Motor / Transmisie
Oferta de motorizări a noii generații Mercedes-Benz Clasa E este generoasă. Ea include, atât propulsoare de 2.0 litri, cât și de 3.0 litri, diesel sau benzină, plug-in hybrid și, desigur, o versiune de performanță AMG.
Noi am avut la dispoziție o versiune populară printre clienții care doresc performanțe decente și un consum redus, fără să aibă de-a face cu încărcarea bateriei. Cu alte cuvinte, versiunea E220d 4Matic.
Motorul diesel de 2.0 litri, cu 4 cilindri, dezvoltă singur 197 de cai putere și 440 Nm cuplu. Însă, unitatea vine alături de un sistem mild-hybrid la 48V, care suplimentează, în anumite situații, cu 23 de cai putere.
În acest fel ai reprize de accelerare mai rapide, consum redus de combustibil și emisii mai mici.
Motorul cu 4 cilindri în linie nu are rafinamentul unui agregat cu 6 cilindri, nici sunetul lui, dar nici nu știrbește din eleganța Clasei E. Este o unitate silențioasă, pentru un motor diesel, dar care devine puțin zgomotoasă atunci când urcă în ture.
Puterea maximă este livrată la 3.600 de rotații pe minut, însă unitatea începe să tragă cu adevărat atunci când turometrul se apropie de 2.000 de rotații pe minut. Iar la o apăsare mai hotărâtă a pedalei de accelerație simți, pentru câteva secunde, și aportul sistemului mild-hybrid.
Sistemul mild-hybrid intervine, de asemenea, atunci când conduci constant. El oprește pentru câteva secunde motorul termic. Același lucru se întâmplă și atunci când urmează să staționezi la semafor: motorul termic se oprește cu câteva secunde înainte de oprirea completă a roților.
Cei 197 de cai putere sunt suficienți pentru a ajunge, fără nicio problemă, din punctul A în punctul B. Nu te aștepta însă la un spirit sportiv, pentru că, până la urmă, vorbim despre un sedan premium, elegant.
Dar, așa cum bine am descoperit atunci când am testat noul Seria 5, fix cu motorizarea de 2.0 litri diesel și 197 CP, și modelul din Munchen și-a mai pierdut puțin din efervescența pe care o avea în trecut.
POȚI CITI TESTUL NOSTRU CU BMW SERIA 5 AICI
Revenind, însă, la noul E220d 4Matic, ai la dispoziție un mod Sport, care menține turația motorului peste 2.000 de rotații, dacă chiar vrei ca motorul să fie receptiv. Chiar și așa, nu devine cu mult mai sensibil la apăsarea pedalei de accelerație.
Unitatea diesel este disponibilă în compania unei transmisii automate cu 9 rapoarte. Așa cum te-ai aștepta, cutia de viteze 9G-Tronic contribuie semnificativ la modul relaxat în care sunt livrați cei 197 CP. Trecerea prin cele 9 rapoarte se face rapid (pentru un consum cât mai mic) și liniar.
Noi am avut la dispoziție și un sistem de tracțiune integrală 4Matic, care îți oferă ceva mai multă siguranță pe suprafețe umede sau pe zăpadă. Pentru că, de ieșit în off-road cu un Clasa E, nici Karl Benz n-ar fi îndrăznit să-și imagineze.
E Classe rămâne etalon de elegantă. Dar de ce și pune un diesel puturos și cu trepidatii pe o mașină de 82k euro e greu de înțeles.