Personalitate proprie
Din cele mai vechi timpuri, modelele care au purtat celebra emblemă AMG au fost rezervate elitelor, sau celor privilegiați dacă vrei. Fie că ne referim aici la piloți și echipe de curse sau pur și simplu la oameni cu o anumită situație financiară.
Și sunt câteva modele care vor rămâne pentru mult timp în analele industriei auto. Îmi vin acum în minte nume ca 300 E AMG, E 60 AMG, CLK-GTR AMG, CLK-DTM AMG sau legendarul W124 cu siglă AMG care a devenit cunoscut sub denumirea "The Hammer". Dar ca ele sunt multe.
Întâi o companie independentă, înființată în 1967 ca AMG Motorenbau-und Entwicklungsgesellschaft mbH de Hans Werner Aufrecht și Erhard Melcher, AMG a evoluat apoi în divizia de performanță a celor de la Mercedes-Benz.
Pe scurt, gigantul Daimler AG a preluat un pachet majoritar de acțiuni în 1999, iar în 2005 a devenit unicul proprietar al companiei AMG.
Revenind, mașinile care au purtat emblema AMG au fost privite mereu ca fiind speciale și pe bună dreptate. Aveau întotdeauna cele mai bune tehnologii, derivate din motorsport, și motoare cu cilindree mare.
În ultimii ani au apărut modele Mercedes-AMG mai cuminți, să le spunem așa. Vin în continuare cu o serie de tehnologii inspirate din motorsport, dar în locul motoarelor V8 și V12, uriașe, au apărut propulsoare de 2.0 litri sau de 3.0 litri. Pun pariu că Aufrecht și Melcher nici nu visau la așa ceva.
Dar, schimbările prin care a trecut industria auto, și prin care încă trece, i-a forțat pe nemți să ia asemenea decizii. Mai nou au apărut și modele AMG electrificate.
Din cauza acestor schimbări a apărut și vedeta din articolul nostru: Mercedes-AMG GLE 53 Coupe 4Matic+ (facelift). Adică un GLE cu emblemă AMG, dar cu motor de 3.0 litri sub capotă.
Cum se conduce? Fără V8, mai putem vorbi despre un AMG veritabil? Răspunsul la aceste întrebări îl afli în rândurile următoare. Până atunci, te invit să urmărești și un video cuprinzător cu mașina noastră de teste.
VIDEO CU NOUL MERCEDES-AMG GLE 53 COUPE FACELIFT
Urata formă! Cea mai urâtă. La același nivel cu cele de la BMW. Hidoase de-a dreptul