Motor / Transmisie
Anul 2020 o să vină cu o serie de modificări în ceea ce privește legislația europeană în materie de emisii, iar majoritatea producătorilor și-au pregătit temeinic temele. Astfel, investițiile au mers către modelele electrice, dar și către introducerea unor forme rudimentare de electrificare. În acest mod au luat naștere sistemele mild-hybrid, tehnologii care folosesc un pachet de baterii cu capacitate redusă care înmagazinează energia recuperată la frânare și care pot asista motorul termic în anumite condiții.
Mercedes-Benz nu a privit de pe margine acest joc și a intrat în horă cu EQ Boost, un sistem mild-hybrid la 48V. Sistemul a fost introdus pe marea majoritatea modelelor noi echipate cu motoare pe benzină pentru ca emisiile și consumul de carburant să scadă.
Versiunea testată poartă numele GLC 300 4Matic Coupe facelift, ceea ce înseamnă că propulsorul pe benzină face parte dintr-un sistem mild-hybrid EQ Boost. Motorul termic pregătit de constructorul german are 2.0 litri și este capabil să dezvolte 258 de cai putere între 5.800 și 6.100 rpm și 370 Nm începând cu 1800 rpm.
Propulsorul pe benzină se aude plăcut și este extrem de agil, în ciuda faptului că GLC Coupe cântărește peste 1.800 de kilograme. Antifonarea motorului este excepțională, acesta fiind redus la tăcere cu excepția situațiilor în care turometrul digital indică peste 4.000 rpm. În același timp, motorul este unul rafinat, iar sistemul EQ Boost reușește să demonstreze că oprirea și pornirea acestuia pot fi făcute fără vibrații sau sunete deranjante. Sistemul EQ Boost face ca motorul să stea oprit pentru o perioadă mai lungă de timp atunci când aștepți culoarea verde a semaforului. Tot acest sistem va fi responsabil și de oprirea automată și aproape imperceptibilă a motorului în sarcini reduse, această funcție fiind disponibilă doar în modul de rulare Eco.
Și pentru că tot am amintit de modurile de funcționare ale motorului puse la dispoziție de Mercedes-Benz, trebuie să specific că acestea sunt în număr de cinci: Individual, Eco, Comfort, Sport și Sport+. Dacă în modul Eco vei simți reacții ușor anesteziate, în modurile Sport sau Sport+ vei beneficia de reacții rapide, alerte și livrate fulgerător.
În cazul sistemului EQ Boost pregătit pentru GLC Coupe, starter-ul/generatorul electric integrat oferă 13.6 CP și un cuplu de 150 Nm. Mercedes-Benz propune și versiuni mai generoase ale sistemului mild-hybrid, însă acestea pot fi întâlnite pe modelele care poartă sigla AMG.
Resursele motorului pe benzină sunt gestionate de o cutie automată cu nouă rapoarte. Schimbările treptelor sunt realizate într-un mod plăcut, însă în modurile Eco și Comfort, retrogradările sunt, uneori, bâlbâite. În modurile Sport sau Sport+ cutia va funcționa într-un alt mod, iar aceste bâlbâieli dispar.
Dacă îți dorești să ai control asupra schimbărilor de trepte, poți prelua comenzile oricând prin intermediul padelelor amplasate în spatele volanului.
Astept test-drive cu GLE - 4MATIC plug in hybrid diesel. acea masina va fi un real succes pt Mercedes, pot sa pariez.