Consum

4.5

Consumul este, fără îndoială, unul dintre principalele considerente pentru care îți cumperi un Mercedes-Benz E220d. Iar mașina se ridică la nivelul așteptărilor, având în vedere că rezervorul are o capacitate de 66 de litri.

Atunci când am preluat mașina, bordul îmi indica o autonomie de peste 900 de kilometri, ceea ce înseamnă că, dacă mergi la consum, poți atinge chiar și 1.000 de kilometri cu un plin.

Pentru această motorizare, nemții declară un consum cuprins între 4.2 și 6.6 litri/100 de kilometri. Și putem spune că ne-am încadrat în acest interval.

Adică, în cei 70 de kilometri pe care i-am făcut în oraș, am înregistrat un consum de 6.6 litri/100 de km. Am avut o viteză medie de 24 km/h, iar pe o distanță de 2 kilometri am circulat cu motorul termic decuplat. Cu alte cuvinte, aici a intervenit sistemul mild-hybrid. Bravo computerului de bord pentru această statistică!

Situația s-a schimbat în bine atunci când am ieșit din oraș. În extra-urban am acoperit 368 de kilometri, pe drumuri naționale, autostradă și drumuri montane. La finalul zilei, computerul de bord indica un consum de 5.1 litri/100 de km (78 km/h viteză medie).

Din totalul de 386 de kilometri, 34 de kilometri i-am făcut cu motorul termic oprit. De menționat că am rulat destul de mult în modul Eco (trimite mai multă energie recuperată către bateria sistemului mild-hybrid), mai ales la coborâri și atunci când am putut să conduc constant. Deci, fără frânări și accelerații bruște.

Cum se poziționează Mercedes-Benz E220d 4Matic în raport cu principalii săi rivali din punct de vedere al consumului? Păi, BMW 520d xDrive are un consum cuprins între 5.5 și 6 litri/100 de km, iar Audi A6 40 TDI quattro (2.0 diesel, 204 CP) consumă între 5.6 și 5.8 litri/100 de km.

Aceste cifre sunt specificate în fișa tehnică. Ce pot să îți spun este că, atunci când am testat BMW Seria 5, am avut un consum urban care s-a plimbat între 7.5 și 11.3 litri/100 de km. Totodată, consumul extra-urban a fost între 5.8 și 6.3 litri/100 de km. Așadar, în condiții normale de condus.

  • Matei, vineri, 05.07.2024 11:39

    E Classe rămâne etalon de elegantă. Dar de ce și pune un diesel puturos și cu trepidatii pe o mașină de 82k euro e greu de înțeles.

  • ^^^, vineri, 05.07.2024 11:44

    Se vede ca n-ai mers niciodata cu Dieselul de la Mercedes. Trepidatii ca in Loganul tau nu sunt si le fel si emisiile sunt mai scazute, daca asta intereseaza pe cineva.

  • Kap, vineri, 05.07.2024 12:14

    Fără să generalizez, marca și motorizarea sunt pe placul clientelei selecte de Vitan. Dar ați putea să nu mai folosiți și limbajul de Vitan? "materialele și finisajele pe care le întâlnești în habitaclu sunt calitative" Că m-am săturat să vă atrag atenția și cu asta și cu ”tarifele vamale”. https://www.meditatiilaromana.ro/2022/10/26/adjectivul-calitativ-nu-inseamna-valoros/

  • aha, vineri, 05.07.2024 12:22

    Daca pretul e "cam piperat", mai adaugati niste masina. Sau, eventual, mai scadeti din cele patru stele acrodate pentru pretul de achizitie.

  • spaclu lu manole, vineri, 05.07.2024 16:50

    Odata ce ai condus un Mercedes, e greu sa-ti mai placa alta marca. Cu trecerea anilor performantele trec pe locul 2-3-4, in timp ce ambianta, eleganta si siguranta si modul in care te simti in ea, au o pondere tot mai grea. Cine are impresia ca Mercedes nu are performante, poate sa fie linistit. Indiferent de motorizare, esti cel putin peste media clasei, daca nu preminat. Atata doar ca clientii ajung la o maturitate la care nu mai promoveaza aspectul asta. Legat de interior, imi place ca se mentine aspectul "curat", simplu si totusi class. E perfect. In echiparea de culori corecta, iti poate da senzatia de mult peste clasa in care este. Pacat ca taxele sunt atat de incorect aplicate in Romania. Motorizarile pe benzina sunt fantastice, indiferent de capacitatea motorului, dar trebuie sa urci de la 2.5-3.0 in sus. Gaselnita cu citirea semaforului e grozava, desi in America de Nord nu prea ai problema asta. Bine daca esti prin Quebec. atunci devine utila :)

  • aha, vineri, 05.07.2024 19:18

    Oare Manole ce parere o fi avand? Ca spaclu' lui nu e prea breaz, bag de seama. Auzi si tu, "odata ce ai condus un Mercedes, e greu sa-ti mai placa alta marca". Ma intreb cum de ceilalti nu au dat inca faliment. Probabil ca BMW vinde masinile la juma' de pret de a ajuns cel mai mare constructor auto premium din lume. "Legat de interior, imi place ca se mentine aspectul «curat», simplu si totusi class". Fix "class" inspira bordul ala fara butoane, plin de lumini si ecrane pe care poti juca Angry Birds.

  • spaclu lu manole, vineri, 05.07.2024 21:16

    @aha, chestie de gusturi. Mie-mi place sa joc Angry Birds, mai ales cu pasaricile din comentariile Automarket. Bum-bum ... Next!

  • Mihai, duminică, 07.07.2024 10:40

    Cand eram mic am auzit ceva: nu exista masina premium cu motor diesel. Si pretul este exagerat avand in vedere motorizarea. La 80000 euro te astepti la un PHEV benzinar.

  • dan_grc, duminică, 07.07.2024 19:39

    Categoric, n-ai cum premium cu diesel, când ești de mic într-un fel, la maturitate este ușor .

  • Seriff, luni, 08.07.2024 14:26

    @Mihai, corect de-aia majoritatea masinilor de genul au avut si au in continuare motoare diesel, ca sa te miri tu. Pentru gabaritul ei, un diesel e ideal, trage suficient de ok, nu urla in 6000 rpm, consumul e super decent.

  • eu, luni, 08.07.2024 17:54

    oricat de buna tehnic ar fi, genul asta de masina este mega invechit, nu se mai poarta asa ceva in ziua de azi