Consum

4.0

Conform celor de la Mercedes-Benz, între cele două punți avem o baterie, care vine standard pe toate cele trei modele disponibile la vânzare în România. Are o capacitate de 66.5 kWh net. Aceasta ar trebui să ofere unui model precum EQB 300 4Matic o autonomie de până la 420 de kilometri, conform estimărilor oficiale.

Ei bine, această valoare este una maximală, nicidecum una garantată pentru orice tip de mers și, mai ales, condiții meteorologice. Testul efectuat de subsemnatul a evidențiat câteva diferențe. Prin oraș, Mercedes-Benz EQB a consumat aproximativ 20 kWh/100 kilometri, estimarea mea fiind că, în acest ritm, autonomia maximă se situează în jurul valorii de 330 de kilometri.

Scoate-l pe EQB din București și du-l pe un drum național precum DN1, iar cifrele se îmbunătățesc: 17 kWh/100 kilometri indica computerul de bord al mașinii după ce am ajuns la Ploiești, echivalentul unei posibile autonomii maxime de 390 de kilometri. Nu e rău deloc, dar trebuie să țineți cont de faptul că am condus tot drumul regulamentar, respectând limita de 70 km/h din interiorul localităților și 100 de km/h în afara lor.

Pe autostradă, la 130 km/h, lucrurile au degenerat, așa cum mă și așteptam, consumul urcând la 21 kWh/100 kilometri, respectiv o autonomie de circa 285 kilometri în acest stil de mers. E important să menționez și faptul că temperatura exterioară a fost aproape ideală, cu o medie de circa 21 de grade ?Celsius.

În ceea ce privește încărcarea, lucrurile stau destul de simplu: o poți face cu o varietate de încărcătoare, de la 11 kW la stații AC, până la un maxim de 113 kW la stații DC. Din păcate nu avem la dispoziție posibilitatea de a încărca cu 22 kW. Timpul de încărcare variază de la 7 ore (pe 11 kW), la 29 de minute pentru 80% din capacitate (la 113 kW).

Rivalii lui EQB vin de la companii care se duelează cu Mercedes în mod tradițional, dar va mai dura ceva până vom vedea un portofoliu robust în segmentul SUV-urilor electrice compacte. Recent, BMW a lansat iX1, un rival pentru EQB, care va fi disponibil la debut într-o singură configurație: xDrive30. Acesta va avea 313 CP, tracțiune integrală și o autonomie de 413 kilometri, nu foarte departe de rivalul din Stuttgart.

Un alt rival premium electric compact este Jaguar I-Pace, disponibil într-o singură versiune, respectiv EV400 cu 400 CP și o baterie de 84.7 kWh. Autonomia modelului britanic este estimată la un maxim de 470 km.

Și Audi Q4 ar putea fi considerat un rival pentru propunerea celor de la Mercedes-Benz. Cea mai apropiată de EQB 300 4Matic, conform configuratorului Audi, este Q4 e-tron 40, cu bateria sa de 76.6 kWh și autonomie estimată la 447 km.

  • ACE - Craiova, vineri, 12.08.2022 14:35

    Chiar daca nu este la fel de luxos as spune ca (si) modelul SKODA Enyaq Coupe i-ar fi un concurent de seama: - portbagaj 570 litri; - garda la sol 18,6 cm; - autonomie intre 416-544 km WLTP. Nu stim inca pretul acestuia (in Romania) dar este posibil sa porneasca de la cca. 45-47.000 € ...

  • Seriff, vineri, 12.08.2022 16:20

    Mie imi place ca toti lauda caii putere, in cat timp ia suta, cuplul instant, dar dupa aia spun ca am mers cu 70 si cu 100, dupa cu maxim 130, adica mai pe scurt, nu ne-am dat la ea ca ne era frica sa nu ramanem in pana prostului cu stecherul in mana, degeaba ai acceleratie si putere daca nu te poti bucura de ea fiindca scade drastic autonomia care oricum e mega penibila, nu poti sa te duci linistit la mare ca trebuie sa cauti prize.

  • Gabriel.Nica, sâmbătă, 13.08.2022 12:43

    @Seriff nu e vorba de pana prostului dar in tara asta mai avem si niste legi... Care trebuie respectate. Imi cer scuze ca nu merg cu 200 pe autostrada ca ultimul meltean sau ca nu fac depasiri nebune pe DN1 pentru ca am "multi cai putere".

  • Mike, sâmbătă, 13.08.2022 17:56

    Pentru o primă versiune (deşi au anumite revizii îmbunătăţite) este OK, dar trebuie să mai lucreze la optimizare şi consum. Totuşi maşinile Mercedes întotdeauna au fost mai grele, pentru că au mult mai multe în ele. Numai insonorizarea aduce multe kg în plus.

  • Seriff, miercuri, 17.08.2022 13:30

    @Gabriel Nica pai atunci care mai e rostul sa ai atatia cai putere? Ca 100 la ora prinde si un logan de 75 de cai, nu a zis nimeni sa mergi cu 200 la ora, dar nici sa mergi cu 100 pe autostrada de frica sa nu ramai fara baterie. Legat de limitele de viteza, tu daca ai de facut un Bucuresti - Timisoara vrei sa imi spui ca mergi 100% legal, nu depasesti deloc limitele de viteza, nu te mai da mai catolic decat papa. Si nu mai face atata propaganda la masinile electrice, stim ca nu ti-ai cumpara nici tu asa ceva, stim ca esti platit sa le lauzi.

  • Gabriel.Nica, joi, 18.08.2022 00:25

    @seriff nu am mers cu 100. Mai citeste o data. Am mers la limita legala. Si da, merg 100% legal daca ma duc de la Bucuresti la Timisoara. Tu esti liber sa faci ce vrei si poate sa te lovesti si de un cap de pod. Cine sunt eu sa iti doresc binele si sa mergi in siguranta? Cat despre plata... Noi sa fim sanatosi. Ar trebui sa fiu miliardar la cati oameni m-au acuzat de asta.

  • Seriff, joi, 18.08.2022 13:15

    Nici tu nu te crezi cand spui ca de la Bucuresti la Timisoara respecti toate limitele de viteza. Oricum nu asta conteaza, conteaza faptul ca laudati atata caii masinilor electrice, dar dupa o dati ca nu ii putem folosi fiindca se duce imediat bateria, pai atunci spuneti ca au multi cai, dar degeaba fiindca nu pot fi folositi si recomandati oamenilor sa isi ia masini diesel sau benzina nu porcariile astea care mai sunt si mega scumpe.