Motor / Transmisie

4.5

Oferta de motorizări a noii generații Mercedes-Benz Clasa E este generoasă. Ea include, atât propulsoare de 2.0 litri, cât și de 3.0 litri, diesel sau benzină, plug-in hybrid și, desigur, o versiune de performanță AMG.

Noi am avut la dispoziție o versiune populară printre clienții care doresc performanțe decente și un consum redus, fără să aibă de-a face cu încărcarea bateriei. Cu alte cuvinte, versiunea E220d 4Matic.

Motorul diesel de 2.0 litri, cu 4 cilindri, dezvoltă singur 197 de cai putere și 440 Nm cuplu. Însă, unitatea vine alături de un sistem mild-hybrid la 48V, care suplimentează, în anumite situații, cu 23 de cai putere.

În acest fel ai reprize de accelerare mai rapide, consum redus de combustibil și emisii mai mici.

Motorul cu 4 cilindri în linie nu are rafinamentul unui agregat cu 6 cilindri, nici sunetul lui, dar nici nu știrbește din eleganța Clasei E. Este o unitate silențioasă, pentru un motor diesel, dar care devine puțin zgomotoasă atunci când urcă în ture.

Puterea maximă este livrată la 3.600 de rotații pe minut, însă unitatea începe să tragă cu adevărat atunci când turometrul se apropie de 2.000 de rotații pe minut. Iar la o apăsare mai hotărâtă a pedalei de accelerație simți, pentru câteva secunde, și aportul sistemului mild-hybrid.

Sistemul mild-hybrid intervine, de asemenea, atunci când conduci constant. El oprește pentru câteva secunde motorul termic. Același lucru se întâmplă și atunci când urmează să staționezi la semafor: motorul termic se oprește cu câteva secunde înainte de oprirea completă a roților.

Cei 197 de cai putere sunt suficienți pentru a ajunge, fără nicio problemă, din punctul A în punctul B. Nu te aștepta însă la un spirit sportiv, pentru că, până la urmă, vorbim despre un sedan premium, elegant.

Dar, așa cum bine am descoperit atunci când am testat noul Seria 5, fix cu motorizarea de 2.0 litri diesel și 197 CP, și modelul din Munchen și-a mai pierdut puțin din efervescența pe care o avea în trecut.

POȚI CITI TESTUL NOSTRU CU BMW SERIA 5 AICI

Revenind, însă, la noul E220d 4Matic, ai la dispoziție un mod Sport, care menține turația motorului peste 2.000 de rotații, dacă chiar vrei ca motorul să fie receptiv. Chiar și așa, nu devine cu mult mai sensibil la apăsarea pedalei de accelerație.

Unitatea diesel este disponibilă în compania unei transmisii automate cu 9 rapoarte. Așa cum te-ai aștepta, cutia de viteze 9G-Tronic contribuie semnificativ la modul relaxat în care sunt livrați cei 197 CP. Trecerea prin cele 9 rapoarte se face rapid (pentru un consum cât mai mic) și liniar.

Noi am avut la dispoziție și un sistem de tracțiune integrală 4Matic, care îți oferă ceva mai multă siguranță pe suprafețe umede sau pe zăpadă. Pentru că, de ieșit în off-road cu un Clasa E, nici Karl Benz n-ar fi îndrăznit să-și imagineze.

  • Matei, vineri, 05.07.2024 11:39

    E Classe rămâne etalon de elegantă. Dar de ce și pune un diesel puturos și cu trepidatii pe o mașină de 82k euro e greu de înțeles.

  • ^^^, vineri, 05.07.2024 11:44

    Se vede ca n-ai mers niciodata cu Dieselul de la Mercedes. Trepidatii ca in Loganul tau nu sunt si le fel si emisiile sunt mai scazute, daca asta intereseaza pe cineva.

  • Kap, vineri, 05.07.2024 12:14

    Fără să generalizez, marca și motorizarea sunt pe placul clientelei selecte de Vitan. Dar ați putea să nu mai folosiți și limbajul de Vitan? "materialele și finisajele pe care le întâlnești în habitaclu sunt calitative" Că m-am săturat să vă atrag atenția și cu asta și cu ”tarifele vamale”. https://www.meditatiilaromana.ro/2022/10/26/adjectivul-calitativ-nu-inseamna-valoros/

  • aha, vineri, 05.07.2024 12:22

    Daca pretul e "cam piperat", mai adaugati niste masina. Sau, eventual, mai scadeti din cele patru stele acrodate pentru pretul de achizitie.

  • spaclu lu manole, vineri, 05.07.2024 16:50

    Odata ce ai condus un Mercedes, e greu sa-ti mai placa alta marca. Cu trecerea anilor performantele trec pe locul 2-3-4, in timp ce ambianta, eleganta si siguranta si modul in care te simti in ea, au o pondere tot mai grea. Cine are impresia ca Mercedes nu are performante, poate sa fie linistit. Indiferent de motorizare, esti cel putin peste media clasei, daca nu preminat. Atata doar ca clientii ajung la o maturitate la care nu mai promoveaza aspectul asta. Legat de interior, imi place ca se mentine aspectul "curat", simplu si totusi class. E perfect. In echiparea de culori corecta, iti poate da senzatia de mult peste clasa in care este. Pacat ca taxele sunt atat de incorect aplicate in Romania. Motorizarile pe benzina sunt fantastice, indiferent de capacitatea motorului, dar trebuie sa urci de la 2.5-3.0 in sus. Gaselnita cu citirea semaforului e grozava, desi in America de Nord nu prea ai problema asta. Bine daca esti prin Quebec. atunci devine utila :)

  • aha, vineri, 05.07.2024 19:18

    Oare Manole ce parere o fi avand? Ca spaclu' lui nu e prea breaz, bag de seama. Auzi si tu, "odata ce ai condus un Mercedes, e greu sa-ti mai placa alta marca". Ma intreb cum de ceilalti nu au dat inca faliment. Probabil ca BMW vinde masinile la juma' de pret de a ajuns cel mai mare constructor auto premium din lume. "Legat de interior, imi place ca se mentine aspectul «curat», simplu si totusi class". Fix "class" inspira bordul ala fara butoane, plin de lumini si ecrane pe care poti juca Angry Birds.

  • spaclu lu manole, vineri, 05.07.2024 21:16

    @aha, chestie de gusturi. Mie-mi place sa joc Angry Birds, mai ales cu pasaricile din comentariile Automarket. Bum-bum ... Next!

  • Mihai, duminică, 07.07.2024 10:40

    Cand eram mic am auzit ceva: nu exista masina premium cu motor diesel. Si pretul este exagerat avand in vedere motorizarea. La 80000 euro te astepti la un PHEV benzinar.

  • dan_grc, duminică, 07.07.2024 19:39

    Categoric, n-ai cum premium cu diesel, când ești de mic într-un fel, la maturitate este ușor .

  • Seriff, luni, 08.07.2024 14:26

    @Mihai, corect de-aia majoritatea masinilor de genul au avut si au in continuare motoare diesel, ca sa te miri tu. Pentru gabaritul ei, un diesel e ideal, trage suficient de ok, nu urla in 6000 rpm, consumul e super decent.

  • eu, luni, 08.07.2024 17:54

    oricat de buna tehnic ar fi, genul asta de masina este mega invechit, nu se mai poarta asa ceva in ziua de azi