476 CP și un cuplu de 858 Nm, numere care sunt îndestulătoare pentru cam orice nevoie.

Reproșuri pentru ele nu există. Ca orice altă mașină cu propulsie electrică, Mercedes-AMG EQE 43 livrează instantaneu resursele către asfalt, predictibil și fără niciun fel de sincopă sau ezitare. Dacă aș putea face o sugestie, poate că mi-aș dori mai multă putere, având în vedere sigla AMG și greutatea de aproape 2.5 tone a mașinii. Dar pentru asta există o versiune superioară.

În oraș, vei face depășiri rapide. Te vei teleporta, practic, oriunde ai nevoie sau în orice spațiu liber ai văzut în imediata ta apropiere. Și resursele par inepuziabile. Poate că și de asta sunt atât de iubite mașinile electrice.

Pentru mine, sigla AMG vine cu anumite așteptări și lipsa unui motor V8, care să sune de parcă Cerber stă pe bancheta din spate, face totul foarte confuz. Viteza e acolo, dar senzația brutală este complet obturată.

  • Mike, vineri, 27.01.2023 14:07

    .... Superbă, dar trebuia făcută mai impunătoare ! Ştiu că am zis că ... adio... dar este o ştire huge : Şeful Toyota a demisionat brusc !! Şi va fi înlocuit cu un CEO care.... nu este membru al familiei ! Asta vine imediat după publicarea datelor Tesla foarte bune şi a inaugurării fabricii din Nevada care va produce Tesla Semi plus bateriile noi ! Şah mat !

  • Deputy, vineri, 27.01.2023 14:58

    Consuma cat un tractor. la 23kW/100Km nu ajunge la o autonomie reala de nici 300Km in regim de autostrada. Mega scumpa, luxoasa ce-i drept, e Mercedes, dar overpriced. Practic cumperi tablete, prize si alte gadgeturi si nu masina.

  • Mihai, vineri, 27.01.2023 16:17

    Cui se adreseaza: tineri??? Interesanta dar mega scumpa si cu siguranta majoritatea tinerilor nu au bani pentru ea decat daca sunt pesti, smecheri si cocalari de bani gata.

  • @mike, vineri, 27.01.2023 17:33

    mai impunatoare adica mai urata? e scumpa, altfel ozn pt dizelistii nostri...carora le rupe "cuplul"(de turbo!) pe genunchi..

  • Banditos, vineri, 27.01.2023 19:17

    @Mike(ulita) Şeful Toyota a demisionat brusc !! ei pe bune!? demisia va intra in vigoare de la 1 aprilie 2023. Ce vezi tu aici "brusc"? pana si my bottom e mai "huge" decat stirea asta.

  • r, sâmbătă, 28.01.2023 16:19

    Felicitări pentru veridicitatea datelor. Și desigur pentru eleganța de a nu-l compara cu Tesla

  • PMC, sâmbătă, 28.01.2023 17:01

    E frumoasa, desi mie nu-mi place grila fata de la niciun model Merc cu baterii in portbagaj. In rest, un E Klasse costa 50.000. Asta costa dublu pentru ca are baterii in portbagaj. Si te duce vreo 300 de km ditai magaoaia de 2.5 tone. Daca asta e "avans tehnologic"...

  • nume, sâmbătă, 28.01.2023 18:05

    "Puterea mică pentru un model AMG". :))) PS: Care este, pana la urma, subiectul principal al acestui test? In text ni se vorbeste despre Mercedes-AMG EQE 43, insa in casuta cu preturile, dar si in stanga scorului este trecut Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+.

  • Andrei, luni, 30.01.2023 08:43

    E primul AMG care va merge pe prima banda pe autobahn, din motive de viteza mai mica decat a imensei majoritati a autoturismelor. In curand ne luam permis categoria C, pentru ca toata tehnologia asta nu e in stare sa faca niste masini usoare, ci balene fara sens.