Tinuta de drum
Se pare că, pe lângă designul unic, Mercedes-Benz CLS mai are câteva atuuri în mânecă. Mai devreme spuneam că interiorul seamănă cu cel de pe Clasa S. Ei bine, nici confortul nu e departe.
Dacă vorbim de un model cu Air Body Control, adică suspensie pneumatică, lucrurile stau foarte, foarte bine în acest departament. Ai o senzație foarte apropiată de ce crezi că presupune levitația.
CLS este un cruiser excelent, care topește imperfecțiunile din șosea și trece cu grație peste obstacolele mai serioase, cum ar fi gropile atât de des întâlnite în București sau șinele de tramvai. De exemplu, dalele din beton de pe autostradă sunt "înghițite" fără ca cei din mașină să simtă vreo mișcare ritmică a roților, o performanță excelentă la nivelul confortului.
Chiar și în modul Sport, lucrurile nu se schimbă foarte mult. Sigur, direcția devine mai grea (dar nu oferă mai mult feedback), răspunsul accelerației se îmbunătățește, iar transmisia menține turația mai sus. Însă, suspensia parcă rămâne în continuare concentrată mai mult pe confort decât orice altceva.
Impresionant este nivelul de aderență oferit de sistemul de tracțiune integrală. Pune-o la încercare în câteva curbe și vei observa cât de părtinitoare este (puntea spate primește, evident, mult mai mult din putere), dar și cât de bine se dozează resursele. Supravirarea e ușor de atins dacă asta vrei, în timp ce subvirarea nu își arată fața decât dacă exagerezi.
Prin oraș, CLS se plimbă ca o panteră, geamurile clădirilor de birouri fiind adevărate oglinzi în care te vei surprinde ocazional. Confortul și silențiozitatea întregului pachet te vor uimi. În afara orașului, atmosfera de lounge va fi nelipsită până pe la viteze de autostradă. Chiar și la 130 km/h, zgomotul de vânt este subtil, observabil, dar nicidecum deranjant.
La cum arata interiorul, exteriorul m i se pare penibil de simplist... parca tot prima generatie imi place cel mai mult.