Motor / Transmisie
Așa cum spuneam, dacă vrei să îți cumperi un SL nou, ai la dispoziție doar versiuni AMG. Și dacă ai sărit direct la concluzia că vorbim doar de propulsoare V8 de 6.2 litri, probabil nu te-ai mai uitat prin gama celor de la Mercedes-Benz de ceva timp.
„Pornirea” se face cu 4 cilindri. Mai exact, un motor de 2 litri cu 4 cilindri, pe care îl găsești pe SL 43 AMG. Da. Se poate. Acesta are destulă putere pentru orice gusturi, respectiv 381 CP.
Din fericire, celelalte două opțiuni se bazează pe motorul de 4 litri, twin-turbo, V8 pe care îl știm de ani buni, tactat în două configurații diferite. SL 55 are 476 CP, în timp ce SL 63 urcă la 585 și 800 Nm cuplu, configurație pe care am avut-o și noi la test.
Dacă ar fi să vă descriu cum sună acest motor, cel mai simplu ar fi să vă rog să vă închipuiți că sunteți într-un safari și fix în fața voastră s-a poticnit un leu matur, gata să-și apere teritoriul. Iar leul ăsta s-a decis să înceapă procesul cu ceva răgete din toți rărunchii. Cam așa se aude și acest V8, iar adrenalina pe care o simți în safari, o resimți și la volanul acestei decapotabile.
Transmisia, indiferent de varianta aleasă, este asigurată de o cutie de viteze cu 9 rapoarte MCT, care livrează schimburile de trepte cu o rapiditate uluitoare și un simț aproape mecanic, unic în industrie în acest moment. Mi-a adus foarte mult aminte de unitățile SMG ale celor de la BMW, de acum mai bine de 20 de ani, care se simțeau aproape ca o transmisie manuală robotizată.
Ei bine, acest sistem cu 9 trepte, care practic e bazat pe cutia de viteze arhicunoscută în universul Daimler, 9G-Tronic, dar fără convertizor de cuplu, reușește să livreze acel șoc mecanic pe care ți-l dorești de la o mașină de mare performanță, dar care a început să dispară de pe modelele contemporane. Bineînțeles, brutalitatea schimburilor poate fi ajustată, iar în modul Confort, acestea sunt aproape insesizabile. Dacă mergi în modul Sport, însă, lucrurile se schimbă.
Încă un mare plus este partea de schimbare manuală a treptelor. Padelele de pe volan par să aibă un răspuns impecabil la orice comandă, iar cutia de viteze se adaptează din mers.
Nu în ultimul rând, trebuie să precizăm că am avut și sistemul de tracțiune integrală 4Matic+ la dispoziție, care nu doar că trimite resursele predominant către puntea spate, ci poate să le trimită DOAR acolo, dacă vrei, în Drift Mode. Eu nu am tentat soarta și am ținut sistemele electronice de siguranță pornite.
SL 63 amg 4Matic+, doar unul dintre multele exemple care reconfirma faptul ca BEV-urile sunt destinate exclusiv hipoacuzicilor.