Performante

4.0

Eliminând motoarele termice din ecuație, parcă nici cifrele de accelerație de la 0 la 100 km/h nu mai au aceeași relevanță. Nu mă înțelegeți greșit, accelerația brutală a unei mașini cu 500 de cai putere electrici îți va ridica pulsul și lipi țeasta de tetieră, dar nu se va simți nici pe departe la fel de bine ca una echivalentă oferită de un V8.

Conform celor din Stuttgart, lui EQE 43 AMG îi trebuie doar 4.2 secunde să atingă 100 km/h de pe loc. Impresionant, nu? Comparativ cu 90% dintre mașinile de pe stradă, cu siguranță! Comparativ cu rivalii...

Audi e-tron GT reușește același sprint în 4.1 secunde, grație celor două motoare electrice de la bordul său și al celor 530 de cai putere pe care îi pot livra, alături de 640 Nm cuplu. Așadar, foarte apropiați cei doi rivali germani.

Aici intervine BMW i4 M50 totuși, care atinge aceeași viteză de referință în 3.9 secunde, cu ai săi 544 CP și 795 Nm cuplu. Ce-i drept, și dimensiunile mai compacte o ajută în acest sens.

Cât despre viteza maximă, topul stă cam așa: locul 3 pentru Mercedes (210 km/h), locul 2 pentru BMW (225 km/h) și locul 1, cu coroniță, pentru Audi (245 km/h).

  • Mike, vineri, 27.01.2023 14:07

    .... Superbă, dar trebuia făcută mai impunătoare ! Ştiu că am zis că ... adio... dar este o ştire huge : Şeful Toyota a demisionat brusc !! Şi va fi înlocuit cu un CEO care.... nu este membru al familiei ! Asta vine imediat după publicarea datelor Tesla foarte bune şi a inaugurării fabricii din Nevada care va produce Tesla Semi plus bateriile noi ! Şah mat !

  • Deputy, vineri, 27.01.2023 14:58

    Consuma cat un tractor. la 23kW/100Km nu ajunge la o autonomie reala de nici 300Km in regim de autostrada. Mega scumpa, luxoasa ce-i drept, e Mercedes, dar overpriced. Practic cumperi tablete, prize si alte gadgeturi si nu masina.

  • Mihai, vineri, 27.01.2023 16:17

    Cui se adreseaza: tineri??? Interesanta dar mega scumpa si cu siguranta majoritatea tinerilor nu au bani pentru ea decat daca sunt pesti, smecheri si cocalari de bani gata.

  • @mike, vineri, 27.01.2023 17:33

    mai impunatoare adica mai urata? e scumpa, altfel ozn pt dizelistii nostri...carora le rupe "cuplul"(de turbo!) pe genunchi..

  • Banditos, vineri, 27.01.2023 19:17

    @Mike(ulita) Şeful Toyota a demisionat brusc !! ei pe bune!? demisia va intra in vigoare de la 1 aprilie 2023. Ce vezi tu aici "brusc"? pana si my bottom e mai "huge" decat stirea asta.

  • r, sâmbătă, 28.01.2023 16:19

    Felicitări pentru veridicitatea datelor. Și desigur pentru eleganța de a nu-l compara cu Tesla

  • PMC, sâmbătă, 28.01.2023 17:01

    E frumoasa, desi mie nu-mi place grila fata de la niciun model Merc cu baterii in portbagaj. In rest, un E Klasse costa 50.000. Asta costa dublu pentru ca are baterii in portbagaj. Si te duce vreo 300 de km ditai magaoaia de 2.5 tone. Daca asta e "avans tehnologic"...

  • nume, sâmbătă, 28.01.2023 18:05

    "Puterea mică pentru un model AMG". :))) PS: Care este, pana la urma, subiectul principal al acestui test? In text ni se vorbeste despre Mercedes-AMG EQE 43, insa in casuta cu preturile, dar si in stanga scorului este trecut Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+.

  • Andrei, luni, 30.01.2023 08:43

    E primul AMG care va merge pe prima banda pe autobahn, din motive de viteza mai mica decat a imensei majoritati a autoturismelor. In curand ne luam permis categoria C, pentru ca toata tehnologia asta nu e in stare sa faca niste masini usoare, ci balene fara sens.