Consum
Bineînțeles că nu e relevant. O mașină cu un astfel de preț și cu un monstru de motor de 585 CP sub capotă va fi însetată. Cifrele seci nu contează aici pentru a calcula cât te va costa să mergi cu ea. Dar ele sunt relevante în alt sens: autonomia.
Știți oamenii ăia care spun că „până nu vom avea autonomie de 1.000 de kilometri cu mașinile electrice, eu nu îmi voi cumpăra”? Nu? Nu aveți nicio rudă? Ei nu realizează ca există multe mașini termice cu autonomii mai mici decât ale electricelor.
Una dintre ele este SL 63 AMG. Oficial, modelul german ar trebui să aibă un consum mediu de 12.7 litri/100 kilometri. Poate. Dacă mergi doar pe DN1 cu maxim 100 km/h. Dar, altfel, ai în față rezultate mult mai slabe pe parte de eficiență.
Eu am obținut un consum mixt de aproximativ 20 de litri/100 km și chiar nu mi se pare mult. Singura problemă e că rezervorul are doar 70 de litri, iar asta înseamnă că o sa faci în jur de 300 de kilometri până la următoarea alimentare.
Rivalii lui SL 63 AMG nu sunt cu mult mai eficienți. Aici aș trece BMW M8 Cabriolet, Porsche 911 Turbo Cabrio și Bentley Continental Cabrio. BMW-ul are un consum mediu cotat la 11.6 litri/100 km, Porsche coboară la 11.3 litri/100 km, iar Bentley Continental Cabrio ajunge la 12.6 litri/100 km.
SL 63 amg 4Matic+, doar unul dintre multele exemple care reconfirma faptul ca BEV-urile sunt destinate exclusiv hipoacuzicilor.