Interior

4.5

Mercedes-AMG EQE 43 împrumută câteva idei de la fratele său mai mare, EQS, prima mașină complet electrică lansată de gigantul din Stuttgart, construită pe o platformă dedicată.

Îmi aduc aminte și acum reacția internetului la vederea supranumitului Hyperscreen, noua interfață multimedia a celor de la Mercedes-EQ, care și-a făcut debutul pe EQS acum nu foarte mult timp. Desigur, și EQE poate fi echipat cu această opțiune, dar modelul nostru de față a venit cu un aranjament mult mai „pământesc”.

M-a deranjat asta? Nu chiar... Deși apreciez Hypescreen, nu pot să nu recunosc că o suprafață vitrată atât de mare vine și cu ceva dezavantaje, cum ar fi acumularea de praf și amprente în cantități industriale. Așadar, la vederea acelui ecran de 13 inch de pe bord și a ornamentului de lemn gri din spatele lui am răsuflat ușurat.

Chiar dacă ecranul este amplasat sub linia mediană a planșei de bord, iar o bună parte a comenzilor sunt grupate în zona inferioară, totul se află în zona confortabilă de acțiune a mâinii drepte. Nu trebuie să te întinzi. Un minus pentru reglajul touch-slide al volumului, poziționat în partea dreaptă: este greu de dozat reglajul.

Și chiar și în această configurație, interiorul lui EQE arată foarte bine. Totul pare bine gândit, de la gurile de ventilație iluminate, până la scaunele specifice pentru modelele EQE, centurile roșii și materialele folosite. Totul strigă „calitate” și, mai ales, „Mercedes-Benz”.

Instrumentarul de bord se ascunde în spatele unui volan tipic modelelor AMG, cu butoane rotative atașate de butucul central, care îți permit să reglezi diferite funcții ale mașinii. În cazul modelului testat, vorbim de un ecran de 12.3 inch cu afișaj OLED, rezoluție excelentă și care s-a mișcat impecabil. Mai mult, pentru că vorbim despre un model AMG, avem și o temă specifică, un fel de emulator al vechilor versiuni termice.

Poziția la volan este bună, iar din cea mai joasă poziție te simți de parcă bordul mașinii te îmbrățișează, la pachet cu panourile ușilor. Scaunele oferă o susținere laterală foarte bună, sunt ajustabile și foarte confortabile, în ciuda a ceea ce ai putea crede la prima vedere. O critică aici ar putea veni pentru spațiul disponibil la cap.

Din cauza formei exterioare aerodinamice, uneori ai impresia că stai cu fruntea lipită de parbriz. Oricum ar fi, dacă ai peste 1.90 înălțime, îți recomand o vizită în showroom, înainte să depui avansul pentru un EQE.

O altă critică este și va fi, din partea mea, întotdeauna, soluția tactilă pentru butoanele de pe volan. Sunt greu de folosit, îți distrag foarte mult atenția și de multe ori le atingi din greșeală, cu consecințe catastrofale pentru cei care chiar se bucurau de vreo melodie sau post de radio.

În rest, dacă îți oferi timp, te obișnuiești cu ergonomia reimaginată de cei din Stuttgart. Multe butoane fizice au dispărut și au fost mutate în tot felul de meniuri ale sistemului MBUX.

Spațiul este generos pe locurile din spate și chiar am avut impresia că ai mai mult loc la cap decât în fratele mai mare, EQS.

Spațiile de depozitare sunt și ele numeroase, iar în portbagaj ai acces la 430 de litri de stocare. Mai puțin decât în i4 (470 de litri), dar mai mult decât în e-tron GT (405 litri).

  • Mike, vineri, 27.01.2023 14:07

    .... Superbă, dar trebuia făcută mai impunătoare ! Ştiu că am zis că ... adio... dar este o ştire huge : Şeful Toyota a demisionat brusc !! Şi va fi înlocuit cu un CEO care.... nu este membru al familiei ! Asta vine imediat după publicarea datelor Tesla foarte bune şi a inaugurării fabricii din Nevada care va produce Tesla Semi plus bateriile noi ! Şah mat !

  • Deputy, vineri, 27.01.2023 14:58

    Consuma cat un tractor. la 23kW/100Km nu ajunge la o autonomie reala de nici 300Km in regim de autostrada. Mega scumpa, luxoasa ce-i drept, e Mercedes, dar overpriced. Practic cumperi tablete, prize si alte gadgeturi si nu masina.

  • Mihai, vineri, 27.01.2023 16:17

    Cui se adreseaza: tineri??? Interesanta dar mega scumpa si cu siguranta majoritatea tinerilor nu au bani pentru ea decat daca sunt pesti, smecheri si cocalari de bani gata.

  • @mike, vineri, 27.01.2023 17:33

    mai impunatoare adica mai urata? e scumpa, altfel ozn pt dizelistii nostri...carora le rupe "cuplul"(de turbo!) pe genunchi..

  • Banditos, vineri, 27.01.2023 19:17

    @Mike(ulita) Şeful Toyota a demisionat brusc !! ei pe bune!? demisia va intra in vigoare de la 1 aprilie 2023. Ce vezi tu aici "brusc"? pana si my bottom e mai "huge" decat stirea asta.

  • r, sâmbătă, 28.01.2023 16:19

    Felicitări pentru veridicitatea datelor. Și desigur pentru eleganța de a nu-l compara cu Tesla

  • PMC, sâmbătă, 28.01.2023 17:01

    E frumoasa, desi mie nu-mi place grila fata de la niciun model Merc cu baterii in portbagaj. In rest, un E Klasse costa 50.000. Asta costa dublu pentru ca are baterii in portbagaj. Si te duce vreo 300 de km ditai magaoaia de 2.5 tone. Daca asta e "avans tehnologic"...

  • nume, sâmbătă, 28.01.2023 18:05

    "Puterea mică pentru un model AMG". :))) PS: Care este, pana la urma, subiectul principal al acestui test? In text ni se vorbeste despre Mercedes-AMG EQE 43, insa in casuta cu preturile, dar si in stanga scorului este trecut Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+.

  • Andrei, luni, 30.01.2023 08:43

    E primul AMG care va merge pe prima banda pe autobahn, din motive de viteza mai mica decat a imensei majoritati a autoturismelor. In curand ne luam permis categoria C, pentru ca toata tehnologia asta nu e in stare sa faca niste masini usoare, ci balene fara sens.