Motor / Transmisie
Întrucât noua generație CLA are la bază platforma lui Clasa A, nemții vor oferi aceleași motorizări pe care le întâlnim pe hatchback și pe coupe-ului cu patru portiere. Versiunea de bază va fi echipată cu motorul de 1.3 litri benzină de 136 de cai putere. Vei putea alege același motor pe benzină și în varianta de 163 CP, propulsor testat de Mircea pe Clasa A în urmă cu un an.
Cei care preferă motoarele diesel vor avea la dispoziție atât unitatea de 1.5 litri de 116 CP (testat tot pe Clasa A), dar și motorul de 2.0 litri în versiuni de 150 CP (testat pe noua generație Clasa B) și 190 CP.
Tot pentru fanii motoarelor pe benzină, Mercedes-Benz oferă și unitatea de 2.0 litri în versiuni de 190 CP și 224 CP. Personajul principal din testul nostru a fost varianta CLA 250 4Matic Edition 1 cu cei 224 CP livrați la 5.500 rpm.
Spre deosebire de vechea versiune, unitatea pe benzină a câștigat 13 CP, cuplul motor de 350 Nm fiind la același nivel cu cel al primei generații CLA.
Motorul oferă un sunet plăcut, chiar dacă sistemul audio își face simțită prezența în difuzoare pe modul de rulare Sport și introduce un "zumzăit" artificial pentru a-ți oferi senzația că sub capotă se află un propulsor cu o altă configurație.
La turații joase, unitatea răspunde prompt, iar la viteze de oraș promite un comportament agil. Imediat ce vei ieși pe autostrăzile fără limită de viteză ale Germaniei, vei simți că cei 224 CP sunt suficienți pentru a ajunge rapid la valori de peste 150 km/h. Chiar și până la 180 km/h, unitatea nu rămâne fără suflu.
Comportamentul agil se datorează și transmisiei automate cu șapte rapoarte. Cutia răspunde rapid la apăsările pedalei de accelerație, însă apar și mici "bâlbâieli", la viteze mici, în momentul retrogradărilor.
Mercedes-Benz propune patru moduri de rulare pentru CLA: Eco, Comfort, Sport și Individual. În modul Eco, răspunsul motorului și cel al accelerației sunt ușor întârziate. Lucrurile se schimbă complet atunci când rularea se face în modul Sport. În acest caz, fiecare apăsare a pedalei de accelerație reușește să stârnească un comportament brutal al motorului și un mod de schimbare a treptelor ceva mai agresiv. Cu toate acestea, nu vorbim despre un pachet de senzații demne de un sportiv pur-sânge, rolul în acest caz fiind preluat, în primă fază, de AMG CLA 35.
"Poți să-i spui că îți este frig, iar temperatura sistemului de climatizare o să scadă cu câteva grade". Serios??