Tehnologie
În dreptul capitolului dedicat interiorului am amintit despre noul sistem de infotainment MBUX. Tehnologia dezvoltată de Mercedes-Benz a debutat odată cu noul Clasa A și va fi introdusă treptat în toată gama de modele.
Sistemul de infotainment este capabil să-ți facă ziua mai plăcută cu un simplu "Hey, Mercedes". În acest moment, un asistent virtual vine în ajutorul tău. Poți să-i spui că îți este cald, iar temperatura sistemului de climatizare o să scadă cu câteva grade, poți să-i spui să te ducă acasă, iar sistemul de navigație va porni și te va ghida către locuința ta.
Mercedes-Benz spune că sistemul MBUX integrează și o componentă de inteligență artificială care, cu timpul, o să învețe diverse lucruri despre tine și despre modul în care conduci, astfel încât fiecare drum parcurs la volanul lui Clasa B să devină cât mai plăcut.
Pentru a tranșa și mai mult problema, Mercedes-Benz a introdus pe Clasa B sistemul Energizing Comfort Control, care include și asistentul Energizing Coach. Comunică-i asistentului inteligent starea ta de spirit, iar acesta va porni unul dintre programele standard care se potrivesc cu emoțiile tale din acel moment. Climatizarea, sistemul audio și luminile ambientale sunt folosite într-un mod specific pentru ca tu să te simți la volan așa cum îți dorești.
Sistemul vine cu o serie de piese muzicale integrate, însă în biblioteca acestuia pot fi stocate și alte melodii preferate. În funcție de ritmul acestora, sistemul le utilizează pentru anumite programe. Tot din acest pachet face parte și sistemul Energizing Seat Kinetics. Prin activarea acestuia, scaunele își modifică poziția într-un mod discret la un interval de timp stabilit, astfel încât cei doi ocupanți ai locurilor din față să se bucure de o călătorie cât mai relaxată.
Meniul MBUX este structurat pe trei zone: Homescreen, Basescreen și Submenu. Dar, așa cum afirmam și în capitolul dedicat interiorului, structura acestui ecosistem necesită ceva timp de învățare.
Din pachetul tehnologic oferit de Mercedes-Benz face parte și puntea spate independentă echipată cu amortizoare adapative. Din toată această ecuație nu puteam să scoatem armata de sisteme de siguranță pe care am amintit-o în cadrul capitolului dedicat. Așa cum am menționat și în cadrul testului cu Clasa A, pachetul pregătit de nemți este generos, dar uneori modul în care sistemele vor să te ajute este unul prea intruziv.
Aceeași senzație am avut-o și în timpul testului cu Clasa B în momentul în care asistentul pentru menținerea benzii de rulare a decis să frâneze violent și să mă "împingă" înapoi pe bandă într-un mod agresiv. Există sisteme asemănătoare care mai întâi te avertizează (vibrații în volan, sunete enervante), iar mai apoi reacționează într-un mod ceva mai delicat pentru a repoziționa mașina pe bandă.
Monovolumele sunt in scadere evidenta ca si preferinte clienti / numar de comenzi.... Masina este insa frumoasa (cu un portbagaj nu foarte mare) ....sunt curios - cat este totusi GARDA LA SOL a modelului actual ?!