4.5
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, joi, 17 octombrie

Personalitate proprie

Din cele mai vechi timpuri, modelele care au purtat celebra emblemă AMG au fost rezervate elitelor, sau celor privilegiați dacă vrei. Fie că ne referim aici la piloți și echipe de curse sau pur și simplu la oameni cu o anumită situație financiară.

Și sunt câteva modele care vor rămâne pentru mult timp în analele industriei auto. Îmi vin acum în minte nume ca 300 E AMG, E 60 AMG, CLK-GTR AMG, CLK-DTM AMG sau legendarul W124 cu siglă AMG care a devenit cunoscut sub denumirea "The Hammer". Dar ca ele sunt multe.

Întâi o companie independentă, înființată în 1967 ca AMG Motorenbau-und Entwicklungsgesellschaft mbH de Hans Werner Aufrecht și Erhard Melcher, AMG a evoluat apoi în divizia de performanță a celor de la Mercedes-Benz.

Pe scurt, gigantul Daimler AG a preluat un pachet majoritar de acțiuni în 1999, iar în 2005 a devenit unicul proprietar al companiei AMG.

Revenind, mașinile care au purtat emblema AMG au fost privite mereu ca fiind speciale și pe bună dreptate. Aveau întotdeauna cele mai bune tehnologii, derivate din motorsport, și motoare cu cilindree mare.

În ultimii ani au apărut modele Mercedes-AMG mai cuminți, să le spunem așa. Vin în continuare cu o serie de tehnologii inspirate din motorsport, dar în locul motoarelor V8 și V12, uriașe, au apărut propulsoare de 2.0 litri sau de 3.0 litri. Pun pariu că Aufrecht și Melcher nici nu visau la așa ceva.

Dar, schimbările prin care a trecut industria auto, și prin care încă trece, i-a forțat pe nemți să ia asemenea decizii. Mai nou au apărut și modele AMG electrificate.

Din cauza acestor schimbări a apărut și vedeta din articolul nostru: Mercedes-AMG GLE 53 Coupe 4Matic+ (facelift). Adică un GLE cu emblemă AMG, dar cu motor de 3.0 litri sub capotă.

Cum se conduce? Fără V8, mai putem vorbi despre un AMG veritabil? Răspunsul la aceste întrebări îl afli în rândurile următoare. Până atunci, te invit să urmărești și un video cuprinzător cu mașina noastră de teste.

VIDEO CU NOUL MERCEDES-AMG GLE 53 COUPE FACELIFT

  • Trilulilu, joi, 17.10.2024 18:46

    Urata formă! Cea mai urâtă. La același nivel cu cele de la BMW. Hidoase de-a dreptul

  • Mihai, joi, 17.10.2024 20:51

    Ce masina ieftina, la fel si cele cu care se compara. Nici nu se pune problema vreunei full electrice la banii astia. Mai alea cand vezi consumuri de peste 10 l/100km, clar e cea mai buna achizitie, mai ales ca are 2 turbine.

    mihaigmc, joi, 17.10.2024 22:32

    E greu cu saracia eu usor cu comentatu!

  • Matei_cel_nou, joi, 17.10.2024 23:15

    Mai bine i-ar lăsa pe BMW și Audi sa se ocupe de genul asta de caroserii, și să se concentreze pe cea ce știe Mercedes sa facă cel mai bine: lux și confort. Apropo, într-o vizita recenta în București am văzut un Renault Arkana. Absolut ridicol. Dar bănuiesc ca sunt și cocalari mai low cost.

  • Matei_cel_nou, joi, 17.10.2024 23:30

    A, și încă ceva. Văd că mulți se plâng de greutatea mașinilor electrice, care da, e mare. Mai ales la cele care se vor sportive. Porsche Macan electric (cu bateria mai mica) are 2.3t, fix cat AMG-ul asta termic! Si toate versiunile sunt mai rapide (Macan Turbo e mai rapid cu aproape 2s 0-100) dar și mai ieftine. Macan 4 e mai ieftin cu vreo 40k! Poate îmi scăpa mie ceva dar un AMG nu e mașina sa faci 700-800km pe zi. Autonomia și consumul nu contează la mașina asta. Și totuși, de ce ai lua o termică care e la fel de grea ca o electrică, e mai lentă și mai scumpa??

  • cocalar, vineri, 18.10.2024 08:52

    Masina de bombardier.

  • deputy, vineri, 18.10.2024 11:21

    masina fara sens. mare pe afara, destul de inghesuita in spate, portbagaj adanc dar din cauza designului neincapator, la asa gabarit. consuma o galeata, chiar si modelul plugin, polueaza la fel de mult, te simti ca un elefant intr-un magazin de portelanuri, daca mergi cu ea prin oras....etc. spor la vanzari!