Interior
Spre deosebire de vechea generație CLA, actuala versiune a crescut sănătos în dimensiuni. Modelul este mai lung cu 48 de milimetri, mai lat cu 53 de milimetri, iar ampatamentul este mai generos cu 30 de milimetri. Doar înălțimea a scăzut cu 2 milimetri comparativ cu vechiul CLA. Toate aceste valori se traduc prin și mai mult spațiu pentru interior. Dacă în față vei sta la fel de confortabil, mai ales că poziția la volan este una joasă, pe scaunele din spate vei avea mici probleme doar în dreptul spațiului pentru cap. Forma de coupe este nevoită să plătească tribut.
Scaunele dispun și de funcția Seat Kinetics, un "asistent" care îți mișcă discret poziția scaunului astfel încât, după drumurile lungi, să nu suferi de dureri musculare.
Imediat ce urci la volanul lui CLA, vei descoperi scaune sport cu suprafețe laterale gata să îți ofere îmbrățisări zdravene. În partea superioară a bordului vei face cunoștință cu materiale plăcute la atingere, în timp ce pentru zona inferioară nemții au ales un plastic mai puțin atractiv pentru simțurile tale. Același lucru l-aș bifa și în dreptul butoanelor fizice care controlează sistemul de climatizare. Se putea mai bine.
Noul CLA nu stă rău atunci când aducem în discuție spațiile de depozitare. Portierele pot "înghiți" sticle de apă de până la un litru, plus alte mărunțișuri, în timp ce în cotiera centrală îți vei putea depozita portofelul și alte obiecte de dimensiuni medii.
Suporturile de pahare sunt destul de adânci și vor susține fără probleme băuturile pe care alegi să le iei cu tine, în timp ce telefonul poate sta "ascuns" în zona de jos a consolei centrale într-un loc special conceput care oferă și încărcare wireless.
Postul de conducere este dominat de instrumentarul digital de bord care poate fi comandat fie în versiune cu diagonala de 7 inch, fie în varianta de top, cu diagonală de 10.25 de inch. Aceeași rețetă este disponibilă și în cazul ecranului central tactil care face legătura dintre sistemul de infotainment MBUX și pasageri.
Așa cum am spus și în cadrul testului cu Clasa B, meniul pregătit de nemți este unul destul de complicat și necesită timp de învățarea din partea unui începător într-ale gamei Mercedes-Benz. Informațiile care apar pe cele două ecrane vor putea fi controlate fie prin zonele tactile amplasate la nivelul volanului, fie cu ajutorul touchpad-ului poziționat pe tunelul median. Fiecare atingere a acestuia din urmă va fi răsplătită cu un implus fizic prin care sistemul confirmă că a preluat comanda.
Noul design pregătit de nemți a avut un impact negativ asupra volumului portbagajului. Noul CLA oferă 460 de litri pentru încărcarea bagajelor, cu 10 litri mai puțin față de generația precedentă.
"Poți să-i spui că îți este frig, iar temperatura sistemului de climatizare o să scadă cu câteva grade". Serios??