Tinuta de drum

5.0

Aici intervine, fără doar și poate, minunata platformă EVA, dezvoltată de la zero de către cei din Stuttgart pentru modelele lor electrice. Iar dacă Mercedes-Benz a învățat ceva de-a lungul a celor peste 100 de ani de când face mașini, vei regăsi acel know-how primordial în suspensiile lor.

EQE se conduce foarte similar cu fratele mai mare, EQS. Diferențele între cele două mașini există însă, mai ales din moment ce exemplarul de față purta sigla AMG. Spre deosebire de EQS-ul pe care l-am condus înaintea lui, EQE s-a simțit mai dur pe suspensii și mai puțin rafinat. Dar diferențele erau de așteptat, din moment ce fratele mai mic a venit nepregătit la examen. Asta pentru că nu era dotat cu suspensie pneumatică, ci doar adaptivă.

Chiar și așa, ținuta de drum al lui EQE 43 AMG este impecabilă, în pofida jantelor de 21 de inch. Gropile sunt absorbite cu grație, iar sunetele ciudate ținute departe de timpanele tale. Prin oraș vei resimți ușor din rigiditatea adăugată de tratamentul AMG. Mai ales la semafor, unde ai ridurile deja celebre din asfalt, care îți pot da impresia că rulezi pe drumuri făcute de romani.

Însă, tot aici vei observa cel mai bine cât de bine antifonată este această mașină, grație suprafețelor vitrate tratate special pentru a ține zgomotele la distanță. Odată ridicate geamurile, tot zumzăitul infernal al urbei este eliminat din jurul tău.

Nici în afara orașului nu aș putea spune că există probleme pe partea aceasta, chiar și la viteze de autostradă. Totul este liniștit și ținut în linie cu ceea ce ne-a obișnuit Mercedes-Benz de-a lungul timpului. Liniștea asta va fi perturbată, însă, atunci când treci în modul Sport și apeși pe accelerație cu nesaț.

Mașina țâșnește la orice viteză și transformă vitezometrul într-o acumulare aparent întâmplătoare de cifre. Totul se desfășoară cu o rapiditate uimitoare, iar cuplul instant se simte de-a dreptul brutal, dacă nu ești atent.

Abordează și câteva curbe într-un ritm mai alert și s-ar putea să uiți de greutatea pe care trebuie să o care Mercedes-AMG EQE 43 4Matic. Spre surprinderea mea, bestia asta și-a păstrat controlul mult mai bine decât mă așteptam, iar motorul de pe puntea spate a fost setat astfel încât să aibă cel mai greu cuvânt de spus când mergi tare, astfel încât să imprime mașinii un comportament neutru în viraje. Sigur, și puntea viratoare spate contribuie la asta.

Cel mai surprinzător, însă, a fost sistemul de frânare. Cursa pedalei este predictibilă și trecerea de pe frânarea regenerativă, pe cea mecanică nu are acea scăpare pe care o simți pe alte modele electrice. Și dacă tot e să închei acest capitol, mi-ar fi plăcut ceva mai mult feedback din partea servodirecției.

  • Mike, vineri, 27.01.2023 14:07

    .... Superbă, dar trebuia făcută mai impunătoare ! Ştiu că am zis că ... adio... dar este o ştire huge : Şeful Toyota a demisionat brusc !! Şi va fi înlocuit cu un CEO care.... nu este membru al familiei ! Asta vine imediat după publicarea datelor Tesla foarte bune şi a inaugurării fabricii din Nevada care va produce Tesla Semi plus bateriile noi ! Şah mat !

  • Deputy, vineri, 27.01.2023 14:58

    Consuma cat un tractor. la 23kW/100Km nu ajunge la o autonomie reala de nici 300Km in regim de autostrada. Mega scumpa, luxoasa ce-i drept, e Mercedes, dar overpriced. Practic cumperi tablete, prize si alte gadgeturi si nu masina.

  • Mihai, vineri, 27.01.2023 16:17

    Cui se adreseaza: tineri??? Interesanta dar mega scumpa si cu siguranta majoritatea tinerilor nu au bani pentru ea decat daca sunt pesti, smecheri si cocalari de bani gata.

  • @mike, vineri, 27.01.2023 17:33

    mai impunatoare adica mai urata? e scumpa, altfel ozn pt dizelistii nostri...carora le rupe "cuplul"(de turbo!) pe genunchi..

  • Banditos, vineri, 27.01.2023 19:17

    @Mike(ulita) Şeful Toyota a demisionat brusc !! ei pe bune!? demisia va intra in vigoare de la 1 aprilie 2023. Ce vezi tu aici "brusc"? pana si my bottom e mai "huge" decat stirea asta.

  • r, sâmbătă, 28.01.2023 16:19

    Felicitări pentru veridicitatea datelor. Și desigur pentru eleganța de a nu-l compara cu Tesla

  • PMC, sâmbătă, 28.01.2023 17:01

    E frumoasa, desi mie nu-mi place grila fata de la niciun model Merc cu baterii in portbagaj. In rest, un E Klasse costa 50.000. Asta costa dublu pentru ca are baterii in portbagaj. Si te duce vreo 300 de km ditai magaoaia de 2.5 tone. Daca asta e "avans tehnologic"...

  • nume, sâmbătă, 28.01.2023 18:05

    "Puterea mică pentru un model AMG". :))) PS: Care este, pana la urma, subiectul principal al acestui test? In text ni se vorbeste despre Mercedes-AMG EQE 43, insa in casuta cu preturile, dar si in stanga scorului este trecut Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+.

  • Andrei, luni, 30.01.2023 08:43

    E primul AMG care va merge pe prima banda pe autobahn, din motive de viteza mai mica decat a imensei majoritati a autoturismelor. In curand ne luam permis categoria C, pentru ca toata tehnologia asta nu e in stare sa faca niste masini usoare, ci balene fara sens.