Interior
Aici am avut prima surpriză reală. Cumva, mă așteptam ca interiorul lui SL să fie complet diferit de ce vezi pe alte modele Mercedes-Benz astăzi. Nu știu exact de ce, dar am înțeles ulterior că am avut așteptări greșite.
Exact ca și în cazul altor generații, SL are acum un design interior similar cu cel al celorlalte modele din gama Mercedes-Benz. Planșa de bord, cu aeratoarele circulare, cu formă de turbină, îți va aduce aminte de alte modele, fără îndoială. La fel și ecranul poziționat aproape vertical, cu diagonala de 11.9 inch.
Acesta, spre deosebire de cel de pe C-Class, de exemplu, poate fi reglat pentru a-ți asigura vizibilitatea optimă pe timp de vară, când e posibil ca soarele să bată direct în el. O problemă la care nu te aștepți este cât de tare se poate încinge acest ecran. El poate deveni inutilizabil, uneori, dacă nu oprești câteva secunde la umbră. Iar din moment ce butonul pentru ridicat sau coborât acoperișul este acum digital, integrat în meniurile acestui ecran, lucrurile s-ar putea complica. Un buton fizic, clasic, pentru operarea acoperișului textil al lui SL 63 AMG ar fi fost o idee mai inspirată.
Materialele au o calitate bună, per total, așa cum te-ai aștepta la o mașină de 200.000 de euro. Tot ce ai nevoie poți include în configurația ta. De la scaune ventilate, combinații de culori exotice pentru tapițerie și așa mai departe. Mi-ar fi plăcut mai puțin negru lucios la bord, mai ales pe consola centrală. Nu că nu-mi place, dar într-o decapotabilă praful e inamicul tău numărul 1, iar pe suprafețele negre, acesta e foarte ușor de observat.
Spațiile de depozitare sunt și ele micuțe, așa cum te-ai aștepta într-o decapotabilă. Buzunarele ușilor sunt neîncăpătoare, iar cotiera nu poate acomoda prea multe mărunțișuri. Din fericire, Mercedes-AMG a decis ca SL să fie un model cu 4 locuri, deși doar pe scaunele din față pot lua loc oameni cu picioarele întregi. Asta înseamnă că locurile din spate, automat, vor deveni spațiu de depozitare.
Și vei avea nevoie de el, din moment ce portbagajul oferă doar 240 de litri de stocare, maxim, cu plafonul ridicat. E de ajuns cât să pui acolo două trollere carry-on pentru o vacanță scurtă. Se poate și mai rău, cei 163 de litri de pe 911 Cabrio fiind o mărturie în acest sens. Dar se poate și mai bine, M8 Cabrio oferind 350 de litri, iar Bentley Continental GTC 235 de litri.
SL 63 amg 4Matic+, doar unul dintre multele exemple care reconfirma faptul ca BEV-urile sunt destinate exclusiv hipoacuzicilor.