Siguranta
Specialiștii din cadrul organizației Euro NCAP nu au testat noua generație CLA. Dar coupe-ul cu patru portiere lansat de nemți este construit pe arhitectura hatchback-ului Clasa A, model care a trecut deja prin testele de siguranță ale Euro NCAP. Iar neamțul s-a descurcat excelent și a reușit să încheie sesiunea din 2018 cu cinci stele, din tot atâtea posibile.
Hatchback-ul a impresionat prin rezultatele foarte bune obținute în cadrul testelor, cu calificative mai mari de 90% în dreptul capitolelor dedicate siguranței pasagerilor adulți, a copiilor și a pietonilor. Reprezentanții Euro NCAP au notat cu un calificativ bun și modul în care a funcționat sistemul de frânare automată de urgență, motiv pentru care hatchback-ul german a primit 75% din punctajul maxim.
Iar performanțele obținute de Clasa A pot fi asimilate și de noul CLA.
Pentru a obține aceste rezultate, nemții propun un pachet extrem de generos de sisteme de siguranță. Frânarea automată de urgență, asistentul pentru menținerea benzii de rulare și asistentul de unghi mort sunt elementele de bază pe care le vei găsi în oferta Mercedes-Benz. Cei care vor și mai mult de la noul CLA, pot opta pentru sistemul Sistemul Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist. Cu ajutorul acestor sisteme, CLA poate rula semi-autonom în anumite circumstanțe.
Mai mult decât atât, sistemul de cruise control adaptiv dispune de o funcție care "lucrează" împreună cu sistemul pentru recunoașterea semnelor de circulație și cu sistemul de navigație. În momentul în care acesta este activ, sistemul cruise control își ajustează în mod autonomat viteza în funcție de limitele de viteză detectate cu ajutorul tehnologiilor menționate anterior.
"Poți să-i spui că îți este frig, iar temperatura sistemului de climatizare o să scadă cu câteva grade". Serios??