Motor / Transmisie

4.5

Gama de propulsoare oferite pe acest nou model nu este foarte variată. Vorbim de un motor pe benzină, de 1.3 litri, precum și unul de 1.5 litri, diesel. Ambele au 4 cilindri, ambele sunt turboalimentate și ambele sunt disponibile cu două niveluri de putere: 160 sau 180 de cai.

Și nu, numerele de pe haion nu vor reflecta nivelul de putere al fiecărui model, ci sunt doar un fel de a le diferenția. Noi am avut norocul să exploatăm resursele unui T 180d, timp de două zile, prin Dobrogea.

Este vorba de un motor dezvoltat împreună cu cei de la Renault-Nissan, unde purta sigla dCi. Acest legendar 1.5 dCi a scris istorie de-a lungul timpului, fiind adorat de sute de mii de șoferi pentru câteva calități intrinseci: este rafinat, fiabil, dar mai ales economic.

Pe versiunea germană acesta poartă numele de cod OM 608. Dacă îl vei găsi sub capota unei Dacii, probabil va purta numele de cod K9K. Detalii, coduri, neinteresant.

În cazul lui T 180d, acesta livrează 116 CP la 3.750 RPM precum și 270 Nm cuplu la 1.750 RPM. Dacă nu vrei atât de multă putere, versiunea T 160d oferă 95 CP și 260 Nm cuplu, disponibil pe aceeași plajă de turații.

În ceea ce privește transmisia acestor propulsoare, ne putem delecta, ori cu o cutie de viteze manuală, clasică, cu 6 rapoarte ori, așa cum a fost cazul cu mașina oferită mie, cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj, 7G-DCT. Resursele sunt transmise exclusiv către roțile motrice față.

Combinația aceasta s-a dovedit de ajuns pentru cam orice nevoi am avut în sejurul de 2 zile prin Dobrogea. Chiar și vitezele de autostradă sunt relativ ușor de atins cu acest propulsor, depășirile fiind o provocare abia după 130 km/h. În rest, acest faimos motor de 1.5 s-a ridicat la înălțimea așteptărilor: bine echilibrat, a livrat resursele liniar, fără sincope și, uneori, surprinzător de tăcut.

Singurele momente când se face auzit sunt cele în care apeși prea tare pedala de accelerație, dar în rest, nu am avut de ce să mă plâng. Iar cutia de viteze care are ambreiaje umede, s-a descurcat și ea impecabil, cu schimburi fluide și rapide. Mai mult, aceasta are și un mod manual, însă treptele pot fi selectate doar prin levierul amplasat pe consola centrală.

  • oricine, vineri, 24.03.2023 10:47

    Bravo Mercedes ! Așa se procedează la demolarea mitului de a fi șefa mașinilor. Prin mașini de maidan care utilizează motoare diesel pe care Dacia rar le mai folosește și prin modele care nu se știe la ce folosesc . Și dacă mai umblați și la fiabilitate îi ajungeți pe chinezi din urmă.

  • Cucurigu, vineri, 24.03.2023 13:20

    Luat modelul ăsta, coborât plafonul 10-15cm și poți face să dispară clasa A și B. Lungit 10-15cm, înălțat 2-4cm și poți scăpa și de GLC.

  • Cucurigu, vineri, 24.03.2023 13:24

    De altfel, o astfel de caroserie ar putea înlocui toate SUV-urile până în zona medie, fiind mai eficientă dpdv al consumului, mai încăpătoare fără să fie la fel de masivă. Și costurile de achiziție și exploatare ar fi mult mai mici de asemenea.

  • bravos, joi, 30.03.2023 20:40

    am condus si eu. doar ca se chema dacia joagar.