Motor / Transmisie
Dacă optezi pentru un Mercedes-Benz GLC 300e primești un motor de 2.0 litri, pe benzină, care dezvoltă 204 cai putere la 6.100 de rotații pe minut și o unitate electrică, capabilă de 136 CP. În total, ansamblul dezvoltă 313 cai putere și 550 Nm cuplu.
Bateria are o capacitate de 31.2 kWh, dar mai impresionantă este autonomia pe care GLC 300e o poate parcurge în modul pur electric: peste 100 de kilometri, în condiții ideale. Vei afla puțin mai încolo de ce am ținut să menționez asta.
Din pachet mai fac parte o transmisie automată cu 9 rapoarte și o tracțiune integrală 4Matic. Numai bună acum, când iarna insistă să stea mai mult la noi în țară.
Mașina îți pune la dispoziție 5 moduri de rulare, adică Battery Hold (odată activat, menține nivelul bateriei), Electric, Hybrid, Sport și Individual. Pe lângă acestea, mai ai un mod special pentru ieșirile în off-road.
Indiferent de alegerea făcută, pentru că vorbim despre un model electrificat, pornirea va fi întotdeauna electrică. Chiar și atunci când nivelul bateriei este foarte scăzut, sau chiar la 0%, mașina pornește, pentru câteva secunde, electric.
Dar, dacă ai suficientă energie în baterie, mașina prioritizează motorul electric. Chiar și atunci când selectezi modul Hybrid. La o apăsare mai hotărâtă a pedalei de accelerație, motorul termic se trezește imediat la viață, iar cifrele vitezometrului încep să se succeadă destul de rapid.
De fapt, pentru cele 2.380 de kilograme, sistemul de propulsie al lui Mercedes-Benz GLC 300e este mai mult decât suficient pentru accelerații rapide. Mai ales dacă vorbim despre pornirea de pe loc, atunci când cei 136 de cai putere electrici sunt livrați instant.
Propulsorul termic este silențios, dar, odată trezit la viață, vei simți imediat infuzia de putere. Mașina trage foarte bine, chiar și la viteze de peste 100-110 km/h.
La un condus relaxat, sistemul de propulsie este și el cuminte, lucru care se va vedea mai ales la consum.
Transmisia cu 9 rapoarte pune foarte bine în valoare resursele ansamblului electrificat. Trecerea prin trepte este lină și rapidă, mai ales în oraș, pentru un consum cât mai redus.
Aici trebuie să fac o precizare. În spatele volanului ai două padele, însă, acestea îți permit să schimbi "manual" cele 9 rapoarte numai în modul de rulare Sport. În rest, cu ajutorul lor reglezi nivelul de regenerare a energiei la frânare.
Chiar și așa, mașina nu poate fi condusă cu o singură pedală, așa cum se întâmplă în cazul altor mașini PHEV.
O masina superba, dar eu sunt partinitor, imi place Mercedes. Felicitari domnului Monenciu pentru munca depusa in realizarea recenziei! O chestie insa, de carcotas: nu pot pricepe in ruptul capului de ce sunt blamate/contestate masinile PHEV. Pai toata lumea ar trebui sa le promoveze pe acestea daca s-ar gandi cineva cu adevarat la planeta. Ai cea mai buna varianta posibila: in oras mergi electric, e misto, economic, nu poluezi, e silentios, si la drum mergi pe benzina. Cand colo ce sa vezi? Tocmai masinile astea sunt cele mai injurate de creaturi ca ala cu canalul de iutub care prezinta numai masini pe baterii, ecodrive parca se numeste. Motivul ar fi ca exista studii (din nou, vesnicele, sfintele studii) care atesta ca de fapt PHEVurile merg tot timpul de fapt pe benzina, si vezi bine!, polueaza. O tampenie. Daca te uiti pe spritmonitor.de la consumuri la modele din astea o sa vezi ca-s fanatici chiar utilizatorii. Unii nu merg aproape deloc pe combustibil fosil, incarca cu sfintenie si merg aproape tot timpul electric. Deci dracu sa-i ia de activisti ca numai tampenii fac. Nimeni n-ar trebui sa se ia dupa asemenea creaturi... (am spus spritmonitor ca sursa pentru ca acolo sunt cele mai reale cifre de consum; daca sunt buni la ceva germanii, apai un lucru stiu sa faca bine: sa documenteze absolut tot in mod disciplinat si constiincios)