Motor / Transmisie

4.0

La capitolul motorizare, clienții sunt răsfățați cu o multitudine de opțiuni de putere. Referința făcută la adresa nivelului de putere, nu al capacității cilindrice, nu e una accidentală. Deși ai la dispoziție propulsoare care livrează de la 116 CP la peste 300 CP, majoritatea au aceeași cilindree, respectiv 1.33 litri.

Este vorba despre propulsorul creat de Mercedes-Benz în colaborare cu partenerii săi de la Renault-Nissan, care a devenit un adevărat cal de povară în gama producătorului german, mai ales pe modelele entry-level.

În configurația testată de noi, A200, acesta livrează 163 de cai putere și 270 Nm, cu ajutorul unui mic motor electric, care transformă acest model într-unul mild-hybrid. Cei 14 CP și 150 Nm cuplu livrați de micul motor integrat în transmisie, ajută funcțiile auxiliare, asistă motorul termic la plecările de pe loc și chiar poate umple golurile de cuplu în anumite situații.

Cert este că tu nu vei simți cum funcționează cele două unități, tranziția de pe electroni, pe benzină fiind făcută impecabil.

Transmisia este asigurată de o unitate cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj, care s-a comportat și ea ireproșabil, reușind să pună în valoarea fiecare unitate de cuplu motor. Resursele au fost transmise, cu celeritate, doar către puntea față.

Deși ai fi tentat să crezi că un propulsor atât de mic nu ar putea face față unei caroserii de aceste dimensiuni, eu sunt aici să raportez că lucrurile nu stau chiar așa. Cuplul maxim este atins la 2.000 de rotații, iar cutia de viteze te va păstra în zona aceasta aproape tot timpul, pentru a se asigura că nu duci lipsă de nimic.

Sunetul motorului este bine antifonat, iar atmosfera în habitaclu nu este deranjată de „țipetele” pistoanelor decât atunci când urci bine la peste 3.000 rpm. Motorul cizelat de Mercedes-Benz se comportă bine în oraș, este destul de agil și oferă reprize plăcute.

Chiar și la viteze de autostradă, cei 163 CP sunt destui pentru a atinge limita legală de viteză. În funcție de nevoile de moment, motorul poate fi setat în trei moduri: Eco, Comfort și Sport. În modul Eco vei descoperi o versiune anesteziată, gata să-ți tempereze apăsările grele ale pedalei de accelerație. Modul Sport nu vine cu explozii de resurse (nici nu ar avea de unde), însă exploatarea puterii existente are loc într-un mod mai agil.

  • Trilulilu, sâmbătă, 02.12.2023 15:45

    Ciudat rău consumul. La Octavia combi, cu 1,5 turbo benzină, 150CP, media după 45.000km o am de 6,7litri. Mașina are 1,6to după talon.

  • spaclu lu manole, sâmbătă, 02.12.2023 17:12

    Cand au mai dres si ei cat de cat clasa A, il scot din productie.

  • Banditos, sâmbătă, 02.12.2023 20:21

    @Trilulilu Civic, 2L hibrid, 184CP, media dupa 6.000km e de 5L. Masina are 1,5t si are o acceleratie cu o sec mai buna decat Mercul asta. Nu arata la fel de bine dar e cu 23.000Eu mai ieftina.