Tinuta de drum
Construit pe o nouă platformă, care a fost „oferită” și fratelui AMG GT, noul SL se dovedește, de la primii kilometri parcurși la bordul său, mai mult un atlet, decât un Grand Tourer.
Primul lucru pe care îl vei observa va fi rigiditatea suspensiei. Da, SL este acum un model rigid, poate prea rigid? Nu m-aș hazarda să spun asta, dar modul în care funcționează suspensia modelului german, cu siguranță te va face să îți reevaluezi atitudinea față de el, dar și față de orice groapă sau crăpătură din asfalt.
De ce? Pentru că vei vrea cu tot dinadinsul să o eviți. Spatele meu, greu încercat de sute de mii de kilometri, a avut nevoie de o perioadă de reajustare după cele câteva zile petrecute la volanul lui SL 63 AMG.
Lăsând asta la o parte, prin oraș va trebui să fii foarte atent pe unde și cum circuli. Garda la sol foarte mică te va obliga să ocolești orice fel de denivelare de pe drum, iar capota foarte lungă te va forța să eviți străduțele înghesuite.
Așadar, cel mai bine e să pleci din mijlocul orașului și să te bucuri de acel V8 glorios de sub capotă pe drumuri goale, preferabil virajate. Acolo poți simți cu adevărat de ce este în stare SL 63 AMG.
Transmisia 9-MCT este punctul de referință aici. Deși am mai condus mașini cu aproximativ 600 de cai putere până acum, rar mi-a fost dat să mă bucur de ele și să storc până la ultima picătură de performanță cum am putut să fac pe SL. Transmisia are un feeling mecanic cum rar mai vezi, iar schimburile sunt de-a dreptul brutale, ceea ce transformă plecările de pe loc făcute în grabă în momente de derapaj controlat.
Explozia motorului de sub capotă este, iarăși, un motiv de bucurie. Simfonia unui V8 sănătos nu poate fi trecută cu vederea, chiar dacă în cazul acesta, propulsorul M177 nu mai are sunetul pe care îl avea odată, din cauza filtrului de particule. Dacă asculți cu atenție, însă, încă mai poți auzi anumite note, doar că la un volum mult mai mic.
Iar dacă combini toate aceste elemente, obții o mașină care e incredibil de capabilă pe viraje, sună impecabil, și îți aruncă un zâmbet uriaș pe față de fiecare dată când abuzezi cauciucurile într-un viraj.
Pur și simplu, tot ce trebuie să faci este să îți faci curaj și să începi, treptat, să cauți limitele lui SL 63 AMG. Aderența punții față, dar și servodirecția super precisă te vor face, inițial, să crezi că ești într-un simulator. Apoi începi să crești viteza. Observi cum, ușor, ușor, spatele începe să își piardă aderența. La următorul viraj, împingi mai tare spatele spre exterior și atunci vei simți cum puntea față te salvează, și cum te trage spre interiorul virajului, oferindu-ți și mai multă încredere. Totul într-o coloană sonoră care bubuie, pocnește și atrage priviri. Cum să nu te îndrăgostești?
Da, vor fi unele voci care vor spune că e prea agil, prea rapid, prea precis. Sigur, opinii valide, dacă e să comparăm noul SL cu vechile modele care, trebuie să recunoaștem, nu erau la fel de axate pe performanță, și mai lăsau loc și de confort. Din acest punct de vedere SL s-a schimbat, dar fiecare va decide în felul lui dacă în bine sau în rău. Cert este că acum este un model potrivit mai mult unui pilot, decât unui gentleman.
SL 63 amg 4Matic+, doar unul dintre multele exemple care reconfirma faptul ca BEV-urile sunt destinate exclusiv hipoacuzicilor.