Consum
Conform celor de la Mercedes-Benz, bateria Litiu-Ion cu capacitate netă utilizabilă de 80 de kWh care este montată sub podea permite o autonomie maximă care variază între 417 (WLTP) și 471 (NEDC) de kilometri. În context real, însă, consumul efectiv pe care EQC îl afișează la o rulare cât se poate de echilibrată este de circa 22 de kWh/100 km, ceea ce înseamnă că o autonomie relaxată este aproximativ 350 de kilometri. Asta cu trei oameni în mașină plus bagajele fiecăruia.
O valoare cât se poate de decentă pentru o mașină de gabaritul și greutatea lui EQC. Aș îndrăzni să spun că e o valoare cât se poate de practică pentru o mașină de familie, mai ales că e decent și normal să oprești măcar din 200 în 200 de kilometri ca să iei o gură de aer și să respiri. Dacă oprești lângă o stație de încărcare rapidă, cu atât mai bine.
Apropo de încărcare, EQC are o putere mare de încărcare - 112 kW - la stațiile rapide cu curent continuu (DC). Am probat asta la noile stații Ionity de 150 de kW de lângă Oslo, unde am pus mașina la încărcat, iar la un hotdog și o apă distanță am plecat cu ea plină. În România, la stațiile fast charge DC de 50 de kW pe care le găsim în supermarket-urile Kaufland sau în curțile unor dealeri, mașina s-ar încărca complet de la 0 în aproximativ 100 de minute.
Problema lui EQC este că încărcarea la prizele slow charge de curent alternativ (22 de kW) se face relativ lent, pentru că EQC încărcătorul integrat al lui EQC are o putere de doar 7.4 kW, mai mică decât a unui Audi e-tron (11 kW) sau Tesla Model X (16.5 kW) și egală cu cea a lui Jaguar I-Pace.
Altfel spus, dacă ați avea acasă două wallbox de 22 de kW și ați vrea să încărcați în același timp un Mercedes EQC și un Audi e-tron, modelul Audi se va încărca cu 30% mai repede, deși are o capacitate netă a bateriei ușor mai mare (84 kWh). Dacă încărcarea se face la o priză normală, diferența e sesizabilă: 9 ore în cazul lui e-tron în loc de 12 pentru EQC.
Sunt convins ca este o masina EXTRAORDINARA. Singurul aspect unde ar mai fi de lucru: AUTONOMIA.... In circa 3-4-5 ani bateriile vor ajunge mai puternice, mai sigure, mai compacte si - evident - mai usoare...