Motor / Transmisie
Când vine vorba de motorizări, CLS putea fi comandat cu o varietate destul de mare de trenuri de rulare și niveluri de putere. Gama începea chiar cu un motor de 2 litri, diesel, care putea fi regăsit pe versiunea CLS 220d. Cu 194 de cai putere la dispoziție, nu ai fi fost chiar cel mai lent om de pe șosea, dar parcă acest tip de motorizare, în 4 cilindri, nu se potrivește caracterului mașinii. Așadar, nici treapta următoare, CLS 300d, cu ai săi 265 CP, nu ar fi o opțiune potrivită.
Restul ofertei e completată de propulsoare cu 6 cilindri. Poți alege un motor de 2.9 litri diesel (CLS 400d, cu 330 CP) sau unul de 3 litri benzină, cu 367 CP (CLS 450) sau o versiune AMG cu 435 CP (CLS 53 AMG). Versiunea 63 AMG a fost retrasă de ceva timp din oferta lui CLS.
Noi am avut la dispoziție chiar versiunea CLS 450, cu al său „6 în linie”, turbo, impecabil sub capotă, care a devenit chiar mild-hybrid odată cu faceliftul aplicat modelului german, acum 2 ani.
Mai exact, am avut 367 CP și 500 Nm sub talpa piciorului drept, îndestulător pentru orice tip de depășire în limitele vitezelor maxime legale. Și nu numai. Acest tren de rulare include și un mic motor electric, de 22 CP și 220 Nm, integrat în transmisie, care acoperă eventualele goluri de putere. Practic, în exploatarea lui CLS 450, nu ai în niciun moment probleme în livrarea rapidă a resurselor. Cea mai mică flexare a gleznei aduce imediat un plus de putere.
Transmisia e asigurată de o unitate cu 9 rapoarte, G-Tronic, care s-a descurcat decent pe tot parcursul testului nostru.
Această motorizare este disponibilă doar cu tracțiune integrală, 4Matic. Cuplul este transmis în principal spre roțile din spate, prin cutia cu 9 trepte, însă orice pierdere a aderenței pe roțile posterioare poate aranja transferul parțial spre puntea față, pentru restabilirea ordinii și stabilității pe asfalt.
Apropo de cutie, aceasta răspunde rapid la apăsările pedalei în modul normal de rulare, dar are nevoie de câteva zecimi de secundă în plus pentru a-și calcula treapta optimă dacă bruschezi pedala de accelerație. Chiar și pe modul Sport. Cumva, am avut senzația că transmisia e perfectibilă.
La cum arata interiorul, exteriorul m i se pare penibil de simplist... parca tot prima generatie imi place cel mai mult.