Motor / Transmisie

4.5

Dacă optezi pentru un Mercedes-Benz GLC 300e primești un motor de 2.0 litri, pe benzină, care dezvoltă 204 cai putere la 6.100 de rotații pe minut și o unitate electrică, capabilă de 136 CP. În total, ansamblul dezvoltă 313 cai putere și 550 Nm cuplu.

Bateria are o capacitate de 31.2 kWh, dar mai impresionantă este autonomia pe care GLC 300e o poate parcurge în modul pur electric: peste 100 de kilometri, în condiții ideale. Vei afla puțin mai încolo de ce am ținut să menționez asta.

Din pachet mai fac parte o transmisie automată cu 9 rapoarte și o tracțiune integrală 4Matic. Numai bună acum, când iarna insistă să stea mai mult la noi în țară.

Mașina îți pune la dispoziție 5 moduri de rulare, adică Battery Hold (odată activat, menține nivelul bateriei), Electric, Hybrid, Sport și Individual. Pe lângă acestea, mai ai un mod special pentru ieșirile în off-road.

Indiferent de alegerea făcută, pentru că vorbim despre un model electrificat, pornirea va fi întotdeauna electrică. Chiar și atunci când nivelul bateriei este foarte scăzut, sau chiar la 0%, mașina pornește, pentru câteva secunde, electric.

Dar, dacă ai suficientă energie în baterie, mașina prioritizează motorul electric. Chiar și atunci când selectezi modul Hybrid. La o apăsare mai hotărâtă a pedalei de accelerație, motorul termic se trezește imediat la viață, iar cifrele vitezometrului încep să se succeadă destul de rapid.

De fapt, pentru cele 2.380 de kilograme, sistemul de propulsie al lui Mercedes-Benz GLC 300e este mai mult decât suficient pentru accelerații rapide. Mai ales dacă vorbim despre pornirea de pe loc, atunci când cei 136 de cai putere electrici sunt livrați instant.

Propulsorul termic este silențios, dar, odată trezit la viață, vei simți imediat infuzia de putere. Mașina trage foarte bine, chiar și la viteze de peste 100-110 km/h.

La un condus relaxat, sistemul de propulsie este și el cuminte, lucru care se va vedea mai ales la consum.

Transmisia cu 9 rapoarte pune foarte bine în valoare resursele ansamblului electrificat. Trecerea prin trepte este lină și rapidă, mai ales în oraș, pentru un consum cât mai redus.

Aici trebuie să fac o precizare. În spatele volanului ai două padele, însă, acestea îți permit să schimbi "manual" cele 9 rapoarte numai în modul de rulare Sport. În rest, cu ajutorul lor reglezi nivelul de regenerare a energiei la frânare.

Chiar și așa, mașina nu poate fi condusă cu o singură pedală, așa cum se întâmplă în cazul altor mașini PHEV.

  • PMC, joi, 08.02.2024 12:40

    O masina superba, dar eu sunt partinitor, imi place Mercedes. Felicitari domnului Monenciu pentru munca depusa in realizarea recenziei! O chestie insa, de carcotas: nu pot pricepe in ruptul capului de ce sunt blamate/contestate masinile PHEV. Pai toata lumea ar trebui sa le promoveze pe acestea daca s-ar gandi cineva cu adevarat la planeta. Ai cea mai buna varianta posibila: in oras mergi electric, e misto, economic, nu poluezi, e silentios, si la drum mergi pe benzina. Cand colo ce sa vezi? Tocmai masinile astea sunt cele mai injurate de creaturi ca ala cu canalul de iutub care prezinta numai masini pe baterii, ecodrive parca se numeste. Motivul ar fi ca exista studii (din nou, vesnicele, sfintele studii) care atesta ca de fapt PHEVurile merg tot timpul de fapt pe benzina, si vezi bine!, polueaza. O tampenie. Daca te uiti pe spritmonitor.de la consumuri la modele din astea o sa vezi ca-s fanatici chiar utilizatorii. Unii nu merg aproape deloc pe combustibil fosil, incarca cu sfintenie si merg aproape tot timpul electric. Deci dracu sa-i ia de activisti ca numai tampenii fac. Nimeni n-ar trebui sa se ia dupa asemenea creaturi... (am spus spritmonitor ca sursa pentru ca acolo sunt cele mai reale cifre de consum; daca sunt buni la ceva germanii, apai un lucru stiu sa faca bine: sa documenteze absolut tot in mod disciplinat si constiincios)

  • Trilulilu, joi, 08.02.2024 12:44

    Nu știu ce fumează ăștia de la mercedes de cer 100.000 euro pe așa ceva

  • joe, joi, 08.02.2024 16:36

    Referitor strict la Romania si pretul cerut, mereu vor fi oameni care nu au ce face cu banii,societati de stat dar mai ales ”menegeri”,spagari precum sefi de consilii judetene,primari,secretari de stat!Ca doar nu cer repezentantele auto,,cazierul judiciar sau sa te intrebe de unde ai banii!

  • spaclu lu manole, joi, 08.02.2024 16:43

    Masina e foarte faina, are un pachet echilibrat si sistemul hibrid e de top. Am vazut teste cu GLE Hybrid si acolo chiar atingeau 100 km, poate chiar mai mult. Audi, de ex are bateria mai mare dar raza mai mica. E drept ca era modelul vechi. Oricum, chiar si pe timp de iarna, 50km acopera o naveta decenta + un pic de fatzaiala prin oras la cumparaturi. Daca stai la casa si ai priza trifazica, n-ai dureri de cap.

  • oricine, vineri, 09.02.2024 09:03

    Felicitări pentru articol pentru că ați avut curajul să spuneți adevărul. Consum de 42,4 kw/h în regim electric spulberă mitul că astea electrice sunt verzi cu adevărat. Deja sunt țări unde e mai scump să mergi pe electric decât diesel.

  • ironR, vineri, 09.02.2024 12:38

    concluzia: cu 28lei ati mers 30km reali. Pt aia care nu stiu sa calculeze din W in litrii de benzina, acum e negru pe alb: cu pretul pe 4L benzina mergi cu pretul de "electric" 30km. Asta inseamna un consum de putin peste 13L/100km + toate bataile de cap! In plus, majoritatea auto care sunt PHEV vin cu rezervoare mult mai mici! In continuare HEV sau diesel au cel mai mic consum.

  • Matei, vineri, 09.02.2024 16:21

    Ideea de SUV Coupe e absurdă la un cap la altul.

  • pipo, vineri, 09.02.2024 19:21

    @ AM - nu înțeleg de ce ar fi atât de impresionant un range de 100 km pt o baterie de peste 31 kwh ! Mi-e unul îmi pare o performanță foarte slaba în an de gratie 2024, după atâta amar de BILIARDE băgate în baterii și electrice in general. Iar apoi , ca să dați cu bata , asa cu dezinvoltura , declarați senin ( chiar cu o usoara mândrie parca ) ca de fapt cu bateria plina -adica 31 kwh- ati parcurs vreo 50 km !!! Iar apoi , încheind apoteotic capitolul consumului - declarând un consum de energie de 40 kwh la 100 km . Dacă ati vrut sa ne uluiți și confuzati ( ca un adevărat dealer de mașini electrice din ziua de azi) , ati reușit. Deci , cu o baterie plina de 31 kw , s-a parcurs 50 km cu un consum de 40 kw la 100 km !!! Oricum, am renunțat de mult sa încerc sa înțeleg ceva din bâlbâielile și aiurelile astea dinspre electrice , dar ideea e ca nimic nu pare sa meargă în direcția bună, desi au trecut atâția ani . Oricât mi-aș dori, nu ma vad intr-o electrica prea curând, nici măcar un hybrid phev ca asta.

  • pipo, vineri, 09.02.2024 19:23

    Mi-e a se citi Mie, scuze..

  • @pipo, sâmbătă, 10.02.2024 12:31

    Exista și posibilitatea că te depășesc pe tine conceptele pe care încerci să le înțelegi (dar ai abandonat deja ideea). :) "Deci , cu o baterie plina de 31 kw , s-a parcurs 50 km cu un consum de 40 kw la 100 km !!! " Da, pentru că are funcție de regenerare, ca orice electrică. Când franezi sau doar încetinești o parte din energia care ar fi fost pierdută drept căldură e convertită in electricitate și adăugată in baterie. Din acest motiv o electrica e și mai eficienta în oraș comparativ cu o termică. "nu înțeleg de ce ar fi atât de impresionant un range de 100 km pt o baterie de peste 31 kwh ! " Nu eficienta e impresionantă ci faptul că un hibrid oferă o autonomie electrică atat de mare. Eficiența e slabă dar e o mașină grea care pe lângă baterie mai trebuie să care și motorul termic, cutia, transmisia, evacuarea... PS: nu se lasă spațiu înainte de semnele de punctuație

  • Radu, duminică, 11.02.2024 10:31

    Ceva nu este in regula. O tesla model y de baza are o baterie de 60kwh (utilizabil 58kwh). Mercedes are 31kwh. Ori are mercedes o mare problema de eficienta ori cei cu electrice mint cu nerusinare si fac 150km iarna in oras in aglomeratie cu caldura pornita constant. Lumea la teste se mandrea cu pana in 20kwh in oras iarna, chiar si mai putin la tesla.

  • Andrei, marţi, 13.02.2024 14:37

    Ce masina urata! Nu stiu de ce ar mai cumpara cineva un Phev in 2024.

  • @@, joi, 15.02.2024 20:44

    Deci avem inca ceva kw energie din frana pe langa cei din bateria plină . Și totuși rulează 50 km. Wow, acum înțeleg tot, e și mai praf.