Consum
Așa cum spuneam mai sus, motorul acesta e faimos pentru recordurile de consum pe care le poate atinge. Nici pe T 180d nu a fost o poveste diferită. Prin oraș nu am avut ocazia să testăm modelul de față, pentru că traseul creionat de cei de la Mercedes-Benz ne-a purtat aproape în exclusivitate pe autostradă și drumuri naționale.
Cert este că, pe autostradă, la o viteză constantă de 130 km/h, consumul afișat de mașină a fost de aproximativ 6 litri/100 kilometri, un număr decent pentru forma destul de neprietenoasă cu indicii aerodinamici ai Clasei T. Pe drumurile naționale, cifra a scăzut până la 5 litri/100 kilometri.
În medie, consumul afișat de T 180d după 550 de kilometri parcurși a fost de 5.7 litri/100 kilometri, aproape fix cât pretinde producătorul auto, respectiv 5.6 litri/100 kilometri (WLTP).
Rivalii acestui model nu prea există, dacă e să luăm în calcul sigla de pe grila frontală. Mercedes-Benz este un producător premium, iar asta vine cu anumite așteptări. În acest segment nu mai găsești un MPV de la rivali precum BMW sau Audi, iar pentru a compara mașina aceasta cu ceva, am ales cele mai apropiate alternative, respectiv Renault Kangoo și Volkswagen Caddy.
Caddy cu motor de 2 litri, diesel și 122 CP are un consum estimat de 5.2 litri/100 km, pentru versiunea cu transmisie automată cu dublu ambreiaj. În cazul lui Renault Kangoo, dotat cu același motor 1.5 Blue dCi, consumul este estimat la 5.7 litri/100 kilometri.
Bravo Mercedes ! Așa se procedează la demolarea mitului de a fi șefa mașinilor. Prin mașini de maidan care utilizează motoare diesel pe care Dacia rar le mai folosește și prin modele care nu se știe la ce folosesc . Și dacă mai umblați și la fiabilitate îi ajungeți pe chinezi din urmă.