Motor / Transmisie

4.5

Dacă GLB, modelul pe care este bazat EQB, este disponibil cu o varietate de propulsoare termice sub capotă, în cazul versiunii electrice lucrurile sunt un pic mai simple. Ai la dispoziție trei versiuni de motorizare, dintre care două cu tracțiune integrală și una cu tracțiune față. În funcție de alegerea ta, poți avea 190, 228 sau 292 CP. Mai exact, versiunile EQB 250, 300 4Matic sau 350 4Matic.

Noi am avut la dispoziție versiunea intermediară. Iar cu 228 CP și 390 Nm cuplu, distribuiți de două motoare electrice, unul pentru fiecare punte, nu ai putea spune că ai cu adevărat nevoie de mai mult. Transmiterea resurselor către asfalt se face de către o cutie de viteze cu o singură treaptă, așa cum ne-am obișnuit de-a lungul timpului pe majoritatea modelelor electrice.

Deși vorbim de o mașină destul de grea (2.100 kilograme) nivelul de putere s-a dovedit de ajuns pentru majoritatea situațiilor. Faptul că primești tot cuplul de la prima mișcare a motorului electric ajută și mai mult și îți dă impresia că mașina nu e doar mai puternică decât în realitate, dar și mai rapidă.

În majoritatea situațiilor, pentru economisirea fiecărui electron posibil, mașina va rula folosind doar motorul electric de pe puntea spate, motorul de pe puntea față fiind activat doar în caz de nevoie. Modul Sport activează ambele motoare pentru a livra toate resursele în orice moment și schimbă destul de mult și răspunsul pedalei de accelerație.

O ultimă mențiune aici ar fi și funcționalitatea padelelor din spatele volanului, padele care îți permit să reglezi din mers nivelul de frânare regenerativă al mașinii. Modificarea acestuia se va face observată în instrumentarul de bord unde un indicator îți va arăta pragul setat. "D-" înseamnă că lucrezi în mod semi-regenerativ, în timp ce "D--" activează implicit stopurile atunci când lucrează, pentru că decelerarea e destul de agresivă și rapidă. E suficient să ridici piciorul din accelerație și deja creezi panică în spate.

Însă, scopul scuză mijloacele: cu cât mai abruptă este frânarea, cu atât mai mare e energia recuperată și stocată ulterior în pachetul de baterii.

  • ACE - Craiova, vineri, 12.08.2022 14:35

    Chiar daca nu este la fel de luxos as spune ca (si) modelul SKODA Enyaq Coupe i-ar fi un concurent de seama: - portbagaj 570 litri; - garda la sol 18,6 cm; - autonomie intre 416-544 km WLTP. Nu stim inca pretul acestuia (in Romania) dar este posibil sa porneasca de la cca. 45-47.000 € ...

  • Seriff, vineri, 12.08.2022 16:20

    Mie imi place ca toti lauda caii putere, in cat timp ia suta, cuplul instant, dar dupa aia spun ca am mers cu 70 si cu 100, dupa cu maxim 130, adica mai pe scurt, nu ne-am dat la ea ca ne era frica sa nu ramanem in pana prostului cu stecherul in mana, degeaba ai acceleratie si putere daca nu te poti bucura de ea fiindca scade drastic autonomia care oricum e mega penibila, nu poti sa te duci linistit la mare ca trebuie sa cauti prize.

  • Gabriel.Nica, sâmbătă, 13.08.2022 12:43

    @Seriff nu e vorba de pana prostului dar in tara asta mai avem si niste legi... Care trebuie respectate. Imi cer scuze ca nu merg cu 200 pe autostrada ca ultimul meltean sau ca nu fac depasiri nebune pe DN1 pentru ca am "multi cai putere".

  • Mike, sâmbătă, 13.08.2022 17:56

    Pentru o primă versiune (deşi au anumite revizii îmbunătăţite) este OK, dar trebuie să mai lucreze la optimizare şi consum. Totuşi maşinile Mercedes întotdeauna au fost mai grele, pentru că au mult mai multe în ele. Numai insonorizarea aduce multe kg în plus.

  • Seriff, miercuri, 17.08.2022 13:30

    @Gabriel Nica pai atunci care mai e rostul sa ai atatia cai putere? Ca 100 la ora prinde si un logan de 75 de cai, nu a zis nimeni sa mergi cu 200 la ora, dar nici sa mergi cu 100 pe autostrada de frica sa nu ramai fara baterie. Legat de limitele de viteza, tu daca ai de facut un Bucuresti - Timisoara vrei sa imi spui ca mergi 100% legal, nu depasesti deloc limitele de viteza, nu te mai da mai catolic decat papa. Si nu mai face atata propaganda la masinile electrice, stim ca nu ti-ai cumpara nici tu asa ceva, stim ca esti platit sa le lauzi.

  • Gabriel.Nica, joi, 18.08.2022 00:25

    @seriff nu am mers cu 100. Mai citeste o data. Am mers la limita legala. Si da, merg 100% legal daca ma duc de la Bucuresti la Timisoara. Tu esti liber sa faci ce vrei si poate sa te lovesti si de un cap de pod. Cine sunt eu sa iti doresc binele si sa mergi in siguranta? Cat despre plata... Noi sa fim sanatosi. Ar trebui sa fiu miliardar la cati oameni m-au acuzat de asta.

  • Seriff, joi, 18.08.2022 13:15

    Nici tu nu te crezi cand spui ca de la Bucuresti la Timisoara respecti toate limitele de viteza. Oricum nu asta conteaza, conteaza faptul ca laudati atata caii masinilor electrice, dar dupa o dati ca nu ii putem folosi fiindca se duce imediat bateria, pai atunci spuneti ca au multi cai, dar degeaba fiindca nu pot fi folositi si recomandati oamenilor sa isi ia masini diesel sau benzina nu porcariile astea care mai sunt si mega scumpe.