Interior
Odată ajuns în interiorul noului Clasa C nu ai cum să nu observi similitudinile designului său, comparabil cu cel al noului Clasa S. Totul arată la fel, dar la o scară mai mică, un truc cu care ne-au obișnuit producătorii auto în ultimii ani.
Designul e dominat de forme simple și „insulițe ergonomice” poziționate strategic, ici și colo. Practic, în desenarea noului interior, designerii au ținut cont de iluminarea ambientală și au incorporat-o de la început în schițele lor. Astfel, anumite suprafețe din mașină au fost creionate astfel încât să ofere impresia că plutesc. De la mânerele ușilor, la panourile de pe ele, care găzduiesc în continuare butoanele de reglare a scaunelor, totul aderă la acest principiu. Iar mare parte din suprafețe sunt delimitate de luminile ambientale.
Consola centrală este mult simplificată, include un spațiu de stocare chiar la baza ecranului de pe ea și poate fi comandată în diverse materiale, cu numeroase finisări. Ecranul central va fi, totuși, piesa de rezistență. Este un display de până la 11.9 inch, cu un aspect mai apropiat de raportul 4:3 acum decât 16:9, cum era în trecut. Aici au fost mutate mare parte din butoanele pe care le regăseai pe vechiul C-Class, partea de jos adăpostind panoul pentru controlul sistemului de climatizare, printre altele.
La baza ecranului ai alte suprafețe tactile, pentru diverse funcții, în timp ce singurul buton fizic din această zonă, rămas încă în picioare, este cel pentru avarii.
Modelul nostru de test a fost echipat și cu pachetul AMG Line, care aduce în prim plan scaune cu un profil diferit, un volan AMG, precum și covorașe cu semnătura AMG. Volanul este cel care iese cel mai mult în evidență aici, cu un design ce include o zonă teșită în partea de jos și piele perforată pe laterale. Spițele includ acum butoane sensibile la atingere, o alegere neinspirată după mine, pentru că aduce mai mult probleme decât soluții. Selectarea funcțiilor este greoaie, fiind limitată de precizia atingerilor tale. Dacă mama natură te-a dotat cu degete ceva mai groase, s-ar putea să nu te înțelegi foarte bine cu această abordare nouă.
Scaunele sunt destul de ferme, iar pielea folosită pentru acoperirea lor ar putea fi de calitate mai bună într-un Mercedes-Benz. De altfel, calitatea materialelor, deși impresionantă în anumite locuri (pe mijlocul panourilor ușilor, pe bord, sau consola centrală), lasă de dorit în alte zone (pe partea de jos a ușilor).
Spațiile de depozitare sunt decente, mai ales pe uși, iar pentru pasagerii de până la 1.8 metri înălțime vei avea loc destul. Problemele din acest punct de vedere apar în spate, unde cei mai înalți s-ar putea simți puțin înghesuiți.
Portbagajul oferă până la 455 de litri de spațiu de stocare pe C 300d, în timp ce rivalii săi oferă 460 de litri (A4) respectiv 480 de litri (330d).
Mi se părea prea scump BMW-ul 330i -- dar și ăsta pare un C-Klasse Maybach. :-) În fine, măcar e eco-dizăl și chiar unul sportiv nu doar la praguri... sau garda la sol efectiv infimă (97 mm, OMG !!! - știam că TUV-ul nemțesc te trimite acasă dacă ești tunat-adunat sub 110 mm.) Pe scurt, mașina-i beton (la interior am niște ecrano-cârcoteli, dar asta-i moda). Și de fapt nu mai surprinde scumpirea cu vreo 30% a versiuni de bază vs. fosta generație, care încă era accesibilă unora din ”middle-class”. Îmi pare deci că prăpastia dintre cei cu biciul și restul plebei se adâncește insidios, iar clienții de C-Klasse vor fi cei cu mălai de S-Klasse, doar cu pretenții de spațiu mai mici.