Consum

4.5

Bineînțeles că nu e relevant. O mașină cu un astfel de preț și cu un monstru de motor de 585 CP sub capotă va fi însetată. Cifrele seci nu contează aici pentru a calcula cât te va costa să mergi cu ea. Dar ele sunt relevante în alt sens: autonomia.

Știți oamenii ăia care spun că „până nu vom avea autonomie de 1.000 de kilometri cu mașinile electrice, eu nu îmi voi cumpăra”? Nu? Nu aveți nicio rudă? Ei nu realizează ca există multe mașini termice cu autonomii mai mici decât ale electricelor.

Una dintre ele este SL 63 AMG. Oficial, modelul german ar trebui să aibă un consum mediu de 12.7 litri/100 kilometri. Poate. Dacă mergi doar pe DN1 cu maxim 100 km/h. Dar, altfel, ai în față rezultate mult mai slabe pe parte de eficiență.

Eu am obținut un consum mixt de aproximativ 20 de litri/100 km și chiar nu mi se pare mult. Singura problemă e că rezervorul are doar 70 de litri, iar asta înseamnă că o sa faci în jur de 300 de kilometri până la următoarea alimentare.

Rivalii lui SL 63 AMG nu sunt cu mult mai eficienți. Aici aș trece BMW M8 Cabriolet, Porsche 911 Turbo Cabrio și Bentley Continental Cabrio. BMW-ul are un consum mediu cotat la 11.6 litri/100 km, Porsche coboară la 11.3 litri/100 km, iar Bentley Continental Cabrio ajunge la 12.6 litri/100 km.

  • Jian de la Calafat, joi, 22.08.2024 17:45

    SL 63 amg 4Matic+, doar unul dintre multele exemple care reconfirma faptul ca BEV-urile sunt destinate exclusiv hipoacuzicilor.

  • spaclu lu manole, joi, 22.08.2024 18:01

    Ha-ha-ha ... deci ti-a zburat sapca din cap:):) Daca imi dai voie pentru un pont: trage cozorocul mai jos. Fa proba la viteze mici si asigura-te ca vantul impinge cozorocul in jos. Strange sapca un pic mai mult, dar nu prea tare, ca devine suparator dupa o vreme. Dup-aia poti s-o calci in voie. E o veste foarte buna ca au reusit pana la urma sa imbunatateasca timpul de selectie al vitezelor si sa seteze transmisia pe schimburi mai rapide. Lentoarea transmisiei a fost unul din punctele slabe ale generatiilor precedente. Cat despre culoare, design si atractivitate, putine lucruri sunt mai dezirabile decat o decapotabila rosie de la Mercedes. Pretul insa ... la banii actuali costa cam cat era un SL65 acum 20 de ani. Adica un V12 veritabil. Cu sunet, rafinament si livrare a puterii corespunzatoare :) Este mare pacat ca reglementarile actuale din UE au estompat sunetul demential al V8-ului din AMG-urile anilor 2008-2015. Odata cu trecerea cel de 4.0L s-a pierdut mult din farmecul motorului, indiferent ca era la relanti sau sus in turatii. In ziua de azi, AMG iti baga pe gat 4 cilindri electrificati care suna ca un aspirator lesinat. Iar de maine-poimaine, odata cu trecerea la electrice va fi ... liniste totala. Poate ca nu va fi rau, dar cu siguranta o sa lipseasca amprenta auditiva inconfundabila. De-asta zic, enjoy it while it lasts.

  • curcubitaceu progresist, joi, 22.08.2024 18:10

    bebelusi in flacari.... plamanasi putrezi.... trala la la lala....

  • Matei, vineri, 23.08.2024 16:33

    "Eu am obținut un consum mixt de aproximativ 20 de litri/100 km și chiar nu mi se pare mult. Singura problemă e că rezervorul are doar 70 de litri, iar asta înseamnă că o sa faci în jur de 300 de kilometri până la următoarea alimentare." Hehe, dar măcar alimentezi in 5 minute, dacă nu e coadă la benzinărie și ești masochist care merge 1000km intr-o zi. Într-o mașină gândită pentru placere, nu andurantă.

  • Andrei, luni, 26.08.2024 14:34

    Cand Mercedes incearca sa se apropie de Porsche. Si nu ii iese. Mi-au placut dintotdeauna modelele mai vechi, cred ca au gresit alegand aceasta cale.