Motor / Transmisie
Odată cu generalizarea mașinilor electrice, va trebui să ne scoatem din program imaginea modelelor cu diverite versiuni de motorizare. În cel mai bun caz vorbim despre același sistem de propulsie care oferă mai mulți cai putere scoși dintr-un simplu switch software. Asta dacă oferă.
În cazul lui EQC, de exemplu, clienții nu au de ales între mai multe variante de motorizare, ceea ce simplifică masiv lucrurile în comparație cu orice alt model din gama clasică a nemților: EQC 400 4Matic este singura versiune de motorizare disponibilă, diferențele dintre mașini fiind făcute de liniile de echipare și de personalizare.
EQC 400 4 matic oferă două motoare electrice identice ca putere - 150 kW fiecare, unul pe puntea față, celălalt pe puntea spate. Dispunerea lor face ca mașina să ofere practic tracțiune integrală - roțile din față sunt învârtite de un motor, cele din spate de celălalt, chit că scopul lor e ușor diferit: motorul frontal este optimizat pentru rulare la sarcină scăzută, în timp ce motorul posterior este construit pentru a îmbunătăți experiența dinamică a mașinii.
Altfel spus, vei rula în majoritatea timpului ajutându-te de motorul frontal, care la apăsarea mai serioasă a pedalei (sau la comutarea în modul Sport) este ajutat instantaneu de cel posterior.
În total, sistemul dezvoltă 408 CP (sau 300 kW, pentru că vorbim aici de motoare electrice), iar cuplul maxim disponibil imediat este de 760 Nm.
Pot să pară cifre masive pentru un SUV de gabaritul unui GLC, însă EQC are nevoie de putere pentru senzații tari. Motivul: o masă proprie foarte ridicată, de 2.5 tone, din care aproximativ 700 de kilograme sunt acoperite de pachetul de baterii.
Probabil că inginerii Mercedes-Benz au avut foarte multe întâlniri în care au calculat direcția în care ar trebui să marșeze cu EQC la nivelul propulsiei. În final, au optat pentru un motor care oferă senzații tari la apăsarea bruscă a accelerației, însă fără a duce totul la extrem. E mai degrabă un "stil Mercedes" de a construi senzațiile sportive, stil prin care brandul german a reușit să se impună pe piață în ultimii 120 de ani. Nu vă așteptați deci la explozii care să vă lipească de scaun la nevoie, ci mai degrabă la sentimente sportive nuanțate. Oricum, mult mai acute decât pe un motor pe benzină sau diesel.
EQC oferă cinci moduri de rulare: Comfort, Eco, Max Range, Sport și Individual. Pentru că testele internaționale nu ne oferă de obicei timp limitat și un traseu prestabilit, nu am avut ocazia să testez decât modurile Comfort (adică cel în care vor rula majoritatea clienților în majoritatea timpului) și Sport. Diferențele nu sunt masive între comportamentul motorului, diferența fiind făcută în special de "agresivitatea" în care funcționează sistemul de recuperare a energiei la frânare.
Apropo de asta, poți comuta între diferitele graduri de recuperare cu ajutorul padelelor din spatele volanului. "D-" înseamnă că lucrezi în mod semi-regenerativ, în timp ce "D--" activează implicit stopurile atunci când lucrează, pentru că decelerarea e destul de agresivă și rapidă. Scopul scuză mijloacele, însă: cu cât mai abruptă este frânarea, cu atât mai mare e energia recuperată și stocată ulterior în pachetul de baterii.
Sunt convins ca este o masina EXTRAORDINARA. Singurul aspect unde ar mai fi de lucru: AUTONOMIA.... In circa 3-4-5 ani bateriile vor ajunge mai puternice, mai sigure, mai compacte si - evident - mai usoare...