Consum

4.0

Toată această eliminare a motorului V8 e făcută cu scopul clar de a reduce impactul pe care îl avem asupra planetei. Însă, la o privire atentă, observăm că unele obiceiuri au rămas undeva în ADN-ul acestui AMG.

Asta pentru că valoarea consumului afișat de această bestie a fost peste așteptări. Ca în cazul modelelor tradiționale.

Practic, deși Mercedes-Benz pretinde un consum de aproximativ 20 kWh/100 km, în medie, modelul aici de față a urcat mai mult spre 25 kWh/100 km. Mai exact, la temperaturi ideale, prin oraș, la o viteză medie de 22 km/h, fără a abuza de pedala de accelerație, EQE 43 AMG a avut un consum mediu de 26 kWh/100 km. Pe drumuri naționale, acest consum a scăzut la 18.4 kWh/100 km, în timp ce un drum de 65 de kilometri pe autostradă, la 130 km/h, a ridicat valoarea indicată de computerul de bord până la 23 kWh/100 km.

Intră în scenă și rivalii acestui model. Puțini. Momentan, piața pentru modele electrice de înaltă performanță, cu siglă premium, este mică. Pentru Mercedes-AMG EQE 43 există, practic, un sigur rival direct, respectiv Audi e-tron GT și, prin câteva exerciții de imaginație, și BMW i4 M50, deși modelul din Munich este mai mic decât modelele menționate anterior.

Consumul pretins oficial de către Audi pentru al său e-tron GT este între 20 și 21.6 kWh/100 km, în funcție de roțile și anvelopele alese. Pentru i4 M50, BMW pretinde între 18 și 22.5 kWh/100 kilometri. Și bateriile diferă în capacitate, astfel încât autonomia promisă de Mercedes pentru EQE 43 AMG este de 463 kilometri, cu al său acumulator de 91 kWh. Pentru Audi e-Tron GT și ai săi 85 kWh, autonomia este de 487 kilometri, în timp ce BMW i4 M50 și cei 81 kWh din podea ar trebui să ofere o autonomie de 510 kilometri.

Un alt factor important pentru toate cele trei mașini este și timpul de reîncărcare. Cu o putere maximă de 270 kW, e-tron GT câștigă detașat, având nevoie de numai 17 minute pentru a ajunge la 80%. Pentru BMW i4 vei avea nevoie de 10 minute suplimentare (putere maximă de încărcare: 207 kW), în timp ce Mercedes-AMG EQE 43 este aproape de 28 de minute (putere maximă de încărcare: 173 kW).

  • Mike, vineri, 27.01.2023 14:07

    .... Superbă, dar trebuia făcută mai impunătoare ! Ştiu că am zis că ... adio... dar este o ştire huge : Şeful Toyota a demisionat brusc !! Şi va fi înlocuit cu un CEO care.... nu este membru al familiei ! Asta vine imediat după publicarea datelor Tesla foarte bune şi a inaugurării fabricii din Nevada care va produce Tesla Semi plus bateriile noi ! Şah mat !

  • Deputy, vineri, 27.01.2023 14:58

    Consuma cat un tractor. la 23kW/100Km nu ajunge la o autonomie reala de nici 300Km in regim de autostrada. Mega scumpa, luxoasa ce-i drept, e Mercedes, dar overpriced. Practic cumperi tablete, prize si alte gadgeturi si nu masina.

  • Mihai, vineri, 27.01.2023 16:17

    Cui se adreseaza: tineri??? Interesanta dar mega scumpa si cu siguranta majoritatea tinerilor nu au bani pentru ea decat daca sunt pesti, smecheri si cocalari de bani gata.

  • @mike, vineri, 27.01.2023 17:33

    mai impunatoare adica mai urata? e scumpa, altfel ozn pt dizelistii nostri...carora le rupe "cuplul"(de turbo!) pe genunchi..

  • Banditos, vineri, 27.01.2023 19:17

    @Mike(ulita) Şeful Toyota a demisionat brusc !! ei pe bune!? demisia va intra in vigoare de la 1 aprilie 2023. Ce vezi tu aici "brusc"? pana si my bottom e mai "huge" decat stirea asta.

  • r, sâmbătă, 28.01.2023 16:19

    Felicitări pentru veridicitatea datelor. Și desigur pentru eleganța de a nu-l compara cu Tesla

  • PMC, sâmbătă, 28.01.2023 17:01

    E frumoasa, desi mie nu-mi place grila fata de la niciun model Merc cu baterii in portbagaj. In rest, un E Klasse costa 50.000. Asta costa dublu pentru ca are baterii in portbagaj. Si te duce vreo 300 de km ditai magaoaia de 2.5 tone. Daca asta e "avans tehnologic"...

  • nume, sâmbătă, 28.01.2023 18:05

    "Puterea mică pentru un model AMG". :))) PS: Care este, pana la urma, subiectul principal al acestui test? In text ni se vorbeste despre Mercedes-AMG EQE 43, insa in casuta cu preturile, dar si in stanga scorului este trecut Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+.

  • Andrei, luni, 30.01.2023 08:43

    E primul AMG care va merge pe prima banda pe autobahn, din motive de viteza mai mica decat a imensei majoritati a autoturismelor. In curand ne luam permis categoria C, pentru ca toata tehnologia asta nu e in stare sa faca niste masini usoare, ci balene fara sens.