Consum
Pentru că nu este o mașină pur electrică, Mercedes-Benz GLC 300e nu te obligă să treci pe la stația de încărcare atunci când bateria ajunge la 0%. Motorul pe benzină este acolo pentru aceste momente.
Dar, pentru a o folosi cât mai eficient, părerea mea este că ar trebui să ai o stație de încărcare acasă sau la birou. În acest fel vei putea circula electric în oraș. Chiar și în afara lui, dar pentru acest scenariu eu recomand utilizarea modului Battery Hold.
În acest fel, atunci când te întorci în trafic, poți selecta din nou modul Electric sau Hybrid, și să circuli electric, cu nivelul de baterie pe care l-ai avut atunci când ai ieșit în extraurban. Până la urmă, în oraș ai cele mai mari cifre de consum.
Noi am preluat mașina cu bateria încărcată complet. Teoretic, în condiții ideale, GLC 300e poate acoperi peste 100 de kilometri în modul pur electric. Dar, având în vedere că afară am avut o temperatură de 1-3 grade Celsius, am utilizat din plin încălzirea în scaune și sistemul de climatizare al mașinii.
Tocmai de aceea, până la golirea completă a bateriei am acoperit 52 de kilometri în oraș. Cu un consum electric de 40 kWh/100 de km și o viteză medie de 19 km/h. În total au fost 56 de kilometri, așadar a intrat de câteva ori în funcțiune și motorul termic.
Prima alimentare electrică a fost la o stație AC, de unde GLC 300e s-a încărcat cu maxim 11 kW. Pentru încărcarea completă trebuia să aștept 2 ore și 25 de minute, dar am plecat după 1 oră și 15 minute. Autonomie de 60 kilometri, 14.1 kWh "trași" din stație și un preț de 28 lei.
Seara am încărcat din nou, de această dată la o stație DC, iar bordul îmi indica o putere maximă de 21 kW (1 oră și 18 minute). Cu 100% aveam autonomie de 100 de kilometri, la un preț de 66.26 lei (2.49 lei/kW). Așa cum spuneam, cei 100 de kilometri nu au fost nici pe departe atât, având în vedere frigul de afară.
Pentru a proteja bateria, Mercedes-Benz GLC 300e are o funcție de încărcare rapidă, dar funcționează numai dacă o selectezi din meniul sistemului multimedia. Pentru a treia încărcare, tot la o stație DC, am selectat-o, astfel că bateria s-a încărcat complet în 47 de minute (65 lei).
În total, am acoperit 149 de kilometri în oraș, din care 130 de kilometri i-am parcurs cu motorul termic oprit. Cifrele arătau cam așa: 3.2 l/100 km consum de benzină și 42.4 kWh/100 km consum energie, la o viteză medie de 16 km/h.
Așa cum spuneam, pentru a vedea cât consumă în afara orașului, am selectat modul Battery Hold, iar sistemul mi-a menținut nivelul bateriei la 70% (atât avea în momentul în care am selectat modul de rulare).
În cei 249 de kilometri acoperiți în extraurban, mașina a avut un consum de 8 litri/100 de km. Viteza medie a fost de 62 km/h. Pentru cei interesați de aceste detalii.
Pentru această versiune, Mercedes-Benz declară un consum mediu, de benzină, de 8 litri/100 de km (consum mixt de combustibil de 0.5 l/100 de km) și un consum mixt de energie de 20.4 kWh/100 de km. Cel puțin una dintre valori am atins-o.
Rivalii principali ai acestui model sunt Audi Q5 Sportback (50 TFSIe) și BMW X3 (2.0 xDrive 30e). Dacă modelul din Ingolstadt are un consum declarat de 8.1 litri/100 de km, în dreptul celui din Munchen regăsim scris 7.9 l/100 de km. Deci tot cam pe acolo.
O masina superba, dar eu sunt partinitor, imi place Mercedes. Felicitari domnului Monenciu pentru munca depusa in realizarea recenziei! O chestie insa, de carcotas: nu pot pricepe in ruptul capului de ce sunt blamate/contestate masinile PHEV. Pai toata lumea ar trebui sa le promoveze pe acestea daca s-ar gandi cineva cu adevarat la planeta. Ai cea mai buna varianta posibila: in oras mergi electric, e misto, economic, nu poluezi, e silentios, si la drum mergi pe benzina. Cand colo ce sa vezi? Tocmai masinile astea sunt cele mai injurate de creaturi ca ala cu canalul de iutub care prezinta numai masini pe baterii, ecodrive parca se numeste. Motivul ar fi ca exista studii (din nou, vesnicele, sfintele studii) care atesta ca de fapt PHEVurile merg tot timpul de fapt pe benzina, si vezi bine!, polueaza. O tampenie. Daca te uiti pe spritmonitor.de la consumuri la modele din astea o sa vezi ca-s fanatici chiar utilizatorii. Unii nu merg aproape deloc pe combustibil fosil, incarca cu sfintenie si merg aproape tot timpul electric. Deci dracu sa-i ia de activisti ca numai tampenii fac. Nimeni n-ar trebui sa se ia dupa asemenea creaturi... (am spus spritmonitor ca sursa pentru ca acolo sunt cele mai reale cifre de consum; daca sunt buni la ceva germanii, apai un lucru stiu sa faca bine: sa documenteze absolut tot in mod disciplinat si constiincios)