4.4
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, sâmbătă, 2 decembrie

Final de drum

Ceea ce a început destul de timid în anii 90, cu o formă destul de ciudată pentru un Mercedes-Benz, sub numele Clasa A, a devenit în ziua de azi un adevărat instrument polivalent.

Variațiile construite pe platforma care găzduiește modelul Clasa A sunt de-a dreptul copleșitoare. Avem A-Class în variantă hatchback, sedan, shooting brake, coupe, dar și câteva versiuni de tip crossover. De parcă Mercedes-Benz a dorit să acopere absolut orice dorință ar avea clienții.

Ei bine, dacă acesta a fost scopul, putem spune că el a fost atins. Însă, au apărut și problemele, odată cu reorientarea clienților către orice are o gardă la sol ceva mai înaltă. Acest segment, cunoscut drept „entry-level luxury”, pare să intre într-un con de umbră.

De curând, Mercedes-Benz chiar a confirmat faptul că A-Class în variantele sedan și hatchback, va fi retras de pe piață, iar singurele modele din gamă care vor rămâne în ofertă vor fi cele cu sigla CLA. Atât în variantă Shooting Break, cât și sedan.

Iar asta marchează un final de drum pentru mașina pe care o avem și noi astăzi la test, respectiv Mercedes-Benz A-Class sedan, sosit în garajul Automarket după ce a primit un facelift subtil.

PREZENTAREA MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O

  • Trilulilu, sâmbătă, 02.12.2023 15:45

    Ciudat rău consumul. La Octavia combi, cu 1,5 turbo benzină, 150CP, media după 45.000km o am de 6,7litri. Mașina are 1,6to după talon.

  • spaclu lu manole, sâmbătă, 02.12.2023 17:12

    Cand au mai dres si ei cat de cat clasa A, il scot din productie.

  • Banditos, sâmbătă, 02.12.2023 20:21

    @Trilulilu Civic, 2L hibrid, 184CP, media dupa 6.000km e de 5L. Masina are 1,5t si are o acceleratie cu o sec mai buna decat Mercul asta. Nu arata la fel de bine dar e cu 23.000Eu mai ieftina.