Mercedes-Benz CLA

2.0 litri Benzină Turbo 224 CP 4x4 Aut7
4.6
de Cornel Șocariciu, Foto: Mercedes-Benz, miercuri, 24 aprilie

Senzualitate

În ultimii ani, producătorii au lansat o mulțime de modele noi, însă marea majoritate se încadrează în segmentul SUV. Există puțini producători care încă nu au un astfel de produs în gamă, iar pe aceștia îi poți zări în depărtare doar uitându-te pe valorile din dreptul vânzărilor.

Din când în când, industria auto este ușor zguduită de producători care încă își doresc să facă modele pentru suflet, mașini care nu vor reuși niciodată să se apropie de valorile de vânzări ale SUV-urilor, dar care vor îmbunătăți imaginea brand-ului.

În 2004, Mercedes-Benz proceda în acest fel cu CLS, un coupe cu patru portiere care a cunoscut rapid succesul și care s-a transformat într-o poveste care merită predată studenților facultăților de profil. Câțiva ani mai târziu, conducerea Mercedes-Benz a mai luat o decizie atipică, iar astfel s-a născut CLA: un coupe cu patru portiere în gama compactă.

Iar Mercedes-Benz CLA a avut un rol important în câștigarea și păstrarea clienților: 750.000 de unități CLA și CLA Shooting Brake au fost comercializate din 2013 și până la finalul anului trecut, iar nemții spun că 75% dintre cei care în trecut au deținut o versiune a coupe-ului cu patru portiere au optat din nou pentru un model Mercedes. Anul acesta, nemții mai scriu o pagină în istoria lui CLA prin lansarea unei noi generații.

Totuși, trebuie menționat că în gama Mercedes-Benz există și Clasa A Sedan, model cu care CLA va împărți clienții. Cu toate acestea, industria auto ne-a demonstrat de foarte multe ori că regulile sale nu funcționează întotdeauna după conceptele de bază ale matematicii. 

Producătorul descrie proaspătul CLA drept cel mai dinamic model al său din clasa compactă. Și mizând pe aceste declarații, am ales ca în testul desfășurat la Munchen să conducem versiunea CLA 250 4Matic în varianta de echipare Edition 1.

  • nick, miercuri, 24.04.2019 16:38

    "Poți să-i spui că îți este frig, iar temperatura sistemului de climatizare o să scadă cu câteva grade". Serios??

  • cornel.socariciu, miercuri, 24.04.2019 17:18

    @nick Mulțumim pentru observație. Am corectat :).

  • PMC, miercuri, 24.04.2019 22:46

    Superba masina. Am mai spus: pe cat de naspa era varianta precedenta, pe atat de reusita e asta. Spatele e o revolutie dupa parerea mea, desi nu evidenta.

  • adi_10, joi, 25.04.2019 10:11

    1. Daca un Audi A1 cu motor de 1.0 costa 35.000 de euro, masina asta la 48.000 de euro e un chilipir. 2. Daca iti iei o motorizare mai decenta pretul este mai jos de 48.000 3. iar sunt socat de consum, ma asteptam la un benzinar sport 4x4 consumul sa fie mult mai ridicat fata de 8.6 scos de voi, ati scos cu Audi A1 de care vorbeam mai sus consum mai mare desi ala are motor de 1.0 iar masina este mult mai usoara (si nu e 4x4). 4. Ca aspect masina arata bine, iar ca dotari ce sa zic, Mercedes ramane Mercedes

  • Octavian, joi, 25.04.2019 11:09

    Treaba cu sunetul in difuzoare este intr-adevar penibila (nu numai in cazul de fata ci in general). Dar banuiesc ca se poate dezactiva.

  • zarnesteanu, joi, 25.04.2019 20:09

    O compacta completa, moderna, eleganta si intesata de tehnologie de ultima ora. N-am fost mare fan de generatia precedenta, dar asta promite mult. Din poze arata bine dar astept s-o vad in realitate sa-mi fac o parere definitiva.

  • hazard, vineri, 26.04.2019 11:57

    Audi S3 sedan 40tfsi incepe de la 37000 si are performante similare. Ca sa nu mai zic ca daca mai pui 4000 de euro peste Mercedes ti-ai luat S3 sedan.

  • georgedor, vineri, 26.04.2019 21:12

    Forma de coupè a platit tribut vizibilitatii sau corect ar fi fost invers?