Reinventarea tradiționalului
Dezvăluit pentru prima dată cu numele C-Class în anul 1993, modelul de segment D al celor de la Mercedes-Benz a fost văzut inițial drept o mașină problematică. Asta pentru că fusese precedată de modelul 190 E, aproape disprețuit de fanii vechi ai brandului, obișnuiți cu mașini mult mai mari și mai luxoase.
În anii 1980, acest modest Mercedes-Benz „de buget” a început să atragă un alt tip de clientelă, cea interesată de o mașină care combina luxul tradițional al companiei din Stuttgart cu o ținută de drum mai sportivă și un preț mai mic. Așadar, atunci când primul C-Class a ajuns pe piață, lucrurile se mai așezaseră în favoarea sa.
Aproape 30 de ani mai târziu, lucrurile stau complet diferit, Clasa C fiind cel mai popular model al companiei germane, cu 10.5 milioane de unități vândute până în prezent.
Cu așa numere în tabelele contabililor, era absolut normal ca Mercedes-Benz să îi acorde atenția cuvenită. Iar modelul nou, aflat pentru câteva zile în curtea noastră, a livrat pe toate palierele.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
PMC, marţi, 11.01.2022 11:16
Masina e o reusita din toate punctele de vedere, dupa parerea mea. Da, imi place Mercedes si ma bucur ca ce ati testat voi e un Diesel redutabil. O sa vreau sa probez si eu un asemenea Diesel cand o sa fie la dealerul local. Consumul vostru mi se pare extrem de mare in oras. Are resurse considerabile, masina este grea, dar totusi, 12 l mi se pare enorm. Sper sa pot proba si eu una cat de curand si revin aici.
-
adi_10, marţi, 11.01.2022 11:29
Masina este impecabila din punctul meu de vedere, asa cum si voi ati mentionat de mai multe ori in test. Este probabil cel mai reusit C-Class din istorie. Incepand de la motor, interior, tehnologie si continuand cu design-ul care iti inspira calitate. Bordul de asemenea este mult mai reusit fata de varianta precedenta. Singura problema ramane pretul, 70k pentru un C-Class este cam mult. Oricum o poti lua la un pret mai mic daca te duci pe benzinarul acela mild hybrid de 170 de cai sau 204 cai (unde ai si tractiune integrala)
-
ds, marţi, 11.01.2022 12:00
Mi se pare mie sau pe bord se afișează un consum de 25l/100 la o medie de 14km/h? Altfel, probabil ați pus mâna pe noul doom și vreți neapărat să ne arătați ce și cum, cum vă adaptați și noi nu, "butoanele cu răspuns haptoc pe volan". Probabil ați vrut să scrieți englezescul haptic, că deh, altfel nu se poate. De ce nu vreți să rămâneți la românescul "tactil"?
-
The Cable Guy, marţi, 11.01.2022 12:21
Da, am citit si eu testul si mie mi se pare un consum urias, nu ar trebui sa fie mai mic daca tot e hibrid, zic eu? Acum depinde si cum mergi cu masina, dar pentru un motor modern si diesel pe deasupra, e mult rau. Mercedes e crema cremei, n-are cum sa nu-ti placa, dar cu pretul, zici ca e SF total, nu e pentru nici macar middle class, middle class primeste middle finger, iar pentru noi oamenii normali din Romania o sa fie tot scumpa si la mana a saptea.
-
Gabriel.Nica, marţi, 11.01.2022 12:53
Da, si eu am fost surprins de consumul din oras, mai ales dupa numerele foarte bune obtinute si pe autostrada, si in regim de DN. Fix de asta am incercat de mai multe ori sa obtin numere mai bune in oras si nu am reusit. @DS: Cuvantul Haptic exista in Dex, e un cuvant in limba romana.
-
scamel, marţi, 11.01.2022 13:02
mare lucru domnule.nu oricine baga in sleauri un amg cu avelope joase.din text am inteles ca nici cutia automata nu-i de el.de aici consumul exagerat.
-
Seriff, marţi, 11.01.2022 17:03
Consum 12 la cati cai are masina nu mi se pare exagerat, pana la urma, nu poti sa ai sute de cai si sa consume cat 1.5 dci de 75 cp, in schimb pretul e cam mare, totusi e clasa C, nu E, imi place ca e diesel, totusi e cea mai performanta tehnologie, respect DIESEL.
-
andrei, miercuri, 12.01.2022 11:26
pai da, dar e mild hybrid. ma intreb cat avea consum fara MH. cred ca era jale. iar MH-ul lor e super puternic, 200Nm din bateriuta aia inseamna ca e maricica bateria, deci si sistemul costa serios.
-
eu, miercuri, 12.01.2022 12:41
nu inteleg ce atata lamentare la fiecare masina cu preturile...bai nene, am mai zis-o, nu e obligatoriu ca orice descult sa aibe masina, sunt atatea lucruri frumoase si mult mai accesibile in viata in afara de o cutie de tabla pe roti, dar unii dintre voi nu stiti sa va traiti viata, totul se reduce si se raporteaza la cutii de tabla pe roti si tot efortul vietii unora merge catre cumpararea unui cazan si tinerea lui pe linia de plutire prin carpiri mici si dese. foarte bine ca este scump si inaccesibil acest mercedes, asa a fost dintotdeauna si asa trebuie sa ramana si oricat s-ar perpeli unii, asa va ramane... scump si inaccesibil marii mase, fie ca e vorba de mercedes bmw audi sau altele din zona aia, doar sunt masini pentru elite, pentru premianti, de aia se numesc premium sau de lux. tu ai fost premiant la scoala sau in alt domeniu? ai facut ceva deosebit in viata, ai avut vreo performanta notabila in urma unui efort de lunga durata? nu? pai atunci cum sa ai pretentia sa accezi la cea mai buna masina, la cea mai buna casa, la cele mai bune experiente in viata? masinile astea sunt destinate si accesibile doar celor mai buni dintre cei buni, celor mai capabili, mai ambitiosi dintre semenii nostri, asa e firesc. ma refer la societati normale si sanatoase, nu la unele anomalii vizibile pe strada in ro. valorile trebuie sa se diferentieze intr-un fel, iar pretul este o foarte buna sita care cerne lucrurile. normalitatea spune ca un doctor renumit, un profesor bun, un avocat sau antreprenor de succes, un profesionist desavarsit intr-un domeniu anume merita sa conduca si va conduce un mercedes, cumparat de el de nou, cu banii castigati corect prin fortele proprii. asta e normalitatea baieti. cei care nu au fost ambitiosi in viata si nu au invatat raman cu regretul si invidia in suflet si cu program de vizita la targ vitan de unde spera sa isi cumpere un mercedes de 20+ ani cu aceeasi suma de bani pe care doctorul care l-a condus anterior o da in mod uzual pe o pereche de pantofi. asta e realitatea si chiar daca un mercedes la mana a saptea ajunge intr-un final la un coate-goale, nu-l va face mai domn, tot un descult ramane. sper ca nu v-ati simtit vreunul jignit, nu e cazul, doar spun lucrurilor pe nume intr-o nota mai abraziva uneori. stiu ca-mi dati dreptate in sinea voastra, dar minusurile pe care absolut sigur le voi primi confirma ca adevarul doare, pentru fiecare dintre noi, exista un adevar care doare.
-
ds, miercuri, 12.01.2022 14:24
@eu Bravo! Excepțional comentariu!
-
alex_cu_a_mic, miercuri, 12.01.2022 14:39
@eu Bati campii cu gratie cu un text infantil de nivelul clasei a 6-a nepremiant. Sunt o gramada de personaje care nu par sa fi treminat vreo scoala care isi cumpara asa ceva. Si alta gramada care intr-un sistem just de valori nu ar merita sa conduca asa ceva si totusi o fac. Si ca sa iti ilustrez de ce e incredibil 70 de mii pe un clasa C iti zic ca un prieten acum 5 ani si-a luat un 320D automat, x-drive, piele crem, trapa, incalzire scaune, navigatie si alte acareturi cu putin sub 37 mii. Cum suna 37 mii comparat cu cele 70 cerute pe C-ul din articol? Si nu cred ca C-ul in aceiasi perioada era cu mult mai scump decat Seria3. Cred ca de 70k acum 5 ani iti puteai lua un C45AMG. Lumea a luat-o razna si Mercedes pare ca poarta trena.
-
Seriff, joi, 13.01.2022 09:33
@eu traiesti pe marte, daca te uiti in trafic o sa vezi numai bombardieri in slapi cu ceafa lata in mercedes, au maxim 4 clase, astia sunt soferii de BMW/ MERCEDES/ AUDI, in nici un caz aia premiati la scoala, iar legat de pret, da e scump, s-au scumpit rau masinile, are dreptate alex cu a mic, acum cativa ani un C Klasse era in jur de 40.000, nu 70.000, cu banii aia iti luai E klasse, nu se justifica pretul, iar asta e valabil la toate masinile, a ajuns un Golf chel sa fie 21.000 cu motor de drujba, despre asta e vorba.
-
eu, joi, 13.01.2022 12:05
@Seriff @alex_cu_a_mic aveti o perceptie eronata a realitatii si va luati repere eronate. subliniez ce am spus mai sus: unele anomalii vizibile pe strada in ro. nu luati asadar ca repede pe acele anomalii, ca nu va ajuta, ci va fac doar rau, sunt un contraexemplu si o influenta nefasta. nu traiesc pe marte, traiesc in romania si ajung foarte des, lunar aproape, in tari cu piete cheie pentru mercedes si alte marci premium. romania nu este una dintre aceste piete cheie, din pacate. si totusi, exista si la noi oameni care isi iau pe merit astfel de masini, din randul celor amintiti de mine mai sus, doar ca sunt aparitii mai discrete. ca exista si anomaliile in slapi cu ceafa lata, exista si nu sunt deloc discreti, ba chiar tin sa iti sara agresiv in ochi, dar de ce sa-i dam pe ei ca exemplu si nu pe doctorul eminent care conduce mercedes? anomaliile in slapi isi iau mercedes tot din banii vostri, pentru ca ii tolerati, le tolerati atitudinile si practicile si involuntar ii sustineti, prospera de pe urma voastra. sunt expresia concentrata a actiunilor gresite a multor membri ai societatii. deci nu mai cumpara apartament in camp cu fosa septica in loc de canalizare, fara trotuar, drum asfaltat si utilitati, nu mai cumpara saorma de unde stii ca misuna gandacii in bucatarie si se da spaga la controlul sanitar, nu mai merge la restaurantul care nu ti-a dat bon fiscal ultima oara si astfel cefele late nu vor mai avea bani de mercedes. s-au scumpit si masinile. da, e un fapt. s-au scumpit si casele. s-au scumpit toate. dar s-au marit si veniturile. eu vorbeam de un principiu, nu conteaza ce cat s-a scumpit in termeni absoluti. cel mai probabil, prietenul tau care si-a luat bmw 320d acum 5 ani cu 37k isi va putea lua si astazi aceeasi masina, chiar daca azi costa 70k, doar ca nu va recunoaste in fata ta, ca na... esti mai popular cand te vaiti de lipsa banilor decat atunci cand recunosti ca ii ai pentru ca i-ai muncit (e aiurea, dar cam asa se intampla, cu exceptia cazului cand banii sunt facuti din tunuri, atunci exercitiul abtinerii si discretiei e greu si ostentatia isi face imediat aparitia... nu degeaba fudulia si prostia merg mana in mana). revenind... in industria auto marii jucatori nu au marje de profit foarte mari, doar cateva procente (cei mici, gen ferrari, porsche au % mari), deci e improbabil ca majorarile de pret sa insemne doar profit pt constructori. mai probabil este ca de banii aia suplimentari chiar primesti ceva in contrapartida, fie ca e vorba de siguranta mai buna (majoritatea masinilor noi reusesc 4-5 stele in conditii euroncap mult inasprite), dotari mai multe, calitate, tehnologie de bord, pe care nu toti, dar destul de multi chiar o apreciaza si si-o doresc, se indeplinesc norme de poluare mai stricte si avem astfel o poluare mai redusa. ideea e ca nu ne mai putem raporta la ce-a fost, la vechile preturi si la vechile conditii. azi e azi, ieri a fost ieri si maine va fi maine. si mie mi-ar placea sa imi fi putut cumpara casa cu pretul din 2004, cand era doar 10% din ce-am platit eu pe ea. dar pot eu sa bat din palme si sa se faca 2004? cum nu ne putem intoarce in timp, starea de vaicareala si razvratire permanenta inseamna o irosire inutila de energii. nu are nici sens si nici nu va face cumva ca preturile sa scada la ce-a fost odata. mai degraba creaza o atmosfera de pesimism si deznadejde...si ne ajuta asta la ceva? putem fi mai buni in conditiile astea? sau e doar o piedica pe care ne-o punem singuri?
-
Seriff, joi, 13.01.2022 13:51
@Eu, nu e chiar asa, daca tu esti de acord cu preturile astea, ce sa zic bravo, veniturile nu s-au dublat peste noapte la mai nimeni, nu cred ca exista marire de salariu de 100% asa de pe luni pe marti la marea majoritate a oamenilor, iar masinile s-au scumpit exagerat, pana la urma isi cumpara cine vrea, nu e asta problema. Problema e ca autoritatile tot vor sa ne bage pe nas masinile noi, sa nu mai luam SH, pai la ce preturi au astea noi, practic incurajeaza lumea la SH. Iar legat de cefosii cu S-klasse, singurii care ii ajuta sa isi permita asa ceva sunt cei din institutiile statului (Politie, ANAF etc) pentru ca nu ii intreaba nimeni cum de nu au nici liceul dar conduc masini de 100.000, nu e treaba noastra asta.
-
Andrei, vineri, 14.01.2022 14:40
O masina scumpa, terna si adulata pentru emblema. In rest, un 330D arata si merge mult mai bine. Scaunele alea zici ca sunt din musama, arata sinistru, jantele au un design si o dimensiune nefericite, iar volanul e un vis urat pentru comenzi.
-
kuki, marţi, 18.01.2022 13:13
Cumva fiecare are dreptate in felul sau. Problema e ca in Romania nici macar premiantii premiantilor care pun capul pe perna linistiti seara nu-si permit preturile astea. Adica premiantii nostri nu sunt ca ai lor desi , ca si munca depusa, unii dintre ai nostri muncesc mai mult. Prin urmare cred ca masinile astea se adreseaza unui alt segment de "premianti" din Romania si sincer va spun eu unul prefer sa nu fac parte din categoria lor. Admir exercitiul tehnic al inginerilor insa detest lacomia actionarilor.
Mi se părea prea scump BMW-ul 330i -- dar și ăsta pare un C-Klasse Maybach. :-) În fine, măcar e eco-dizăl și chiar unul sportiv nu doar la praguri... sau garda la sol efectiv infimă (97 mm, OMG !!! - știam că TUV-ul nemțesc te trimite acasă dacă ești tunat-adunat sub 110 mm.) Pe scurt, mașina-i beton (la interior am niște ecrano-cârcoteli, dar asta-i moda). Și de fapt nu mai surprinde scumpirea cu vreo 30% a versiuni de bază vs. fosta generație, care încă era accesibilă unora din ”middle-class”. Îmi pare deci că prăpastia dintre cei cu biciul și restul plebei se adâncește insidios, iar clienții de C-Klasse vor fi cei cu mălai de S-Klasse, doar cu pretenții de spațiu mai mici.