Interior

4.5

Aici am avut prima surpriză reală. Cumva, mă așteptam ca interiorul lui SL să fie complet diferit de ce vezi pe alte modele Mercedes-Benz astăzi. Nu știu exact de ce, dar am înțeles ulterior că am avut așteptări greșite.

Exact ca și în cazul altor generații, SL are acum un design interior similar cu cel al celorlalte modele din gama Mercedes-Benz. Planșa de bord, cu aeratoarele circulare, cu formă de turbină, îți va aduce aminte de alte modele, fără îndoială. La fel și ecranul poziționat aproape vertical, cu diagonala de 11.9 inch.

Acesta, spre deosebire de cel de pe C-Class, de exemplu, poate fi reglat pentru a-ți asigura vizibilitatea optimă pe timp de vară, când e posibil ca soarele să bată direct în el. O problemă la care nu te aștepți este cât de tare se poate încinge acest ecran. El poate deveni inutilizabil, uneori, dacă nu oprești câteva secunde la umbră. Iar din moment ce butonul pentru ridicat sau coborât acoperișul este acum digital, integrat în meniurile acestui ecran, lucrurile s-ar putea complica. Un buton fizic, clasic, pentru operarea acoperișului textil al lui SL 63 AMG ar fi fost o idee mai inspirată.

Materialele au o calitate bună, per total, așa cum te-ai aștepta la o mașină de 200.000 de euro. Tot ce ai nevoie poți include în configurația ta. De la scaune ventilate, combinații de culori exotice pentru tapițerie și așa mai departe. Mi-ar fi plăcut mai puțin negru lucios la bord, mai ales pe consola centrală. Nu că nu-mi place, dar într-o decapotabilă praful e inamicul tău numărul 1, iar pe suprafețele negre, acesta e foarte ușor de observat.

Spațiile de depozitare sunt și ele micuțe, așa cum te-ai aștepta într-o decapotabilă. Buzunarele ușilor sunt neîncăpătoare, iar cotiera nu poate acomoda prea multe mărunțișuri. Din fericire, Mercedes-AMG a decis ca SL să fie un model cu 4 locuri, deși doar pe scaunele din față pot lua loc oameni cu picioarele întregi. Asta înseamnă că locurile din spate, automat, vor deveni spațiu de depozitare.

Și vei avea nevoie de el, din moment ce portbagajul oferă doar 240 de litri de stocare, maxim, cu plafonul ridicat. E de ajuns cât să pui acolo două trollere carry-on pentru o vacanță scurtă. Se poate și mai rău, cei 163 de litri de pe 911 Cabrio fiind o mărturie în acest sens. Dar se poate și mai bine, M8 Cabrio oferind 350 de litri, iar Bentley Continental GTC 235 de litri.

  • Jian de la Calafat, joi, 22.08.2024 17:45

    SL 63 amg 4Matic+, doar unul dintre multele exemple care reconfirma faptul ca BEV-urile sunt destinate exclusiv hipoacuzicilor.

  • spaclu lu manole, joi, 22.08.2024 18:01

    Ha-ha-ha ... deci ti-a zburat sapca din cap:):) Daca imi dai voie pentru un pont: trage cozorocul mai jos. Fa proba la viteze mici si asigura-te ca vantul impinge cozorocul in jos. Strange sapca un pic mai mult, dar nu prea tare, ca devine suparator dupa o vreme. Dup-aia poti s-o calci in voie. E o veste foarte buna ca au reusit pana la urma sa imbunatateasca timpul de selectie al vitezelor si sa seteze transmisia pe schimburi mai rapide. Lentoarea transmisiei a fost unul din punctele slabe ale generatiilor precedente. Cat despre culoare, design si atractivitate, putine lucruri sunt mai dezirabile decat o decapotabila rosie de la Mercedes. Pretul insa ... la banii actuali costa cam cat era un SL65 acum 20 de ani. Adica un V12 veritabil. Cu sunet, rafinament si livrare a puterii corespunzatoare :) Este mare pacat ca reglementarile actuale din UE au estompat sunetul demential al V8-ului din AMG-urile anilor 2008-2015. Odata cu trecerea cel de 4.0L s-a pierdut mult din farmecul motorului, indiferent ca era la relanti sau sus in turatii. In ziua de azi, AMG iti baga pe gat 4 cilindri electrificati care suna ca un aspirator lesinat. Iar de maine-poimaine, odata cu trecerea la electrice va fi ... liniste totala. Poate ca nu va fi rau, dar cu siguranta o sa lipseasca amprenta auditiva inconfundabila. De-asta zic, enjoy it while it lasts.

  • curcubitaceu progresist, joi, 22.08.2024 18:10

    bebelusi in flacari.... plamanasi putrezi.... trala la la lala....

  • Matei, vineri, 23.08.2024 16:33

    "Eu am obținut un consum mixt de aproximativ 20 de litri/100 km și chiar nu mi se pare mult. Singura problemă e că rezervorul are doar 70 de litri, iar asta înseamnă că o sa faci în jur de 300 de kilometri până la următoarea alimentare." Hehe, dar măcar alimentezi in 5 minute, dacă nu e coadă la benzinărie și ești masochist care merge 1000km intr-o zi. Într-o mașină gândită pentru placere, nu andurantă.

  • Andrei, luni, 26.08.2024 14:34

    Cand Mercedes incearca sa se apropie de Porsche. Si nu ii iese. Mi-au placut dintotdeauna modelele mai vechi, cred ca au gresit alegand aceasta cale.