Motor / Transmisie
Una dintre cele mai importante îmbunătățiri aduse de facelift este regăsită sub capotă. Mercedes a pensionat bătrânul motor diesel de 2.1 litri și l-a înlocuit cu unul nou, de 2.0 litri, echipat cu toate tehnologiile necesare pentru a respecta normele de poluare Euro6D-Temp. Mai mult, el este disponibil acum și cu o versiune de putere mult mai generoasă.
Pe modelul de bază V220d o să primiți 163 de cai, pe versiunea V250d o să aveți 190 de cai, iar pe vârful de gamă V300 o să vă treziți cu 239 de cai. Am primit fix ce meritam după un zbor lung către Barcelona: un V300 roșu ca focul și uneori prea iute pentru starea de greață a celor de pe locurile din spate.
Pe lângă cei 239 de cai, motorul cu patru cilindri pune pe tavă și un cuplu motor uriaș pentru această cilindree: 500 de Nm, cu posibilitatea unui supliment de 30 de Nm în momentul accelerărilor susținute. Momentul motor se simte și pe o plajă de turații generoasă pentru un model din segmentul acesta: între 1600 și 2400 de rotații, adică suficient ca să te simți mereu în control și cu suficiente resurse pentru depășiri sau accelerări în forță.
A doua modificare importantă adusă de facelift sub capotă este transmisia automată cu 9 trepte. Unitatea 9G-Tronic o înlocuiește pe cea cu 7 trepte și oferă o exploatare excelentă a resurselor de cuplu. Spun asta pentru că retrogradarea este promptă, nu doar atunci când cauți resurse pentru o depășire la limită, ci și atunci când frânezi puternic. Traseul de test a inclus și o zonă cu multe viraje, unde transmisia lui V-Klasse s-a descurcat excelent. E un comportament care ar face invidioase mașini cu pretenții mai mari de sportivitate. Bineînțeles, există și un set de padele în spatele volanului. Și răspunsul lor este foarte bun.
Cutia se mișcă bine indiferent de modul de rulare pe care îl alegi. Ai la dispoziție Confort, Sport și Manual. În modul Sport aproape că îți vine să uiți că ești cu dulapul pe viraje.
Antifonarea noului motor diesel este și ea foarte bună la turații reduse. Abia dincolo de 2500, spiritul gutural devine imposibil de ignorat.
Iti apreciez munca, te urmaresc atat pe site cat si la TV dar vezi ca este ,,experienta constructorului german'' nu ,,expertiza". Conform normelor in vigoare, a expertiza inseamna a supune ceva unei e expertize ceea ce nu e cazul aici.