Calitate / Pret

3.5

Noul Mercedes-AMG EQE 43 4Matic, pe numele său complet, are un preț de pornire aproape la fel de mare ca numele. Calculele pornesc de la 108.000 de euro cu TVA, dar pot urca vertiginos din momentul în care umbli la opționale.

Modelul nostru de test purta un preț de 118.000 de euro. Doar 10.000 de euro în opționale? Da, și vorbim de o configurație destul de bine gândită. Practic, 9.360 de euro din aceștia s-au dus către pachetul Premium Plus, care a adus trapa panoramică și sistemul antifurt, la pachet cu cel de monitorizare a interiorului. Și jantele de 21 de inch au costat 900 de euro, restul fiind inclus standard.

Practic, pe un EQE AMG primești standard pachetul estetic AMG, volanul, scaunele, centurile roșii, plafonul îmbrăcat în stofă neagră, luminile ambientale, pachetul de asistență la rulare Distronic, keyless entry și keyless go, head-up display, sistemul de climatizare Thermotronic, piele Artico și microfibra neagră pe scaune, punte directoare spate, suspensie adaptivă, scaune încălzite față-spate, moduri de condus și multe, multe altele.

Practic, deși prețul de pornire este destul de sus, cei de la Mercedes-AMG s-au asigurat că primești destule pentru banii plătiți. Spre exemplu, Audi e-Tron GT pornește de la 107.500 de euro, dar nu este nici pe departe la fel de bine echipat.

BMW i4 M50 pornește de la 67.500 de euro, dar este o mașină de segment D, considerabil mai mică și mai puțin dotată în standard.

Chiar și așa, cel mai probabil, cea mai mare amenințare la adresa lui EQE 43 AMG vine tot din gama Mercedes-Benz, respectiv de la fratele Mercedes-AMG EQE 53 4Matic, care pornește de la 114.000 euro și vine mai bine dotat în standard, dar și cu mai multă putere. Pentru 6.000 de euro în plus, când vorbim de modele de peste 100.000 de euro, alegerea pare deja luată.

  • Mike, vineri, 27.01.2023 14:07

    .... Superbă, dar trebuia făcută mai impunătoare ! Ştiu că am zis că ... adio... dar este o ştire huge : Şeful Toyota a demisionat brusc !! Şi va fi înlocuit cu un CEO care.... nu este membru al familiei ! Asta vine imediat după publicarea datelor Tesla foarte bune şi a inaugurării fabricii din Nevada care va produce Tesla Semi plus bateriile noi ! Şah mat !

  • Deputy, vineri, 27.01.2023 14:58

    Consuma cat un tractor. la 23kW/100Km nu ajunge la o autonomie reala de nici 300Km in regim de autostrada. Mega scumpa, luxoasa ce-i drept, e Mercedes, dar overpriced. Practic cumperi tablete, prize si alte gadgeturi si nu masina.

  • Mihai, vineri, 27.01.2023 16:17

    Cui se adreseaza: tineri??? Interesanta dar mega scumpa si cu siguranta majoritatea tinerilor nu au bani pentru ea decat daca sunt pesti, smecheri si cocalari de bani gata.

  • @mike, vineri, 27.01.2023 17:33

    mai impunatoare adica mai urata? e scumpa, altfel ozn pt dizelistii nostri...carora le rupe "cuplul"(de turbo!) pe genunchi..

  • Banditos, vineri, 27.01.2023 19:17

    @Mike(ulita) Şeful Toyota a demisionat brusc !! ei pe bune!? demisia va intra in vigoare de la 1 aprilie 2023. Ce vezi tu aici "brusc"? pana si my bottom e mai "huge" decat stirea asta.

  • r, sâmbătă, 28.01.2023 16:19

    Felicitări pentru veridicitatea datelor. Și desigur pentru eleganța de a nu-l compara cu Tesla

  • PMC, sâmbătă, 28.01.2023 17:01

    E frumoasa, desi mie nu-mi place grila fata de la niciun model Merc cu baterii in portbagaj. In rest, un E Klasse costa 50.000. Asta costa dublu pentru ca are baterii in portbagaj. Si te duce vreo 300 de km ditai magaoaia de 2.5 tone. Daca asta e "avans tehnologic"...

  • nume, sâmbătă, 28.01.2023 18:05

    "Puterea mică pentru un model AMG". :))) PS: Care este, pana la urma, subiectul principal al acestui test? In text ni se vorbeste despre Mercedes-AMG EQE 43, insa in casuta cu preturile, dar si in stanga scorului este trecut Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+.

  • Andrei, luni, 30.01.2023 08:43

    E primul AMG care va merge pe prima banda pe autobahn, din motive de viteza mai mica decat a imensei majoritati a autoturismelor. In curand ne luam permis categoria C, pentru ca toata tehnologia asta nu e in stare sa faca niste masini usoare, ci balene fara sens.