Interior
Inevitabil, atunci când vorbești despre interiorul noului EQS, ochii ți se vor opri la planșa de bord. Sau, mă rog, ceea ce obișnuiam noi să numim planșă de bord, pentru că Mercedes-Benz are alte planuri. Germanii îi spun Hyperscreen și este vorba despre o inovație care transformă pur și simplu cabina noului model.
Spun „transformă” pentru că nu vine standard, iar diferențele între un EQS cu sau fără Hyperscreen sunt uriașe. Această zonă care pare să fie monobloc este de fapt alcătuită din trei ecrane distincte și are o dimensiune totală de 141 de centimetri lățime (56 inch).
Atmosfera la interior este, astfel, dominată de ceea ce e afișat pe aceste trei ecrane. Cert este că discuțiile despre finisaje și îmbinări se opresc aici, din moment ce vorbim de o singură unitate care îmbracă total bordul mașinii. Tot în acest moment poate ar fi bine să îți amintim că niște lavete ar fi extraordinar de utile, pentru că vei avea de șters praful, mai abitir ca acasă.
Materialele folosite în restul habitaclului sunt de calitate bună spre foarte bună, în funcție de cum configurezi mașina. Panourile ușilor se simt foarte ușoare, de exemplu, indiferent dacă le îmbraci în piele naturală sau nu, un sentiment deloc familiar pentru un S-Class, de exemplu.
În rest, scaunele sunt exemplar sculptate și incredibil de confortabile, mai ales atunci când folosești și pernele din zona capului, consola centrala e dotată cu multe spații de stocare. Și în spate ai foarte mult loc și niciun fel de tunel de transmisie. Probabil vei putea 4 adulți cu noul EQS, fără probleme. Asta dacă adulții din spate nu au peste 1.80. De ce? Pentru că forma acoperișului, care plonjează spre spate, taie un pic din spațiul pentru creștet, mai ales comparabil cu un S-Class veritabil.
Așadar, cu mici compromisuri pe frontul înălțimii, noul EQS ar putea fi potrivit pentru 5 adulți. Ce e evident este faptul că portbagajul de 610 litri ar avea loc pentru bagajele tale și a 4 prieteni, fără probleme. În comparație, BMW i7 are doar 500 de litri la dispoziție. Trăiască hayonul!
* * * * *