4.6
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, joi, 12 octombrie

Apus de soare

„Coupe cu 4 uși! Pff, ce nebunie!” Așa au reacționat, probabil, șefii Mercedes-Benz atunci când le-a fost prezentată pentru prima oară ideea de către designeri. O idee care a trecut prin multe capete luminate de-a lungul timpului, dar care, parcă, nu a fost niciodată luată în serios cu adevărat până la CLS.

Și, iată cum unul dintre cele mai inovatoare branduri din industria auto devenea primul care oferea o mașină cu forme de Coupe, dar care, totuși, avea îndrăzneala să încalce unul dintre principiile de bază ale acestui tip de caroserie: nu avea doar două uși. Ba chiar se inventa un nou termen, des folosit în zilele noastre: coupe cu patru uși.

Coupe-ul cu patru uși s-a tot modificat de-a lungul timpului, iar CLS a dat naștere multor „copii” de-a lungul timpului. Ideea a suferit modificări de-a lungul timpului și am ajuns să vedem și SUV-uri coupe, care se bucură acum de o popularitate tot mai mare.

Originalul, însă, avea să se usuce ușor, ușor. Formele frumoase au început să nu mai fie apreciate cum erau la început. Asta și pentru că lumea și-a dorit acest forme de coupe în cadrul unor modele din ce în ce mai înalte.

Așa că am ajuns și la finalul producției lui CLS, care a fost scos din oferta Mercedes-Benz în august, anul acesta. Pe parcursul a aproape 19 ani a trecut de la statutul de pionier, vedetă, cel mai dorit model Mercedes-Benz, la un simplu sedan, cu forme atrăgătoare, ce alunecă ușor în anonimat.

De dragul a tot ceea ce ne-a lăsat moștenire CLS, am creat acest test omagiu, pentru modelul german cu forme curajoase.

  • Joe, joi, 12.10.2023 10:31

    La cum arata interiorul, exteriorul m i se pare penibil de simplist... parca tot prima generatie imi place cel mai mult.

  • @Joe, joi, 12.10.2023 13:41

    eu n-as zice simplist, ci mai degraba de un lux curat, ca totusi e o masina complexa, sofisticata si supercalitativa. partea mai putin buna, pentru care a si picat in dizgratie, e forma, care nu o mai ajuta in contextul actual al preferintelor clientilor si care o fac si sa aiba de suferit mult la partea practica si la usurinta in utilizarea zilnica, mai ales raportat la dimensiunile exterioare mari.

  • CLS, joi, 12.10.2023 19:04

    Una din cele mai bune masini de pe piata. Fiecare generatie, la vremea ei, a fost top of the class.

  • Ghiorghi, joi, 12.10.2023 19:30

    Sunt curios sa vad acei tineri care au 95 000 EUR pt asa o masina, si mai ales cati sunt la numar

  • Trilulilu, vineri, 13.10.2023 05:10

    Prima generație a fost și este cea mai frumoasă de departe. Actualizările ulterioare n-au adus absolut nimic caracterului, ba din contră