Mercedes-Benz CLA
Senzualitate
În ultimii ani, producătorii au lansat o mulțime de modele noi, însă marea majoritate se încadrează în segmentul SUV. Există puțini producători care încă nu au un astfel de produs în gamă, iar pe aceștia îi poți zări în depărtare doar uitându-te pe valorile din dreptul vânzărilor.
Din când în când, industria auto este ușor zguduită de producători care încă își doresc să facă modele pentru suflet, mașini care nu vor reuși niciodată să se apropie de valorile de vânzări ale SUV-urilor, dar care vor îmbunătăți imaginea brand-ului.
În 2004, Mercedes-Benz proceda în acest fel cu CLS, un coupe cu patru portiere care a cunoscut rapid succesul și care s-a transformat într-o poveste care merită predată studenților facultăților de profil. Câțiva ani mai târziu, conducerea Mercedes-Benz a mai luat o decizie atipică, iar astfel s-a născut CLA: un coupe cu patru portiere în gama compactă.
Iar Mercedes-Benz CLA a avut un rol important în câștigarea și păstrarea clienților: 750.000 de unități CLA și CLA Shooting Brake au fost comercializate din 2013 și până la finalul anului trecut, iar nemții spun că 75% dintre cei care în trecut au deținut o versiune a coupe-ului cu patru portiere au optat din nou pentru un model Mercedes. Anul acesta, nemții mai scriu o pagină în istoria lui CLA prin lansarea unei noi generații.
Totuși, trebuie menționat că în gama Mercedes-Benz există și Clasa A Sedan, model cu care CLA va împărți clienții. Cu toate acestea, industria auto ne-a demonstrat de foarte multe ori că regulile sale nu funcționează întotdeauna după conceptele de bază ale matematicii.
Producătorul descrie proaspătul CLA drept cel mai dinamic model al său din clasa compactă. Și mizând pe aceste declarații, am ales ca în testul desfășurat la Munchen să conducem versiunea CLA 250 4Matic în varianta de echipare Edition 1.
"Poți să-i spui că îți este frig, iar temperatura sistemului de climatizare o să scadă cu câteva grade". Serios??