Consum
Consumul este, fără îndoială, unul dintre principalele considerente pentru care îți cumperi un Mercedes-Benz E220d. Iar mașina se ridică la nivelul așteptărilor, având în vedere că rezervorul are o capacitate de 66 de litri.
Atunci când am preluat mașina, bordul îmi indica o autonomie de peste 900 de kilometri, ceea ce înseamnă că, dacă mergi la consum, poți atinge chiar și 1.000 de kilometri cu un plin.
Pentru această motorizare, nemții declară un consum cuprins între 4.2 și 6.6 litri/100 de kilometri. Și putem spune că ne-am încadrat în acest interval.
Adică, în cei 70 de kilometri pe care i-am făcut în oraș, am înregistrat un consum de 6.6 litri/100 de km. Am avut o viteză medie de 24 km/h, iar pe o distanță de 2 kilometri am circulat cu motorul termic decuplat. Cu alte cuvinte, aici a intervenit sistemul mild-hybrid. Bravo computerului de bord pentru această statistică!
Situația s-a schimbat în bine atunci când am ieșit din oraș. În extra-urban am acoperit 368 de kilometri, pe drumuri naționale, autostradă și drumuri montane. La finalul zilei, computerul de bord indica un consum de 5.1 litri/100 de km (78 km/h viteză medie).
Din totalul de 386 de kilometri, 34 de kilometri i-am făcut cu motorul termic oprit. De menționat că am rulat destul de mult în modul Eco (trimite mai multă energie recuperată către bateria sistemului mild-hybrid), mai ales la coborâri și atunci când am putut să conduc constant. Deci, fără frânări și accelerații bruște.
Cum se poziționează Mercedes-Benz E220d 4Matic în raport cu principalii săi rivali din punct de vedere al consumului? Păi, BMW 520d xDrive are un consum cuprins între 5.5 și 6 litri/100 de km, iar Audi A6 40 TDI quattro (2.0 diesel, 204 CP) consumă între 5.6 și 5.8 litri/100 de km.
Aceste cifre sunt specificate în fișa tehnică. Ce pot să îți spun este că, atunci când am testat BMW Seria 5, am avut un consum urban care s-a plimbat între 7.5 și 11.3 litri/100 de km. Totodată, consumul extra-urban a fost între 5.8 și 6.3 litri/100 de km. Așadar, în condiții normale de condus.
E Classe rămâne etalon de elegantă. Dar de ce și pune un diesel puturos și cu trepidatii pe o mașină de 82k euro e greu de înțeles.