Motor / Transmisie
Odată cu facelift-ul primit anul trecut, la final de ianuarie mai exact, Mercedes-AMG GLE 53 se laudă cu un motor mai eficient, din toate punctele de vedere.
La bază regăsim același propulsor de 3.0 litri twin-turbo, care dezvoltă 435 de cai putere. Dar, unitatea cu șase cilindri în linie a primit un software nou, dar și turbină mai mare. În consecință, cuplul a crescut de la 520 Nm la 560 Nm.
Pentru că suntem în era electrificării, avem și un sistem mild-hybrid la 48V și un starter generator, ansamblul fiind montat între motor și transmisie. Motorul electric este capabil de 20 CP și 200 Nm.
Numai că aceste valori nu contribuie la cifrele de performanță ale mașinii. În schimb, sistemul mild-hybrid elimină pe cât posibil fenomenul de "turbo lag", scade emisiile și reduce consumul de combustibil.
Asta înseamnă că, indiferent dacă apeși pedala de accelerație mai hotărât de pe loc sau din mers, motorul de 3.0 litri pune în mișcare cele 2.3 tone ale mașinii cu o ușurință ieșită din comun.
Modul de rulare Comfort face ca accelerația să nu fie resimțită prea brutal de pasageri, dar, cu siguranță, atunci când selectezi modul Sport+ aceștia vor simți că sunt într-un Mercedes-AMG.
Vorbesc, de fapt, despre o experiență multi senzorială, pentru că modul Sport sau Sport+ deschide complet clapetele sistemului de evacuare AMG. Așadar, ai coloana sonoră asigurată. Nu lipsește, din păcate, sunetul artificial injectat prin boxele sistemului audio.
Clapetele evacuării pot fi deschise și la comandă, de la un buton dedicat, aflat pe tunelul central.
Să ne înțelegem, motorul de 3.0 litri nu are farmecul V8-ului de 4.4 litri. Și nici sunetul lui. Dar, chiar și așa, nu face GLE 53 să fie mai puțin AMG decât GLE 63. De fapt, îi oferă mașinii o personalitate proprie pe care fie o accepți, fie nu.
Transmisia este una automată cu 9 rapoarte, sau AMG Speedshift TCT 9G dacă preferi limbajul tehnic. Acel AMG din denumire ar trebui să spună totul.
Cutia de viteze a fost calibrată special de inginerii AMG, dar în modul Comfort se comportă ca o transmisie obișnuită. Schimbări line, rapide și precise. În modurile Sport și Sport+, acolo se vede măiestria germanilor.
Toate calitățile enumerate mai sus sunt înmulțite cu 10 și mai primești, pe deasupra, și acea "smucitură" voluntară la schimbarea rapoartelor. Fie că lași transmisia să facă asta, sau o faci tu de la padelele montate în spatele volanului.
Urata formă! Cea mai urâtă. La același nivel cu cele de la BMW. Hidoase de-a dreptul